Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Dette er nyhet fra Mai

NewsWeb (oslobors.no)

Grant of Share Options

Heisann.

Noen som har en viss peiling på hva slags kostpris som noen av de store investorene som OM Holding, Datum, Vatne eller Rasmussen har på sine aksjer?

Godt spørsmål. Haudemann kom inn i styret 2018 så trolig en betydelig aksjonær siden minst 2018.

De har alle kostpris godt undet dagens kurs. Haudemann har vel vært med lengst. Gikk vel inn med 10 mill da selskapet ble priset til 40 mill.
Disse har han enda en sinnsyk fortjeneste på. Aksjen gikk noe hinnsides på OTC via arctic i noen år.
Aksjen er splittet flere ganger.

2 Likes

Sinnssyk papirfortjeneste, men vil tro Datum ikke kan selge og ta gevinst riktig enda uten å krasje aksjen helt. Selskapet trenger nok å være notert på en mer likvid børs med med høyere volum og helst større utenlandske investorer som kjøper de volumene Datum et al sitter med.

Hvordan går det med NASDAQ planene foresten?

Haudmann gikk vell inn i 2014. Disse aksjene gikk flere 100x.
Usikker hvilken kurs det tilsvarer idag. Da aksjen er splittet enda en gang etter jeg solgte meg ut for noen år siden.

Det er sånn sett forståelig om Haudemann ønsker å realisere noe gevinst. Det ville jeg også gjort om jeg var han. Må være kjipt å være med på en slik opptur og så eventuelt gå glipp av alt dersom det går til helvette.
Men ja som du sier. Begynner han å selge nå så blir det stygg kursutvikling ja.

Haudemann/Datum, Rasmussengruppen, Voldberg/Skøien, Runar Vatne, Ole Halvorsen/øyelege har vel alle tatt gevinst så det holder fra kurs under en krone papiret den gang med da sine x antall millioner investert. Men så var det lock-up på resten da for enkelte på 5 år fra notering.

Når gjorde de dette? Kan ikke huske det mens jeg var aksjonær da den var unotert.

Haudemann har vel uansett gått inn igjen med mye penger på høye kurser. Så han har vel sånn sett ikke sikret seg.

Når vaccibody meldte at de skulle skifte navn å at de muligens ville inngå en avtale med Regeron pålydende 8,3 milliarder.

2 Likes

Chartet begynner å minne mye om en bunnformasjon nå

2 Likes

Blir spennende å se om Nykode sin fase 1/2 covid studie holder tidslinjene slik som lovet. Studien er forespeilet å være ferdig i august 2022, dvs kommende måned. Ser dog fra ClinicalTrials.gov, hvor selskapet sist oppdaterte info 12. juli i år, at studien fremdeles rekrutteres.

Tipper studien er forsinket ved at den ligger etter i rekruttering. Svaret får vi vite ila neste måned.

1 Like

Det var en på chatten som skrev om dette nå i sommer om at han trodde kanskje det hadde gått sent med rekrutteringen?
Det var en som deltok i studien og legen hadde uttalt at de var halvveis?? Får kanskje ikke legge for mye i det men folk kan med liten smitte i samfunnet ikke være så interessert i å delta lenger? Tar seg vel i såfall opp med ny smitte om dette er riktig??

2 Likes

De er nok over halvveis. Hadde de vært såpass forsinket hadde de nok oppdatert tidslinjene i CT.hov når de nå oppdaterte øvrig informasjon der i juli.

Litt rart de ikke åpner flere sentre eller flere land. Blir feil å sammenlikne Nykode med Moderna/Pfizer da sistnevnte to er i en annen klasse, men tidslinjene de satte på mRNA vaksinene mot SARS-COV-2 er imponerende og burde være en inspirasjon.

Det er mulig de har kontroll på dette. Burde ikke være det vanskeligste å få rekruttert til. Men liten smitte gir lite fokus på dette. Hadde det vært i 2020 hadde det sikkert vært gjort på noen uker

Selvfølgelig, antyder ikke at ting er ute av kontroll.

Tenkte bare det samme, at smitten trolig er mindre så det ville trolig ha lønt seg å ha åpnet flere sentre og andre land. Så får de holdt tidslinjene. De har jo penger til slikt nå, CRO fikser det praktiske.

Tja…det rusler nå jevnt og trutt :clap:

2 Likes

Ser Spetalen kjøper seg inn i Nykode….

3 Likes