Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Absolutt @runewl, se mitt innlegg et par innlegg opp :smile:

Vaccibody bør med.

Ser man det ja, begynte å lese fra toppen men ga opp halveis, skulle begynt fra bunn. Da har jeg lagt inn ønske om Hiddn. Men et tips til neste gang, kanskje la folk få velge 5 eller 10 stk, ble litt snaut med en :slight_smile:

Det er fritt frem å skrive inn mer enn én i feltet :smile:

Vaccibody

@pdx

Vaccibody.

Hvis det er mulig å komme med en begrunnelse her som jeg tenker bør veie tungt. Som du vet har forumet gått i retning av å bli svært biotekdominert. Rett og slett Norges beste forum på biotek uten sammenlikning forøvrig.

Vaccibody står i spissen for en rivende og svært spennende utvikling der helsenæringen seiler opp som en potensielt svært viktig næring i Norge.

Vaccibody er i skrivende stund priset til nærmere 9 mrd, mer enn de noterte til sammen og de er etterhvert svært viktige for sektoren. Kanskje dette blir selskapet som får gjennombrudd først eller blir kjøpt opp. Tenker der er svært viktig å følge med på lister i Vaccibody av de grunnene. Viktig for hele sektoren ikke bare oss som er investert i selskapet.

2 Likes

Ønsket er notert :smile:

hvor finner jeg vaccibody?

Her: https://www.notc.no/

1 Like

hvor får man kjøpt aksjer der i såfall?

THIN

Thin Film Electronics ASA

Det finnes enkelte aktører som tilbyr kjøp av aksjer på OTC, men husker/vet ikke hvem… Tipper det kan være høyere kurtasje på disse handlene dog…
Du finner nok ut hvem som tilbyr dette ved å klikke deg inn på hver enkelt aktørs hjemmesider og lete litt :slight_smile:
Ganske sikker på at Norne gjør det. Sbanken gjør det ikke…

1 Like

Hiddn soulutions

Av og til trenger man kjappe øyeblikksbilder i selskaper hvor det skjer ekstraordinære ting. Lurte på om det er mulig å få inn en “ukens joker” på listene, hvis for eksempel noe spesielt skjer med et selskap det ellers er veldig stille rundt, f.eks ved en IPO eller stor emi (pexip). Etter denne ekstraordinære hendelsen går kanskje selskapet tilbake å være uinteressant i lang tid, og da trengs ikke lister lenger.

Er det ekstra kostbart for TI å kjøpe lister i et selskap i en uke eller tre for så switsje over til et annet selskap , kontra disse helt faste listene som du kjøper. Man kunne stemme på ukens joker med en form for automatikk hver uke, hvis det gikkk an.

2 Likes

Blir det annonsert hvilke endringer som gjøres ?

Hei! Ja, det blir annonsert i denne tråden.

For hver endring må jeg betale VPS for endringsjobben, så jeg tror det fort kan bli kostbart å endre lister hyppig. Men, jeg liker forslaget!

2 Likes

Når forventer dere å gjøre endringer på listene ?

1 Like

I løpet av et par uker :smile:

Da har jeg sendt bestilling til VPS for disse selskapenes aksjonærlister, i tillegg til de vi har i dag:

ANDFJORD SALMON
INTEROIL EXPLORATION AND PROD.
HIDDN SOLUTIONS
PEXIP
STRONGPOINT
VACCIBODY

Seabird får jeg dessverre ikke tak i lister for da de har ISIN registrert på Kypros.

Selskapene over er de som fikk minst 2 stemmer i spørreundersøkelsen.

Det er feriemodus hos VPS, men håper vi får listene relativt kjapt når folk er tilbake på jobb.

21 Likes

Godt jobba Jørgen!

Takk for at du fortsetter å gjøre TI til Norges beste investorforum!.

6 Likes