Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: Se hvem du burde lytte til ❤

På diskusjonsforum tar det tid å finne ut hvem man bør lytte til. Spesielt når man er ny er det vanskelig å se hvem som er gode bidragsytere og hvem som er like ferske som en selv.

Det vil jeg gjøre noe med, derfor har jeg fått utviklet en ny funksjon (takk Insidere!) som viser hvor mange likes (:heart:) en bruker har mottatt på innleggene sine om den aksjen du leser om. Mange likes indikerer at man har bidratt med gode innlegg over lengre tid - og at dette sannsynligvis er en person du bør lytte litt ekstra til.

Her er et eksempel fra en Funcom-tråd:

Antall likes mottatt på innlegg i alle Funcom-trådene vises her under avatar-bildet til hver bruker.

Fra 1. august kommer jeg også å begynne å kåre det jeg kaller Månedens Teksperter (et gnistrende godt ordspill om jeg så får si det selv) for hver aksje.

Rangeringen vil baseres på hvor mange likes du har mottatt på innleggene dine om en aksje de siste 90 dagene, og de 3 med flest likes vil få en liten ekstra virtuell premie. Jeg håper på den måten å fremheve og vise frem de brukerne som bidrar mest.

Nå, den 1. august tester jeg ut å kåre vinnere på en håndfull aksjer, men etter hvert er planen at dette skal skje i alle tråder der det har vært aktivitet den siste tiden - så du kan bli en Tekspert selv om du er aktiv i en aksje som ikke er så populær (enda).

Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan du opplever dette i bruk. Er det nyttig? :slight_smile:

24 Likes

Nu jävlar begynner det å svinge. :smiley:

3 Likes

Bra tiltak @pdx! :+1: Fin måte å få fremhevet/takket de teksepsjonelle brukerne her på forumet. Det er en haug av de :slight_smile:

4 Likes

Her ser jeg at h3nk1 sine billedlige råd kan bli livets vei :smirk:

2 Likes

Spennende å se, skal begynne å hype Funcom så jeg også havner på topplista på liker :sweat_smile: :rofl:

9 Likes

Vet ikke om likes er en god metode å se hvem du bør lytte til. Der er vel så mange skøyere som får likes. Kan du legge til en annen type like? Kanskje en lyspære for smarte innlegg?

15 Likes

Det er to typer skøyere, de med urent mel i posen, og de med tøys og tull i posen :slight_smile:

Den første gruppen må vi hanskes med ved å flagge upassende innlegg.

De andre…tenker jeg at det ikke blir så mange som vil tøyse seg til topps av rankingen, kontra de som har gode innlegg med litt dybde…eller… jeg vet faktisk ikke. La oss se hva som skjer :slight_smile:

Har ikke lyst til å legge til enda en like-funksjon nå, jeg tror det blir for komplisert :slight_smile:

3 Likes

Tipper @anon21766851 kommer til å kommunisere kun gjennom memes fra nå av.

1 Like

Det står @h3nk1 for. Samtidig som han er en av de dyktigere på aksjene han følger. Så der snakker vi memes med innhold…

All hail the king

5 Likes

Husker HO hadde en fyr som lagde Hitlervideoer
med Costa og NANOledelsen. Det var noe seriøst morsomme greier :grin:

1 Like

Sååå, hvordan blir dette nå? Skal vi alle vektlegge hva Gomez, Ronaldo og Grande sier?:sheep:

“unnskyld, jeg har 250 flere likes enn deg. Hva med å chille litt?”

3 Likes

9 Likes

Folk liker humor, you do the math! :smiley:

3 Likes

26 Likes

Noen småbugs som må fikses, men da er vi i gang med å kåre de første Tekspertene :smile:

4 Likes

siden jeg er en kandidat til jumboplassen foreslår jeg at du vektlegger denne slik at han som får den (jeg) får en blinkende tag :grinning:

3 Likes

Funksjonen kan være en artig greie, men sier lite om hvem man burde lytte til. Både fordi den premierer antall innlegg like mye og gjerne mer enn kvalitet, men også fordi kritiske innspill gjennomgående får færre likes på et aksjeforum.

Det er også slik at funksjonen bygger opp/stimulerer til forsterket fokus på person isteden for argument, noe som faktisk lett kan føre til feilaktige konklusjoner. Det er til sammenlikning forskjell på å lytte til en professor/ekspertfordi vedkommende er det og det å lytte til en professor/ekspert fordi vedkommende sier noe kunnskapsrikt :slight_smile:

At @anon21766851 havner helt nede på en 7ende plass i PCIB-tråden etter så mange nøkterne og kritiske innlegg illustrerer etter min mening utfordringen med funksjonaliteten :slight_smile:

16 Likes

Hva med å slenge inn et lite ekstra ikon med han her lille rakaren? :slight_smile:

image