Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Er det ikke alle muligheter for da f.eks. DNB til å frontrunne et sånt tvangssalg?

Det er mulighet for det, men ikke alle er kriminelle - selv i DNB. De har vel også en ganske stor stab med compliance folk som skal følge med på sånt.

Ja, den “kinesiske mur” i DNB har vi jo hørt mye overbevisende om :smirk:

Spennede å se på listene de neste tre dagene da. Tenker det er ganske stor sjanse for at vi ser at DNB solgte litt mer enn normalt før stengetid i går.

2 Likes

Frontrunning er ikke så vanskelig å finne for internkontrollen og de meglerne som har ansvaret for de kundene som tvangsselges vil jo også gjerne at kunden “overlever” og forsvarer hens interesser. Og dette er ut fra volumene å dømme ganske store kunder som godt kan finne på å be om innsyn ved sånn tvangssalg så jeg vil tippe at det har gått rimelig ryddig for seg.

3 Likes

Årsaken til kurskollapsen i Nykode?

Men @Boms DNB har solgt daglig siden tidlig januar (!), hvordan kan du holde fast på at dette er likvidering? Kursutviklingen sammenfaller på en prikk med når dette begynte.

Edit:

Hva gjelder de stor volumene i går, så får man jo håpe det er andre større aktører som tar unna de resterende aksjene hvem enn det er på død og liv skal ut med.

I det hele tatt virker det helt nedsnødd å selge så mange millioner aksjer over børs, over flere måneder. Og rasere kursen 50++++ prosent.

Ja, det kan godt være riktig gjettet. Men han er alene om å ha tapt mye i den aksjen.

PS I tillegg er det jo alltid like hyggelig å se at norsk finanspresse nærmest gleder seg over at folk taper penger.

DNB kontoen er jo mest sannsynlig en samling av mange kunders posisjoner. Noen av disse kan ha solgt seg ned og holdt belåningen innen for de avtalte %-satsene, mens andre DNB kunder kan ha blitt tvangssolgt, det er i hvert fall min erfaring når man har denne typen kursfall.

NB Jeg har heller ikke sagt at gårsdagens poster på 500 + 90K nødvendigvis kommer fra DNB, men det er en gjetning pga nettopp disse beholdningene og deres posisjon som den største långiveren til verdipapirfinansiering.

Hvorfor vi liker folk mislyker med investeringer og livet
Tragiske saker

Vel, jeg synes det er underlig med et daglig, uavbrutt nedsalg over måneder. Det begynte også før det ble surt på børsene.

Og dette er altså samme konto som trader like daglig, uavbrutt i flere andre selskaper. Og trader på måte som man skulle tro at eneste hensikt var å tape penger og/eller pleie shortinteresser.

Jeg tror altså at det er flere aktører bak disse beholdningene, og de operer neppe helt i synk. I tillegg kan det godt være at DNB låner ut aksjer herfra til shortere. Jeg vet ikke dette, for jeg handler ikke daglig med DNB eller enda mindre jobber der.

Ellers så er vel det at det har blitt solgt gradvis over tid et godt tegn på at kursfallet ikke var ventet på disse kundene - da hadde de jo åpenbart solgt seg ned i store blokksalg for lenge siden.

Kursfallet er jo et direkte produkt av nedsalget som begynte 5. januar og har fortsatt siden. Uten stopp. Uavhengig av indeks og markedsbevegelser som burde spille inn om dette handlet om belåning / likvidering.

Synes dette lukter mye mer av én eller et fåtall aktører som sitter med store gevinster og som dumper over børs til de er ferdige, samt gir full F i at de har rasert aksjen underveis. Subsidiært så er dét et mål i seg selv.

Hadde de tenkt å tømme seg helt, og også valgte selv å selge uten telefoner fra kredittgiver så hadde de vel solgt mye hardere tidligere? I mitt hode helt unaturlig at noen selv velger å selge over tid på den måten, og når aksjene heller ikke står i eget navn, og det også tydeligvis er forwardkontrakter involvert, er det høyst sannsynlig at det er belånte posisjoner. Sier bare at dette er min tolkning av dette, men jeg har vært med en god stund så jeg tror det er mer enn et “wild guess”.

At folk ikke bryr seg om hva er kursen er etter at de ferdig solgt, får man nok bare akseptere er en del av livet på børs.

Ja, vi er prisgitt å tolke / gjette her. Jeg bare får ikke korrelasjonen til belåning til å stemme når salget har vært uavbrutt og systematisk, uavhengig av indeks og markedsbevegelser man i så fall må anta at styrte oppstart, tidspunkter og hastighet av salget.

Uansett fasit, så er det grunn til håp om at de store volumene man nettopp så betyr slutten på blyloddet på aksjen.

Nykode Therapeutics AS - Minutes of Annual General Meeting

1 Like

Det er jo lov å håpe på en liten rekyl i morgen når markedet har fått summet seg et par dager.

We are thrilled to report these positive interim safety and efficacy results from our phase 2 trial with VB10.16, which showed evidence of durable anti-tumor activity in a heavily pre-treated population of patients with late-stage cervical cancer,”

The patients who were treated with VB10.16 in combination with atezolizumab in the C-02 trial were heavily pre-treated and are prone to progress quickly,”

It is very encouraging to see that a majority of patients experienced a clinical benefit and that many patients had durable responses. The combination of VB10.16 and atezolizumab was also well tolerated by patients.”

2 Likes

Kom det något nytt idag mellan 14-16 på presentationen ?

1 Like

Trolig en faktor ja

Bull datasett i mine øyne, vekter opp på “lav” pris for min del :slight_smile:

2 Likes