Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Numerologi, kalendere og alternative metoder for aksjemarkedet

Hehe! Teknisk analyse virker plutselig som en anerkjent vitenskap sammenliknet med denne kalenderen :slight_smile:

Nei har ikke satt penger på noe. Kjekt og interessant.

Men, dere som ser etter alle mulige småting i enkeltvis kvartalsrapporter (historie) osv, er litt raske med å avfeie betydningen av hva de religiøse tror på OG ikke minst følgene av et mulig forslag om å opprette palestinsk stat.

Edit: og tenk hva som kan skje om Obama støtter et slikt vedtak midt i en periode hvor paven kommer til USA, avtale med Iran inngås, når det er supermåne (beviselig effekt på mennesker - kriminalratene er merkbart høyere i alle land) OG jødene skal feire en haug med høytider. Er det så alternativt å tro at dette kan påvirke markedene? Vil tro at dette er nettopp et eksempel på noe som kan utløse en situasjon der vi kan se Dow under 10000 igjen. Dersom dette utløyser Storkrig midt mens IS står på trappene til Israel f.eks.

Etter mitt syn blir det mye viktigere å ha oversikt over slike potensielle hendelser enn hvor mye avskrivninger det blir i Funcom dette kvartalet, for å si det mildt.

Er det så alternativt?

Takk for at du understreket poenget mitt. Og såvidt jeg forstår er det ganske mange amerikanske jøder høyt i pengesystemet. En kan jo bare begynne å ramse opp sentralbanksjefer og direktører i storbanken f.eks.

Legger merke til at du ikke skriver healere, men selvutnevnte healere. Kan si at min far er helbredet. Han ble helbredet gratis av en helikopterpilot i nordsjøen, gratis! Selv om min far ikke trodde på det i det hele tatt. Kjempeskeptisk. Men ble 100% frisk i ryggen etter å ha vært veldig dårlig i ryggen i hele mitt liv. Nå er dette 10 år siden og han er fremdeles 100% god. Når en opplever slikt så blir ikke verden fullt så A4 som før.

1 Like

Følg med! Som Cagey sier :smile:

For de som vil utvide horisonten litt. De som ikke er interessert, kan bare ignorere. Hva jeg tror og ikke tror holder jeg for meg selv.

http://cosmicconvergence.org/?p=11090

Godt mulig du syns det,men så du videoen før du kommenterte eller tok du det bare for gitt? 100% suksessrate sier meg at dette kan være verdt og sjekke ut skikkelig og ikke bare avfeie det pro bono.

Får ikke kalenderen til å stemme med tallene her f.eks:

http://www.automationinformation.com/DJIA/dow_jones_average_yearly_change.htm

Det er ikke så merkelig. Du ser på årsavkastning. Det er ikke det kalenderen viser.

1 Like

Hva er det den viser da? Var det store fall en kort periode i disse årene (hvert sjuende år)?

Den kalenderen har ikke noe med det andre jeg har skrevet om å gjøre. Den kommer fra andre kilder og viser at det i visse perioder er en økt sannsynlighet for gevinst om en investerer bredt innenfor visse segmenter til visse tider. F.eks. at det har vist seg i 83,3% av tilfellene å lønne seg å gå inn bredt (bransjefond) i aksjer relatert til software den 15. september og selge alt den 22. desember. Videre har det f. eks. i 100% av tilfellene vist seg å lønne seg å investere i energirelaterte bransjefond den 11. januar og selge den 14. juni. Snittavkastning i det første eksempelet viser en avkastning oppnådd på 12.11% og i det andre eksempelet var snittavkastningen 10,8%.

Siste handelsdag før siste dag av Shemitah år i dag…

1 Like

Predictions that a crash will occur in the fall of 2015 have been gaining traction.

One of the reasons why there is so much attention focused on this fall is that mid September marks the end of the 7-year Shemitah cycle, based off the Jewish calendar. Some see Biblical implications in what’s about to unfold. It’s not our place to weigh in on the religious aspects of market-cycle theories. But regardless of what drives the 7-year cycle, it does seem to exert a significant influence on markets.

Getting Started in Calendar Spreads
Calendar spreads are a great way to combine the advantages of spreads and directional option trades in the same position. Depending on how you implement this strategy, you can have either:

A market-neutral position that you can roll out a few times to pay the cost of the spread while taking advantage of time decay, or
A short-term market-neutral position with a longer-term directional bias that is equipped with unlimited gain potential
Either way, the trade can provide many advantages that a plain old call or put cannot provide on its own.

http://www.moneyshow.com/articles.asp?aid=optionsidea-24625

Numerologi… Lyst på morsomme tilfeldigheter?

Tidligere ATL på Funcom var 1.11. Om jeg deler antall aksjer den gang på antall aksjer nå og ganger det med 1.11 så blir tallet 0.76 ;). Jeg tror vi er i bunnen for denne gang :stuck_out_tongue:

1 Like

The possibilities for profits and adjustments on calendar spreads can be practically endless”.

Read more: http://www.minyanville.com/trading-and-investing/commodities-and-options/articles/options-trading-calendar-spreads-what-is/3/20/2012/id/39972#ixzz3ldH05JWY

Investment calendar 2015: Tips and tricks to play stock market trends

  1. January to April: Buy the ten worst performing UK shares and sell after three months.
    Success rating 77pc
  2. If the FTSE 100 rises in January buy a cheap UK tracker fund.
    Success rating: 83pc
  3. Sell in May, buy in September
    Success rating 42pc
  4. Buy China at the start of July.
    Success rating: 100pc (but only since 2009)
  5. The best time to buy gold is September.
    Success rating: 70pc (over the past decade)
  6. Buy these shares that normally perform well in winter
    Croda International, Ashtead Group, Regus , Henderson og Hunting
    Success rating 90pc (over the past decade)
  7. Take advantage of the ‘santa rally’
    Success rating 90pc
1 Like

League table: which stock market has the strongest ‘Santa rally’?

A Good Option Strategy: Exploiting Earnings - Associated Rising Volatility

  1. Find a stock with a history of big post-earnings moves.
  2. Buy a strangle for this stock about 7-14 days before earnings.
  3. Sell just before the earnings are announced.

For those not familiar with the strangle strategy, it involves buying calls and puts on the same stock with different strikes. If you want the trade to be neutral and not directional, you structure the trade in a way that calls and puts are the same distance from the underlying price. For example, with Amazon (NASDAQ:AMZN) trading at $190, you could buy $200 calls and $180 puts.

The selection of the stocks is very important to the success of the strategy. The following simple steps will help with the selection:

  1. Go to here: https://www.optionslam.com/research/earnings/earning_future.html.
  2. Filter stocks with movement greater than 5% in the last 3 earnings.
  3. For each stock in the list, check if the options are liquid enough.

http://seekingalpha.com/article/310703-a-good-option-strategy-exploiting-earnings-associated-rising-volatility?page=2&li_source=LI&li_medium=liftigniter-widget

En alternativ måte for å tjene penger på Oslo Børs nå i høst? Ta et 50/50 bet på deltakere i anbudskonkurransen og selge rett før fasit vil vel kunne gi avkastning.

Her er de viktigste Sverdrupkontraktene som gjenstår i tiden fremover:

  • Gjenværende stålunderstell til prosess- og boligplattformene
  • Kontrakt for kraftkabel for strømforsyningen fra land Flotell (hotellrigg)
  • Undervannsproduksjonssystemer
  • Rørinnkjøp, -coating og -legging
  • Rørinnkjøp og legging – feltrør
    Etter dette kommer det kontrakter for ferdigstillelse og oppkobling (hook-up) av plattformer, understell og andre installasjoner i 2016
1 Like