Mange gode poeng @Aksjesnila!
Enig i at det ikke er ideellt, men utfordringen i dag er at man ikke har et troverdighets-signal å basere seg på i det hele tatt, med mindre man følger en tråd over lengre tid. Jeg tror likes er bedre enn ingenting, men jeg er selfølgelig veldig interessert i å få dette til på en enda bedre måte
Vi kan evt. regne ut en likes-score, basert på antall likes totalt delt på antall innlegg skrevet, som vil ta høyde for de som skriver veldig mye - men da er det en sjanse for at folk vegrer seg for å skrive innlegg for ikke å senke scoren sin. (kanskje det ikke er så dumt heller, på sett og vis, dersom innlegget ikke er så bra). Ulempen er at det blir mer komplisert å forklare og forstå.
Har dere ideer til andre måter enn likes å “detektere” bra innlegg? At et innlegg som får mange svar tenkte jeg på som et signal, men det kan jo både være positivt og negativt
For å luke ut litt mer tøyseinnlegg, kan man f.eks la være å like de, men heller bruke -knappen Jeg har lagt merke til at morsomme innlegg ofte kan ha flere enn , så det praktiseres litt allerede tror jeg.