Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Men ganske treffsikre vil jeg tro.

image

Sakset inn over fra Q3 - 15 november 2021, da med 87 ansatte.

OPEX for 9 months 2021 var på ~30mUSD eller ca 250mNOK. Man kan nok anta at full year havnet på rundt ~350mNOK i burn og at det vil øke signifikant de neste årene.

Nykode er i en særskilt posisjon til å kjøre på og å kanskje lykkes med å etablere seg som en midsize biotech, og personlig mener jeg de gjør alt rett nå. MEN - det kommer til å koste MASSE penger, og det er ikke sånn at up frontene de fikk fra Genentech eller Regeneron kommer til å se Nykode til de er over i kommersiell fase.

Kanskje får de flere store deals, kanskje ikke, men stort kapitalbehov vil det være og det vil være voksende. Hvis aksjonærene ikke ønsker å spytte inn penger i det som ser ut et av de smartest drevne bioechet vil de på et eller annet tidspunkt begynne å slite med store kostnader og liten vilje til å betale.

6 Likes

Bioteksentimentet er i rask bedring etter noen usedvanlig svake måneder. BNTX og MRNA som tidligere av Arctic har blitt trukket fram som peers har startet på rekylen. Som vi ser under så henger NYKD etter etter å ha tracket de to meget tett tidligere i år.

Utover dette så er vi nå stadig nærmere viktige avlesninger i de to programmene de driver selv, VB.10.16 og VB10.CoV2. Personlig syns jeg også det er spennnende med “undisclosed targets” innen onkologi.

Og denne kommentaren fra november webcasten kan bety at de jobber med flere ting som kan komme i løpet av 2022. Med 2 mrd på bok er de i en unik situasjon hvor de virkelig kan sette ressurser bak nye satsinger.

Screenshot 2022-03-22 22.23.56

9 Likes

DNB Markets i dag.
Nykode Therapeutics (Buy, TP NOK102)
Last night, Nykode Therapeutics presented preclinical vaccine platform research conducted by Genentech at Keystone Symposia Global Health Series in Canada. As one of the sponsors of the event, Genentech highlighted Nykode Therapeutics. As the data presented was encouraging providing further evidence that the targeting unit induces rapid and strong immune responses, the preclinical work also signals that this is a collaboration of particular interest for Genentech.
Nykode Therapeutics presented preclinical research conducted by Genentech. Last night, the company presented preclinical vaccine platform research conducted by Genentech at the Keystone Symposia Global Health Series in Whistler, Canada. As one of the sponsors of the event, Genentech highlighted Nykode Therapeutics. As we would expect when Genentech decides to share data, the data was encouraging, providing further confirmation and evidence that the targeting unit induces rapid and strong immune responses locally and systemically.
Further signs of partnership of particular interest for Genentech, in our view. Genentech’s thorough preclinical research and the significant involvement of Dr Ira Mellman, a renowned world-leading immunologist, provides evidence that this is a collaboration that is receiving significant attention and special interest from Genentech. Dr Mellman developed the cancer immunity cycle with Dan Chen that has become the intellectual framework for cancer immunotherapy research. Dr Mellman’s group was also responsible for having brought Tecentriq® (atezolizumab) to the clinic, the approved blockbuster drug that is used together with several of Nykode Therapeutic’s vaccines in clinical trials. In discussions with Nykode’s management yesterday, the tight collaboration was again highlighted.

9 Likes

Nykode to announce full year 2021 financial results on March 31, 2022 and host webcast presentation on April 1, 2022

Ahh! Ja, stemmer, det var sånn de gjorde det i Nykode. Agnete gav vel alle sine 2 millioner aksjer til broren sin.

Sletter den tweeten da det blir litt misvisende.

We try again.

Nykode Therapeutics reports full year 2021 financial results

Trade receivables
At December 31, 2021, trade receivables amounted
to USD 23.8 million, compared to USD 3.8 million at
December 31, 2020. The increase is related to the
invoicing of a milestone payment of USD 20 million
under the Genentech agreem

20 mill USD incoming fra Genentech + pluss allerede 216 mill USD på bok. Nykode er allerede en pengemaskin og kan leve godt på dealene i årevis. Blir utrolig spennende å høre hva de har i si i morgen, er en stund siden siste oppdatering nå.

Sier jo her blant annet at de ser på fase 3 i cervical cancer og utvidelse til andre indikasjoner.

image

7 Likes

Mandatory notification of exercise of warrants and sale of shares to primary insider’s related party

Nykode Therapeutics - full year 2021 financial results and corporate presentation

Godt å se at finanspressen er helt konsekvent talentløse og ignorante:

Det som hadde vært mer relevant å skrive, er at selskapet brukte 15,5 millioner USD i Q4 (opp fra 11,6 i Q3) - sånn hvis man vil regne på hva det er sannsynlig at selskapet vil bruke i år.

Og at de straks skal skrive den foreløpig siste fakturaen til Genentech på 10 millioner.

7 Likes

Det er egentlig ikke akseptabelt.

Tipper det er føringer fra eierne, som er mer interessert i at pengene holder seg fokusert på shipping, olje osv…

2 Likes

Eieren av akkurat Finansavisen er jo en enste gammel mann som bare hører sin egen stemme.

4 Likes

Og som ikke skjønner filla av biotek.

2 Likes

Kunne ikke vært mer enig. Når du skriver i en finansavis så forstår jo leserne at du som journalist ikke har peiling på hva du holder på med når du omtaler et selskap i den fasen Nykode er som om det er going business.

Hadde jeg jobbet med skriblerier i Finansavisen hadde jeg nektet å satt navnet mitt på en slik artikkel, men det verste er jo at idiotien er konsekvent da de jo gjør dette rundt baut på tilsvarende selskap… Snakk om bortkastet blekk.

1 Like

Så det blir ikke utbyttefest i 2022?

Show me some cervical data (HPV16)

3 Likes

Å jeg som gledet meg sånn til å handle med rabatt på ex.dagen :sleepy:

Registration of new share capital

Det ulmer i allefall ikke :frowning: show me some data please in the near future so I can evaluate if I should go further with me investment!!

1 Like