Nykode Therapeutics - approval and publication of prospectus and admission to trading on the Oslo Stock Exchange’s main list
Hvorfor i all verden venter de til i morgen med å legge ut det prospektet?
Vad för prospekt?
The Company has prepared a prospectus in connection with the listing of its shares on the Oslo Stock Exchange’s main list. The prospectus was approved by the Norwegian Financial Supervisory Authority today, June 15, 2022, and will be available at the Company’s web page from June 16, 2022 at 8.00 a.m. CET at www.nykode.com/investors/financial-reports-and-presentations.
Regner med at dette er for å få mer likviditet i aksjen, men betyr dette at notering på NASDAQ ikke er aktuelt eller blir det US notering i tillegg?
Mener det er OSE først også over på NASDAQ lengre ned i gata. Ikke i tillegg.
Skjønner, takk! En notering i NASDAQ gir mening. Vanskelig for noen av de store å selge noe stort uten å gjøre skade på kursen. Får man en notering i USA og flere større internasjonale investorer så er det lettere å selge større posisjoner uten å skade. Mon tro Haudemann, Greve, Rasmussen, Andenæs & Co ikke ønsker å sitte hele veien ut med risiko, men også kapitalisere litt på veien de også. Noen av disse kom jo inn veldig tidlig og på lav kurs så fult forståelig.
Nykode har ikke 225 millioner dollar på bok - de har 225 millioner kroner!
Nei da, dette er nok bare en (litt alvorlig) skrivefeil i prospektet
Alle er jo oppdatert på de avtaler som er inngått, og er utstyrt med kalkulator, så det er jo ikke akkurat mange overraskelser i NYKD
Ikke mange norske biotekseslakp som har så solide utbetalinger som samtidig er så tydelig informert ut i markedet. Luksus for aksjonærene
God helg, vekt opp eller hold
!
Har hatt så solide utbetalinger ja. Og informert så tydelig om det ja. Absolutt.
Litt mer info fra prospektet:
Her kan man se at MCAP nå, etter det brutale fallet siste måneder, er over 10x hva selskapets aksjonærer har spyttet inn. Det er greit å ha i mente når man klør seg i hodet over “hvorfor noen vil selge på disse nivåene”.
Biotek har hatt en generell nedgang globalt siste 6 - 9 måneder, og er ikke selskapsspesifikt for NYKD. Sekundært vil jeg si at jeg respekterer de som er negative til selskapets prising, mens jeg for min del mener selskapet har resultater / partnere som forsvarer denne på de nivåer den er i dag. Kan være enig i at korreksjonen kler selskapet bedre enn kursen for noen tid tilbake, men nå er det slik at denne type selskap ofte prises på avtaler / partnere / potensiale mer enn andre faktorer. Da blir kursen vanskelig å regne hjem til enhver tid.
Vi får la tiden vise om optimismen var feilslått, eller om den var begrunnet
Ha en fin sommer.
Da kommer det vel en melding fr NYKD i morgen
Varför kommer de ingen nyhet om detta för nykode ?