Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Alle er jo oppdatert på de avtaler som er inngått, og er utstyrt med kalkulator, så det er jo ikke akkurat mange overraskelser i NYKD :slight_smile:

Ikke mange norske biotekseslakp som har så solide utbetalinger som samtidig er så tydelig informert ut i markedet. Luksus for aksjonærene :slight_smile:

God helg, vekt opp eller hold
!

Har hatt så solide utbetalinger ja. Og informert så tydelig om det ja. Absolutt.

Litt mer info fra prospektet:

Her kan man se at MCAP nå, etter det brutale fallet siste måneder, er over 10x hva selskapets aksjonærer har spyttet inn. Det er greit å ha i mente når man klør seg i hodet over “hvorfor noen vil selge på disse nivåene”.

5 Likes

Biotek har hatt en generell nedgang globalt siste 6 - 9 måneder, og er ikke selskapsspesifikt for NYKD. Sekundært vil jeg si at jeg respekterer de som er negative til selskapets prising, mens jeg for min del mener selskapet har resultater / partnere som forsvarer denne på de nivåer den er i dag. Kan være enig i at korreksjonen kler selskapet bedre enn kursen for noen tid tilbake, men nå er det slik at denne type selskap ofte prises på avtaler / partnere / potensiale mer enn andre faktorer. Da blir kursen vanskelig å regne hjem til enhver tid.

Vi får la tiden vise om optimismen var feilslått, eller om den var begrunnet :slight_smile:

Ha en fin sommer.

2 Likes
3 Likes

Da kommer det vel en melding fr NYKD i morgen

Varför kommer de ingen nyhet om detta för nykode ?

Dette er nyhet fra Mai

NewsWeb (oslobors.no)

Grant of Share Options

Heisann.

Noen som har en viss peiling på hva slags kostpris som noen av de store investorene som OM Holding, Datum, Vatne eller Rasmussen har på sine aksjer?

Godt spørsmål. Haudemann kom inn i styret 2018 så trolig en betydelig aksjonær siden minst 2018.

De har alle kostpris godt undet dagens kurs. Haudemann har vel vært med lengst. Gikk vel inn med 10 mill da selskapet ble priset til 40 mill.
Disse har han enda en sinnsyk fortjeneste på. Aksjen gikk noe hinnsides på OTC via arctic i noen år.
Aksjen er splittet flere ganger.

2 Likes

Sinnssyk papirfortjeneste, men vil tro Datum ikke kan selge og ta gevinst riktig enda uten å krasje aksjen helt. Selskapet trenger nok å være notert på en mer likvid børs med med høyere volum og helst større utenlandske investorer som kjøper de volumene Datum et al sitter med.

Hvordan går det med NASDAQ planene foresten?

Haudmann gikk vell inn i 2014. Disse aksjene gikk flere 100x.
Usikker hvilken kurs det tilsvarer idag. Da aksjen er splittet enda en gang etter jeg solgte meg ut for noen år siden.

Det er sånn sett forståelig om Haudemann ønsker å realisere noe gevinst. Det ville jeg også gjort om jeg var han. Må være kjipt å være med på en slik opptur og så eventuelt gå glipp av alt dersom det går til helvette.
Men ja som du sier. Begynner han å selge nå så blir det stygg kursutvikling ja.

Haudemann/Datum, Rasmussengruppen, Voldberg/Skøien, Runar Vatne, Ole Halvorsen/øyelege har vel alle tatt gevinst så det holder fra kurs under en krone papiret den gang med da sine x antall millioner investert. Men så var det lock-up på resten da for enkelte på 5 år fra notering.

Når gjorde de dette? Kan ikke huske det mens jeg var aksjonær da den var unotert.

Haudemann har vel uansett gått inn igjen med mye penger på høye kurser. Så han har vel sånn sett ikke sikret seg.

Når vaccibody meldte at de skulle skifte navn å at de muligens ville inngå en avtale med Regeron pålydende 8,3 milliarder.

2 Likes

Chartet begynner å minne mye om en bunnformasjon nå

2 Likes