Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Novo Nordisk

De mest negative analytikerne snakker om at den bare kommer til å loke rundt $50 i lang tid fremover. Men de aller fleste andre roper jo “kjøp” her nede, så da roper de vel bare enda mer kjøp om vi tar turen ned på 290DKK igjen. Og så vet man jo ikke om det blir et bear market snart, men det er jo ikke direkte usannsynlig. Selv om NVO vel ikke er den aksjen som gjør det dårligst i et sånt marked.

1 Like

Du kan lese hjemme - borte - uavgjort analysen til Haugen i Finansavisen…

Ja: den kan falle til 295 og ha støtte der, meeen den kan også falle til 225 kroner…

Men den kan også stige til 450 kroner. Da må den først bryte 351, så 380, deretter 411, men da vil det gå bra.

Alternativt kan du få en blekksprut til å peke på et tall eller kaste kaffegrut baklenges over venstre skulder og se om det likner på en pil opp eller ned.

5 Likes

Det blir skrale pensjoner fremover om ikke innkjøpene er gjort den siste uka

Såååå, konkurransen øker, men Lily øker prisene med 170 % i UK. Flere markeder i EU forventes å bli hevet på samme måte, dette for å justere for forskjellene mellom EU og US.

Hva skjer her da @WernerVonHaussenberg , er ikke dette litt kontrært mot det man mente rundt prisnivåer og konkurransituasjonen? Dette er vel på ingen måte negativt for fedmeselskapene? I tillegg hever det listen for nivåene Trump mener de må se til hva angår tilsvarende land og hva behandlinger koster der og hva det bør ligge på i US.

Eller leser / tolker jeg alt feil nå fordi jeg er biased? :sweat_smile:

Starting in September, Lilly will raise the U.K. list price for Mounjaro’s highest monthly dose from 122 pounds to 330 pounds, a 170% jump, bringing it in line with prices in other European markets.

On Friday, Bank of America Securities (BofA) said Eli Lilly plans to significantly increase GLP-1 drug prices in the U.K., effectively doubling them, although it remains unclear which customers would be affected.

3 Likes

Norske priser, månedspakning

https://www.felleskatalogen.no/medisin/mounjaro-lilly-754280

Stikkordet er nok akkurat denne setninga. LLY er ikke dumme, de skjønner at de stiller seg fryktelig lagelig til for hogg fra DJT og hans crew om de selger Mounjaro for 122 pund i Storbritannia, men skal ha 10 x det i nevefuller med dollars hjemme.

NHS har allerede sagt at de uansett vil dekke medisinen (Mounjaro er ikke for fedme, men for type 2 diabetes) for sine pasienter. Om noe slikt lar seg replisere i andre land i Europa vet jeg ikke. Her hjemme er det ihvertfall slik at når Beslutningsforum sier “ok, dette blir medisin i Norge” så henger det alltid på en sånn “til den prisen avtalen ble inngått på”-klausul på slutten der.

Og så er det, som jeg har vært inne på lenger oppe her, også viktig å skille mellom hva som selges som diabetes-medisin og hva som selges som rene slankemedisiner når man tenker på prisinga:

For å si det sånn: Har du T2D i Norge, og har prøvd et par andre medisiner uten tilstrekkelig effekt, så kvalifiserer du for å få semaglutid under brandet Ozempic på blå resept. Er du bare overvektig så har Beslutningsforum bestemt at nytteverdien av å gi deg semaglutid under brandet Wegovy på blå resept ikke er verdt penga.

1 Like

Edit: Opp til ca 350 dkk ekvivalent i AH

6 Likes

Til

Fra

2 Likes

Fint for Novo å få Wegovy godkjent i MASH, selv om alt annet ville være meget suspekt fra FDAs side.

Ser at den har gått en del post-market nå. Blir spennede å se om det holder seg ut over neste uke.

Liker trial-designet på ESSENCE:

Novo sjekker rett og slett om det er nytte av å stå på Wegovy for disse pasientene i 240 uker. 240 uker on treatment er klingende mynt i kassa, det.

Uansett: Første hekk / hurdle i snuoperasjonen er dermed klarert, selv om den var på ca. 35 cm høyde.

Kan forsåvidt bare i forbifarten også bemerke at erkerivalen LLY passerte $700 pr. akjse i går, etter å ha vært helt nede på 620-tallet og loka litt etter Orforglipron-fallet her i begynnelsen av august. Da gjenstår det “bare” ca. 6% opp fra nåværende pris til der den var før ATTAIN-1 leste av. Under duppen nå kjøpte CEO 1600 aksjer på $644. CSO kjøpte 1000 aksjer på $634. Et par LLY fra styret også en del. Skulle ønske NVO klarte å signalisere litt tro på seg selv til markedet på samme måte…

1 Like

Noen som har noen tanker om følgende:

Og om det på sikt vil bli en “greie”?

Eller om det bare blir enn “vinn-vinn” for helse-industrien?

https://www.plastiskkirurgi.no/nyheter/231-ozempic-face

1 Like

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/novo-nordisks-wegovy-gets-accelerated-us-approval-liver-disease-mash-2025-08-15/

Edit: ser det allerede er postet ja.

Flott bruk av skattepenger :sweat_smile:

1 Like

Ser 250 millioner mennesker kan være rammet av mash. Hadde vært artig med en heftig rekyl her nå. Da blir det vel proffene som solgte på bunn og “amatørene” kjøpte på bunn.

2 Likes

Ca 353 fratrukket utbytte.

Er der her alle survivors fra ulti. Pcib og nano har havnet😅

5 Likes

Har tatt en dansketrade nå:

En god slump i novo og en ekstra god slump i genmab. Den danske børsen nå har blitt så knust at jeg tror de har trykket hverandre ekstra ned, samtidig som det var gode grunner for at de falt fra voldsomt høye topper, men fallet ble overdrevet en god del.

Er min tese.

6 Likes

Fin avslutning i ah i usa ser jeg… 56ish dollar blir vel 325 danske? Noe nyhet? Eller bare kjørt opp på lavt volum?

357danske blir det ja…

1 Like

[quote=“Savepig, post:377, topic:38998”]il78
Den danske børsen nå har blitt så knust at jeg tror de har trykke0t hverandre ekstra ned,
[/quote]pl7

Kan være noe idet. I tillegg har du Ørsted , Vestas mfl som har falt.

1 Like

Godkjent ny indikasjon

Utrulling vil nok ta tid, siden det er ny drug i ny indikasjon (er ikke helt rett frem å diagnostisere enda uten biopsi osv…). Eneste godkjente behehandling så langt for MASH er Madrigal Therapeutics sin Rezdiffra, hvor salget har brukt tid på å ta seg opp. og kursen følgelig har loka rundt sidelengs lenge før den nå har begynt å gå litt.

Men veldig bull for Novo med ny label for Wegovy, det er det.