De har lagrene fulle, denne gangen virker de mer rigget for å møte etterspørselen, og det koster ikke mye for pasientene/forbrukeren etter dealen med Trump. Burde selge som hakka møkk
Jeg sliter med å se for meg noe annet.
Så får man bare krysse alt man har av fingre for at de ikke får seg et problem med produksjon av mengden API (active pharmaceutical ingridient) når pasientene 3 måneder etter lansering er titrert opp til 25mg daglig dosen. Fasit får vi vel en gang mellom påske og St. Hans 2026.
Det hyggelige med denne aksjen er at det ikke kan sitte en eller annen brannbil og flytte den med lillefingeren.
Sakser fra MarketWire i dag:
"Det franske finanshus Kepler Cheuvreux ser et stort kurspotentiale i Novo Nordisk-aktien, hvis markedet undervurderer oral Semaglutids andel af fedmemarkedet i USA og Cagrisema viser sig overlegent mod konkurrentens Zepbound.
Det fremgår af en note fra franskmændene mandag.
I august sænkede finanshuset kursmålet til 510 kr. fra 630 kr. Kursmålet fastholdes ligesom anbefalingen “køb”.
Dermed ser Kepler et kurspotentiale på langt over 50 pct., da Novo lukkede i 299 kr. mandag.
Novos kursfald siden midten af sidste år har været voldsomt, og selv om Kepler har været skeptisk over for vurderingen af fedmemarkedets størrelse de sidste et til to år, så ser finanshsuet nu en stor upside-mulighed i aktien, skriver analytiker David Evans i noten.
Han mener, at Novo’s vanskeligheder med at forsvare sin ledende position over for Eli Lilly’s Zepound er fuldt afspejlet i det nuværende kursniveau på Novo. Hvad der derimod ikke er indregnet i den nuværende kurs, er ifølge Kepler, at Novo lancerer den første og bedste orale vægttabsmedicin (Wegovy i pilleform), og den mere konkurrencedygtige næste generation injicerbare behandling, Cagrisema.
Godkendelsen af oral Semaglutid ventes inden udgangen af i år.
Konsensus er for nuværende, at den kun vil tage omkring 1,5 pct. af markedet i USA næste år, oplyser Kepler og vurderer, at det er en stor undervurdering. Det vil i givet fald blive klart i begyndelsen af næste år og drive opjustering af konsensusestimaterne.
I første kvartal ventes resultater fra et head-to-head studie af Cagrisema mod Eli Lilly’s markedsdominerende Zepound. Såfremt det viser bedre vægttab for Novo’s Cagrisma, vil det også drive kursen op.
Endelig fremhæves det at Novo er prissat som ikke vækstselskab med en P/E omkring 12-13.
Hvis oral Semaglutid får godt fat og Cagrisema viser sig Zepound overlegent, så vurderer vi, at Novo vil handle til P/E i de høje tiere, skriver analytiker David Evans.
Dermed er der - hvis de to katalysatorer materialiserer sig - et kurspotentiale på mere end 50 pct.
.\˙ MarketWire"
Er Cagrisema blitt sendt til godkjenning eller hvor er den i løypa? Fortsatt i fase 3?
REDEFINE-1 (CagriSema i fedme) leste av i desember i fjor
REDEFINE-2 (CagriSema i T2D) leste av i februar i år.
REDEFINE-3 (CagriSema i CVOT) går så langt frem i tid at den neppe blir lagt til grunn, men det kom noe interim-data her i november.
Tipper Novo venter på REDEFINE-4 dataene, som jeg mener er guidet til Q1 (eller var det H1?) 2026. REDEFINE-4 er CagriSema vs. Zepbound (tirzepatide) head to head i fedme.
Så tipper Novo søker når REDEFINE-4 dataene er på bordet, og at vi (trolig) kan se CagriSema i salg helt på tampen av 2026.
https://clinicaltrials.gov/study/NCT06131437
Study completion i januar 2026, ikke kjempestor studie, datavasken blir nok klar i løpet av Q1 26.
Cagrisema hadde 22,7% vekttap over 68 uker. Ble beinhardt straffet av markedet for at man ikke nådde målet på 25% vekttap. Men samtidig så var det ca 40% som hadde over 25% vekttap.
Mounjaro har vist 20,2% vekttap over 72 uker.
Det var jo en total idiotisk guiding. Når det er sagt, og støvet har lagt seg litt, så skyldtes nok mye av fallet også trial protokollen, som tillot pasientene å justere doser opp og ned. Hvis jeg husker rett så var det bare 57% som stod på maksdose Cagri og Sema da forsøket leste av. Og det er jo klart: Det hyler jo en bivirkningsprofil som dessverre ikke er veldig bra.
Det Novo kan håpe på i REDEFINE-4 er:
1-2% poeng til i differanse mellom CagriSema og Zepbound i vekttap. LLYs h2h trials har det med å lese av som fordelaktig for LLYs egne produkter, så får vi se om Novo evner å få til det samme. Jeg gjetter at om CagriSema ligger 3,5-4% foran, så veier det til dels opp for en kjipere bivirkningsprofil. Uten at jeg har sett veldig nært på det, så virker det ved første øyekast vanskelig å finne noe annet som CagriSema gjør markant bedre enn tirzepatide, det være seg t2d-markører, lean mass loss, cvot osv… Så håpet blir fort at CagriSema kan vise til bedre vekttap.
Tillater REDIFINE-4 at pasientene kan velge dosealternativer? Da kan man kanskje ende opp med samme type problem.
Vel, Novo må ihvertfall ha satt opp begge armene likt. Men klart, om det er flere i CagriSema-armen som må ned i dose vs. Zepbound-armen, så sier det noe også.
Gitt at det er en h2h hvor det primære målet er å måle efficacy vs. efficcay, så er det vel nærliggende å tro at det er fast dosering 15 mg tirzepatide og 2,4mg cagrillintide og 2,4 mg semaglutide som gjelder. Og så blir det kanskje mere dropouts i CagriSema-armen, alternativt flere bivirkninger.
Mener å ha lest at “protokollen” i studien er endret, mener at dette har med lengde å gjøre. Antar at studien egentlig var 68 uker, men nå er 72 uker. Gjetter på at årsaken er at Novo ønsker å titrere CagriSema saktere for å øke tolererbarheten. De gjør forsåvidt det samme i REDEFINE-11, som jeg mener skulle gå over enda lenger tid. Men det er år og dag til den leser av.
Dette kan være starten for en etterlengtet og spenstig blue chip recovery for Novo.
Nå skal compounders-selskapeme stoppes av reguleringsmyndighetene i USA.
The proposed legislation would specifically target companies that produce compounded versions of FDA-approved medications, including the increasingly popular GLP-1 drugs used for weight loss and diabetes treatment. These compounded alternatives have become a significant growth driver for Hims & Hers Health.
Representatives Rudy Yakym (R-IN) and André Carson (D-IN) introduced the bill to protect patients from what they describe as “untested, unapproved, and potentially dangerous mass compounded drugs.”
Meanwhile, shares of established GLP-1 drug manufacturers moved higher, with Novo Nordisk A/S (NYSE:NVO) rising 6.2% and Eli Lilly and Company (NYSE:LLY) gaining 1.3% on Wednesday.
Den trengte en bounce nå for å ikke bli mer bearish igjen,men bryter den opp nå så ligner det litt på et inverse hs, kan bli veldig pent
Bryter den nedtrenden som har vart i halvannet år, så er det ganske eksplosivt
Hva er formasjonen?
Inverse headbuttin’ penguins?
Om bare FDA klarer å surre seg til å godkjenne oral sema ass. Herreguuuuuuuuuuud, hvor trege de skal være. Novo søkte i vår lizm.
Hidden bull reversal i min bok
Kremt
Kommentarer?
Ved første øyekast: Wow.
Ved andre øyekast: Markedet priser LLY kun opp 1% i førhandelen nå.
Til sammenligning falt LLY 10% på dårlige orforglipron-data i august i år.
Ved tredje øyekast: Hvor er kickeren her? Toleranse?
Edit: Det var toleranse, ja.
Hvordan er denne raten sammenliknet med “bransjestandard” hvis det er mulig å si noe om. Den listen flyttes vel stadig vekk og er avhengig selvsagt om man tar dette oralt eller ved injeksjon.
Novo’s aksjekurs er på dagens høy etter meldingen, så ingen åpenbar bekymring der med det første. Kan selvsagt skyldes at markedet fokuserer på nyheten om å stoppe compounders og at dette i positiv forstand trumfer dataene som kom fra Lily.
Retatrutide er ikke tilgjenglig oralt, og vil trolig ikke bli det, Har ikke hørt noe om at man tenker seg å lage en pille ut av reta.
Blir etter minnet dette, men mener tirzepatid og sema begge hadde rundt 7% dropout pga AE’s i sine registrational trials.
Og nå sammenligner jeg epler med pærer her, for Triumph-4 er en trial som gikk i kneartrose… Så de pasientene har en ekstra grunn til å bli værende på medisinen imho. Jeg tror dropout kan bli verre i de trialene som er ren fedme.
Og da blir spørsmålet: Hvor salgbar er en fedmedrug hvor (jeg gjetter her på 12 mg reta dropout i ren fedme) 20% av de som begynner dropper ut?
Kommentar: Dette er omtrent så “bra” som det kunne blitt for Novo. Efficacy for retatrutide er off the charts, men toleransen er for dårlig. Første gang jeg har lest en pressemelding om fedmedrugs hvor det meldes om dropouts fordi folk mister for mye vekt, for fort. Det ble hvisket om dette underveis i forsøkene også, men vi ser nå at prisen mtp dropouts og bivirkninger er ganske høy for det vekttapet.