Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Numerologi, kalendere og alternative metoder for aksjemarkedet

Lagarde snakker lenge om tallet 7 og andre “spesielle” tall.

1 Like

Urelatert til det over her. Denne klarte jeg å ta et skjermbilde over tidligere. Den finnes ikke online. I hvertfall har jeg ikke klart å spore den opp etter flere forsøk, men i filmen med adresse under her får vi se den. Har ikke brukt den selv enda, men dere kan jo følge med fremover om det hadde nyttet. Trolig myntet på det ameikanske aksjemarkedet og ikke lille oljeavhengige Oslo Børs.

4 Likes

Du får se denne :wink: https://www.youtube.com/watch?v=rkELgi6EkNo

1 Like

Den har jeg sett. Bra reklame for den fyren der det. Ikke den beste filmen jeg har sett. Men selvfølgelig er det mange gode poenger. Har du fulgt med dollar vigilante over en tidsperiode? Jeg så denne filmen for første gang for en måned eller tre siden.

Får dessverre ikke flyttet over de andre innleggene, da jeg bare kan flytte de til en ny tråd og ikke inn i eksisterende tråder.

Veldig bra tråd Morti. Kan vi ta med litt om drømmetydning og muligheter for å se inn i fremtiden når man er i innsovningsfasen her?

Jeg drømte f.eks. at Agasti skal doble seg ila et halvt år. Kanskje noen kan hjelpe meg å tolke drømmen? :slight_smile:

2 Likes

Jeg har opplevd et utrolig Deja Vu. Drømmerelatert det. Jeg kunne fortelle kona hvilket sete alle som kom på bussen ville velge. I en nesten tom buss. Alle satte seg der jeg sa og jeg kjente igjen alle. Mens vi var på reise i utlandet. Sprøtt!

1 Like

Har faktisk opplevd et par ting sjøl også (seriøst), som jeg sliter med å forklare. Interessant er det iallfall.

1 Like

Hmmm… vet ikke om jeg skal le eller gråte :confused:

Dette ble alt for sært og alternativt for meg i hvert fall.

Morti, vær så snill å ikke sett noe penger på noe av dette da!

3 Likes

Hehe! Teknisk analyse virker plutselig som en anerkjent vitenskap sammenliknet med denne kalenderen :slight_smile:

Nei har ikke satt penger på noe. Kjekt og interessant.

Men, dere som ser etter alle mulige småting i enkeltvis kvartalsrapporter (historie) osv, er litt raske med å avfeie betydningen av hva de religiøse tror på OG ikke minst følgene av et mulig forslag om å opprette palestinsk stat.

Edit: og tenk hva som kan skje om Obama støtter et slikt vedtak midt i en periode hvor paven kommer til USA, avtale med Iran inngås, når det er supermåne (beviselig effekt på mennesker - kriminalratene er merkbart høyere i alle land) OG jødene skal feire en haug med høytider. Er det så alternativt å tro at dette kan påvirke markedene? Vil tro at dette er nettopp et eksempel på noe som kan utløse en situasjon der vi kan se Dow under 10000 igjen. Dersom dette utløyser Storkrig midt mens IS står på trappene til Israel f.eks.

Etter mitt syn blir det mye viktigere å ha oversikt over slike potensielle hendelser enn hvor mye avskrivninger det blir i Funcom dette kvartalet, for å si det mildt.

Er det så alternativt?

Takk for at du understreket poenget mitt. Og såvidt jeg forstår er det ganske mange amerikanske jøder høyt i pengesystemet. En kan jo bare begynne å ramse opp sentralbanksjefer og direktører i storbanken f.eks.

Legger merke til at du ikke skriver healere, men selvutnevnte healere. Kan si at min far er helbredet. Han ble helbredet gratis av en helikopterpilot i nordsjøen, gratis! Selv om min far ikke trodde på det i det hele tatt. Kjempeskeptisk. Men ble 100% frisk i ryggen etter å ha vært veldig dårlig i ryggen i hele mitt liv. Nå er dette 10 år siden og han er fremdeles 100% god. Når en opplever slikt så blir ikke verden fullt så A4 som før.

1 Like

Følg med! Som Cagey sier :smile:

For de som vil utvide horisonten litt. De som ikke er interessert, kan bare ignorere. Hva jeg tror og ikke tror holder jeg for meg selv.

http://cosmicconvergence.org/?p=11090

Godt mulig du syns det,men så du videoen før du kommenterte eller tok du det bare for gitt? 100% suksessrate sier meg at dette kan være verdt og sjekke ut skikkelig og ikke bare avfeie det pro bono.

Får ikke kalenderen til å stemme med tallene her f.eks:

http://www.automationinformation.com/DJIA/dow_jones_average_yearly_change.htm

Det er ikke så merkelig. Du ser på årsavkastning. Det er ikke det kalenderen viser.

1 Like