Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det skjønte jeg, var de andre jeg lurte på :wink:

1 Like

I tillegg til Vår Energi og Cadeler.

Takk - og ut?

Ut Aker Carbon Capture, Nordic Nanovector, Gaming Innovation Group og Pexip

2 Likes

Nykode Therapeutics to be included in the Oslo Børs Benchmark Index (OSEBX) and the Oslo Børs Mutual Fund Index (OSEFX)

4 Likes
1 Like

Nykode Therapeutics to present at H.C. Wainwright 24th Annual Global Investment Conference

https://www.finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/09/11/7927698/sondagens-aksjetips-med-haudemann-andersens-favorittaksje

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010714785

2 Likes

Nesten 1,3 millioner aksjer omsatt off-books i dag - enten finner indeksfond selgere, eller så er det vel inndekning.

Tross alt en «snill» short. Ikke en aggressiv hedgefond short som er ment for å ødelegge caset ala Shkreli og andre liknende fantoranger

En fundamental short?

Med over 1Trillion assets under management (hvis jeg har funnet rett hjemmeside på Wellington) så virker shorten litt merkelig. Kanskje det er en junior porteføljeforvalter som leker seg.

Litt rart at Nykode fremdeles har så få utenlandske aksjonærer (spesialister og institusjonelle). Ville tro at et biotek med denne størrelsen og avtaler klarte å trekke til seg noen større profesjonelle investorer og ikke nesten bare «generalister» og bjellesauer fra Norge.

Dette er folk som har en presumptivt kvalifisert mening om biotech:

Synd for Nykode at de ikke er bullish på dem da.

Men de driver også rene kvantefond, så shorten trenger ikke være basert på research av selskapet heller.

1 Like

Nesten samtlige likvide nordiske / europeiske / US bioteks er shortet. Vanskelig å anta annet enn at dette er samme gamle sektorhedgeshort-opplegget av et av ørten skrotete kvantefond.

Det sagt, så hadde det ikke gjort meg noe om det var en short at fundamental karakter. Gjerne satt av en av styregrossistene i Radforsk. Takk for sist, pakk.

1 Like

Jada :blush:

1 Like

Nok en gang uforståelige morsomheter :sweat_smile:

1 Like

Jeg skrev et innlegg om patentene til Nykode før sommeren som jeg avsluttet med:

Det er sikkert en del som har fått med seg at selskapet har sagt at de kan bruke plattformen sammen med mRNA også, og ikke bare DNA. Og i løpet av sommeren så ble det nettopp publisert et patent som går på dette “US20220111023 - NEOEPITOPE RNA CANCER VACCINE”. Det litt rare er at man i eksemplene i denne søknaden bare har DNA antigener. Det er også kanskje grunnen til at man ga opp veldig fort å få det godkjent, i forrige uke, 8. september:

Abandonment-6.pdf (63,8 KB)

Men til gjengjeld har de fått godkjent patentet “US20200239568 - HOMODIMERIC PROTEIN CONSTRUCTS” uten at de har meldt det?! For det skjedde 23. juni:

Notice_of_Allowance_and_Fees_Due_(PTOL-85)-8.pdf (451,9 KB)

Veldig rart at de sender ut børsmeldinger om investorkonferanser, og ikke når de får godkjent patenter!

4 Likes

Og dette var ikke “intent to grant” som vi har tvunget andre til å melde, men en ren godkjennelse? Da er det spesielt, ja.