På diskusjonsforum tar det tid å finne ut hvem man bør lytte til. Spesielt når man er ny er det vanskelig å se hvem som er gode bidragsytere og hvem som er like ferske som en selv.
Det vil jeg gjøre noe med, derfor har jeg fått utviklet en ny funksjon (takk Insidere!) som viser hvor mange likes () en bruker har mottatt på innleggene sine om den aksjen du leser om. Mange likes indikerer at man har bidratt med gode innlegg over lengre tid - og at dette sannsynligvis er en person du bør lytte litt ekstra til.
Her er et eksempel fra en Funcom-tråd:
Antall likes mottatt på innlegg i alle Funcom-trådene vises her under avatar-bildet til hver bruker.
Fra 1. august kommer jeg også å begynne å kåre det jeg kaller Månedens Teksperter (et gnistrende godt ordspill om jeg så får si det selv) for hver aksje.
Rangeringen vil baseres på hvor mange likes du har mottatt på innleggene dine om en aksje de siste 90 dagene, og de 3 med flest likes vil få en liten ekstra virtuell premie. Jeg håper på den måten å fremheve og vise frem de brukerne som bidrar mest.
Nå, den 1. august tester jeg ut å kåre vinnere på en håndfull aksjer, men etter hvert er planen at dette skal skje i alle tråder der det har vært aktivitet den siste tiden - så du kan bli en Tekspert selv om du er aktiv i en aksje som ikke er så populær (enda).
Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan du opplever dette i bruk. Er det nyttig?