Ok, ca 20% da. Koster nok penger, men med nedleggelse av baser og reduksjon i ruter så handler dette mer om at hastigheten 737-800 blir utskiftet på reduseres.
Det er mulig at det finnes nye systemer og funksjoner i flyet som pilotene ikke har gått tilstrekkelig trening på.
Ja, det er et system som ikke er beskrevet i manualene.
Dette er informasjon som Boeing har sluppet i etterkant av Lion Air ulykken. Men feil i dette systemet skal bli ivaretatt av allerede eksisterende prosedyrer.
Tror du det?
Jeg er skeptisk til å handle på dagens nivå.
Om en uke kommer det utrolig mange nye aksjer ut i markedet. En god del av de er helt sikkert belånt og planlagt solgt dag 1.
Tipper kursen blir presset ned før de nye aksjene er ute i markedet. Mandag 18. Mars står det helt sikkert store aktører klare til å ta i mot billige aksjer. Men før den tid må kursen ned. Tror jeg iallfall.
Det er vel en fare for at noen har shortesolgt aksjer i god tid allerede og at de bruker aksjene de får fra emmisjonen til å lukke shorten.
Dvs. Proffene har solgt i lang tid, om en uke får amatørene aksjene sine også.
11/03-2019 11:38:17: (NAS) Norwegian Air Shuttle ASA ? Final result of the rights issue
Ser ut som flere setter Max flyene på bakken.
Indonesia har besluttet å sette alle 737 Max 8-fly på bakken for inspeksjon, melder Associated Press.
Generaldirektør Polana B. Pramesti i den indonesiske luftfartsmyndigheten sier beslutningen er tatt for å “sikre at alle flyene er flydyktige” .
Det er elleve 737 Max 8-fly i Indonesia, hvor 10 driftes av Lion Air, som hadde en ulykke med flyet i oktober i fjor
Usikker om denne er postet.
men 98,8% av TRene benyttet såvidt jeg ser det? isåfall er det rimelig sterkt.
Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne skrevet det fremfor en negativt vinklet artikkel
11/03-2019 15:06:24: (NAS) Norwegian Air Shuttle ASA ? Allocation to primary insiders in the rights issue
Et generelt råd ved konsum av medier er å spørre hva senderen av informasjonen ønsker å oppnå og hvorfor. I dette tilfellet er det vel mer klikkverdig at aksjonærer har sovet i timen enn at nesten alle har tegnet seg. Men det virker for meg som at DN jevnt over velger en noe negativ vinkling av NAS.
Shit!
Nå utvikler dette seg kjapt! Helt sykt å kombinere dette med emisjonen, tenk på alle aksjene som snart kommer ut!
Kan bli en heftig kjøpsmulighet om markedet virkelig overreagerer nedover.
Usj, dette blir ufint ja.
fra å si til kundene “dere bestemmer ikke hvilken modell dere skal fly med”, til vent denne modellen blir satt på bakken fordi “Britiske myndigheter beordret stans i all trafikk med Boeings 737 Max-fly,”.
Vi hører på myndighetene, men ikke på kundene våre
Jeg tror mange hadde planlagt å short selge seg ut stille å rolig før emi aksjene kom. Jaja blir blodig dette
Norwegian hodlers