Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ny Funcom CEO, LMO blir Buy-2-Play

FAQ:
http://www.funcom.com/news/lego_minifigures_online_buy_to_play_faq

Ganske bra ting som skjer, og Funcom fortsetter som “snill” utvikler. Liker :smile:

“Q: What happens to existing customers?
A: Anyone who has previously spent money on memberships or other in-game benefits will be upgraded to the full “purchased” version of the game, and we will offer refunds to anyone who requests it.”

“Q: What about households that might have multiple players? Will they need to buy separate copies?
A: No, we are adding support for multiple “Characters” per install.”

I tillegg introduserer de filmer + fortellerstemme m.m.

3 Likes

Dette liker jeg ikke :

Q: Will there be any free areas or limited trial areas?
A: No, players will need to buy the client in order to play the game.

1 Like

dette liker jeg:

Q: Are there any changes being made to the game for this transition?
A: Many aspects of the game are receiving a
significant overhaul that will coincide with the release of the
buy-to-play game this summer. Several enhancements and additions are
being made across the board. For example, we are implementing a strong
narrative, with a voiced storyteller guiding players through the game
and the different worlds using cinematics and scripted events. We are
also implementing unique gameplay events in the different locations that
will make the worlds come even more alive, and much more.

7 Likes

Savner mer fokus på casual gaming og det sosiale. Jeg tenker først og fremst på PvP og minigames - er det helt borte nå?

Nå virker det som de skal satse mer på å kopiere TT games med fokus på adventure og cut scenes.

Dessuten var det ikke B2P betalingsmodellen som gjorde at Lego Universe ikke lykkes?

Virker som de ikke har en god langsiktig plan med det de holder på med.

1 Like

Jeg tror planen er å komme kritikken fra gamle Lego Universe spillere i møte. Lage spillet mer lik Lego Universe.

Ja og det er nok smart, er jo mange som savner Lego Universe. 10 stk som har jobbet med LU er også involvert i LMO.

2 Likes

Ganske typisk Funcom å først lage et spill basert på en betalingsmodell, se at den ikke fungerer, for så å redesigne spillet rundt en annen betalingsmodell. Eller gjøre store redesign etter at de har gjort mye utvikling i en retning, så masse arbeid er bortkastet.

Det er vel først når man ser denne planen at man skjønner hvorfor LMO for iOS har blitt så utsatt.

3 Likes

Må si jeg ikke forstår hva Funcom holder på med. En F2P app som kunne spres viralt var jo det store håpet for dette spillet. Det de burde fokusert på var å gjøre det interessant å bruke penger i spillet til en riktig pris (det er en grunn til at det heter mikrotransaksjoner - du kan ikke ta så mye betalt for å kjøpe figurer for eksempel).

Mitt håp var at de skulle utvikle de sosiale bitene - det er jo hele poenget med et MMO, nå er det veldig mye “solo” spilling. Å bygge ut adventure elementene er ikke rett vei å gå nå, da kunne de likegjerne kjørt co-op eller offline og laget et bra historiebasert spill fra starten av. Jeg er uenig i at dette gjør spillet mer likt LU, det gjør det nok heller mer likt TT games og det er en farlig vei å gå nå (det er vanskelig å slå de på hjemmebane, spesielt når det ikke er designet inn fra grunnen).

Jeg anbefaler alle å lese kommentarene her:

Hvor mange kommer til å be om en refund?

" A: If you have previously spent money on memberships or other in-game benefits, your copy of LEGO Minifigures Online will be upgraded to the full “purchased” version of the game. If you would rather have a refund,please contact Customer Service"

Edit:

Kanskje noe positivt:

“New gameplay mechanics are being introduced, unique events are popping up throughout the worlds, and more content is being added in the buy-to-play version releasing this summer.”

5 Likes

Blir nok en del bråk i kjølevannet her ja. Sikkert mange som kommer til å kreve refound, og kanskje også kombinasjoner ved at mange som kjøpte unlimited membership føler det urettferdig at de får samme status som andre som har brukt $5 på stars ell.

2 Likes

hovedgrunnen til at jeg var bull til lmo var f2p pluss lego pluss tablet. Det var et spill som var designet som f2p fra grunnen av. Dette virker som et litt desparat trekk i fra funcom som kan for all del kanskje lykkes.håper det for funcoms skyld.

2 Likes

Må si jeg ikke er enig med dere i konklusjonen her. For en gangs skyld har tross alt Funcom testet ut betalingsmodellen før de ruller ut spillet for fulle mugger. Jeg var veldig skeptisk til betalingsmodellen til TSW, og der hadde de definitivt ikke gjort noe for å teste det ut. De bare bestemte at sånn ble det.

Lego Chima Online er ganske likt LMO i oppstartsfase og betalingsmodell. Lego og Funcom har nok sett på hvordan det gikk med det når det ble gitt ut på tablets. Dette spillet blir som kjent lagt ned om kort tid.

Og er det noen foreldre der ute som virkelig ønsker å betale for mikrotransaksjoner i et spill? Jeg har aldri gjort det, og det nærmeste jeg kommer til å gjøre det, er å gi et gavekort hvor barna selv kan velge hva de vil spille. Man kan jo sammenligne med Minecraft. Ville Minecraft vært det samme i dag med haugevis av mikrotransaksjoner i spillet? Jeg tror ikke de ville vært i nærheten av samme suksess.

Her kan jeg imidlertid se at jeg kan komme til å betale for spillet hvis barna mine ønsker å spille det. Jeg betaler en gang (som med Minecraft) og slipper mere pes i forhold til dette senere. Spillet er kjøpt og betalt. Og når det sprer seg og mange nok av kidsa begynner å snakke om det, betaler foreldrene for det, for “alle andre” har jo fått det, og i dag må jo ingen utelukkes.

Man må også huske på at spillet krever mye plass. Jeg leste en kommentar ifm. Amazon Fire hvor vedkommende skriver at spillet tar altfor mye plass, i overkant av 2GB, og at dette var altfor stort i forhold til kapasitetet på Fire, som er kun 8GB. Når spillet er b2p er det ikke bare å fjerne det fra ipaden når man trenger å frigjøre plass.

Helt klart positivt i mine øyne, gleder meg til release.

3 Likes

Sant, men fortsatt ikke mikrotransaksjoner i Minecraft, som vel var poenget hans.

1 Like

Vet du at LMO ikke kommer med demoversjon eller antar du det?

Greit nok:)

Kjent varemerke vil nok likevel føre til mange nedlastinger.

1 Like

Så vidt jeg forstår teksten er det det de mener.

2 Likes