Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Da har Aksjekveldene startet igjen,her hjemme i Stavanger starter de 5. desember :wink: :+1:

1 Like

https://www.dn.no/innlegg/skatt/utbytteskatt/statsbudsjettet-2023/slik-kan-straffeskatten-pa-aksjesparing-fjernes/2-1-1350555

2 Likes

Ser Nordnet har strammet inn reglene på Shareville noe helt utrolig, vil de samme reglene ende opp med å gjelde her (siden de kommer fra myndighetene)?

1 Like

gi eksempel

1 Like

forbudt å skrive : kjøp/selg/-anbefale aksjer :zipper_mouth_face:

Diktaturet er snart komplett!

1 Like

Fikk denne beskjeden i dag:

1 Like

Jeg må sette meg bedre inn i det, men i teorien ja. Og ja, det er helt sprøtt.

1 Like

Jeg må jo si at de mest verdifulle innleggene her veldig sjeldent er rene kjøps- eller salgsanbefalinger. De beste innleggene opplyser om tilstanden til selskapet på en relativt nøytral måte.

6 Likes

genial og kjapp overføring av kapital mellom banker (vanlige virkedager på beløp over 30k,-max 100k)

3 Likes

Bjørn Erik er tøff,-men taler nok desverre for døve ører :sweat:
image

https://twitter.com/BjornNordnet/status/1713990100449706274

11 Likes

For å unngå at folk dropper å ta ut lønn og bare tar ut utbytte, så må de sa samtidig senke skatten på personinntekt med 15 prosentpoeng.

Burde stilt i lusekofta til Toska, å komme i dress på Stortinget er skivebom…

1 Like

På samme måte som det ikke er skattbart for en bedrift å eie noe, med mindre det blir brukt som frynsegode av noen, så bør man vel kunne lage en regel som rammer utbytte som erstatter lønn. Det er norsk juss, så litt skjønn og intensjon tror jeg kan bakes inn.

I den lengre bloggposten foreslår han noen regler, men anerkjenner også at det må diskuteres. Jeg synes totalt det er et konstruktivt forslag selv om jeg har null tro på at det får gjennomslag.

Oh lord, vil du ha en lov som krever at skattemyndighetene skal bruke skjønn for å fastsette skattesatsen din? Hvor fuckings mye tid må det ikke da gå med? :stuck_out_tongue:

Sættem foreslår noen mulige nøkler som kan gjøre det formulaisk. Jeg kan ikke nok om dette til å avgjøre om en så enkel løsning er tilstrekkelig, og foreslo derfor noe med skjønn.

Det utrolige er at særtilfeller som burde utgjøre svært få skatteytere skal få definere hva skattesatsen er for 48% av befolkningen. Da virker det mer rimelig med et system som kan korrigere for de få som har mulighet for strategisk inntektsskift og heller sette skattesatsen for aksjegevinst basert på argumenter som faktisk gjelder for flertallet av aksjonærer.

image

1 Like

Hva er det som evt er bedre og/eller dårligere med disse sammenlignet med XBT-derivatene som har eksistert ganske lenge med 2,5% gebyr?

Dette sugde:

Kjøpte denne på zerokonto i går fordi jeg syntes nasdaq så veldig stretched ut, handelen gikk igjennom og jeg kunne se ETFen i listen av mine holdings.

Så i dag er den bare borte vekk, ikke et eneste spor inne i banken om at jeg noensinne har gjort handelen. Og support tar sin gode tid med å svare.

1 Like