Er vel et par stykker da (jeg tror i hvert fall disse to handler om Vaccibody-teknologi?):
Ikke imponerende. Siste fra 2018 og ledet an fra akademikere. Ingen som kommer fra innovative power house Nykode.
Med all materiale, også klinisk materiale så burde det vel komme flere publikasjoner. De har jo noen postere ute, men slikt blir jo ikke peer reviewed på samme måte eller i det hele tatt.
Jeg fant ingen publikasjoner på cancer fra selskapet på hjemmesiden deres.
VB N01 har Primary Completion March 2024 i følge Clinicaltrials
VB N02 har Primary Completion December 2024 i følge Clinicaltrials
Så det er vel tidligst vi får noe data på VB10.NEO
Blir spennende å se noen kliniske data. Covid eller noen av de interne programmene hvis ikke Roche vaksinen. Litt tørke, fleste nyheter er at de presenterer på investorkonferanser. Lite annet som meldes.
Skal de på OSE og deretter NASDAQ? Hva er planen egentlig?
Ser de har fått Storeulv Fredriksen og Falnes på aksjonærsiden. Mangler ikke profilerte formuende mennesker på eiersiden gitt. Mangler litt kompetente utenlandske aksjonærer, foruten Regeneron, kanskje?
Hadde kanskje hjulpet å melde at covid studien er ferdigrekruttert, dvs hvis de har klart å følge tidslinjene de har satt seg da. Eller er det forsinkelser her eller?
Runar Vatne som tvangs selges?
Nedgangen i dag er felles for alle “Covid” stonks etter at Biden sa noe om at Covid nå er over…
Det har ingen ting med det å gjøre tror jeg. Tvangssalg eller noen som vet om negative nyheter. Forholdsvis høyt volum. Jeg er engstelig og har begynt å miste troa.
Tja, jeg konstaterer at du kan plukk frem alt av selskaper som har noe covid i pipen… fellesnevneren er minst 8% ned. (og var gjerne ned noe det samme forrige handelsdag også)
Det kan vel argumenteres for at det er helt fair for mange. Og veldig urettferdig for de få som enten har veldig opportunt hentet gode penger til kassa, og ikke brukt dem som fulle sjømenn eller har en bred oncology pipe, og et statlig betalt / drevet covidprogram.
Voldberg Dukat AS solgte ca 435000 aksjer i blokksalg for kr 36,82 blokksalg reg før børstart 18.09. Ser også at SEB har fått inn 2 kjøp på tilsammen ca 900. 000 NYKD.
Er det her det har vært tvangssalg? Meglerhuset har måttet overta aksjer og terminer og pøser aksjene ut imarkedet igjen???
En fornuftig reprising vil nå jeg si. Jeg skjønner ikke hvorfor selskapet skal være så høy prissatt slik som nå. Så lenge man ikke har overbevisende vist klinisk Proof of Concept, verken for VB20.NEO og VB10.16, så tenker jeg det er vanskelig å forvare dagens market cap.
Ellers, kanskje bare jeg som ikke vet, men tiden det tar for å lage en individualisert vaksine for en spesifikk pasient, COGS og CMC prosessen virker også å ikke være godt nok kommunisert, verken for off the shelf eller for individualisert vaksine.
Må vel ikke være tvangssalg? Kan tenkes at Voldberg tenker at aksjen har vært overpriset? Jeg tror kursen skal videre ned. Pt er Nykode for meg mer hype enn execution.
Det lukter tvangssalg. T+2 viser at Øyelegen OM Holding ned 1.035.608 aksjer, Skøien AS med Aksel Voldberg ned 285.539 aksjer og Tigerstaden Ketil Korstad ned 100.000 aksjer. Alle tre er kjent for å handle med høy belåning. Tigerstaden sitt salg på 100.000 ser ut som et rent salg pga. antallet, men de to andre ser for meg ut som tvangssalg basert på antall, timing og tidligere kjøp/salg i aksjen.
Voldberg Dukat AS var i salg med ca 447.800 aksjer i mandag/fredag mulig noe termingreier også i SEB
Takk!
Har du noen anelse om de selger med gevinst eller bailer de ut siden en NASDAQ notering trolig ikke er like aktuelt nå?
Umulig å vite, men noteringen på Nasdaq vil nok finne sted når børsklimaet bedres. Sjeldent det lureste å selge seg ut når det stormer som verst og denne trioen har vært ute en vinternatt før.
Ikke helt sikker, men Voldberg gikk ihvertfall tungt inn i februar 2019 på 8kr (emisjon i gråmarkedet). Det ser ut som OM Holding kom inn enda tidligere og økte i samme emisjon i 2019 fra rundt 1,4m aksjer til 8m aksjer, så han har nok noe lavere snittkurs.
Disse gutta har jo pumpa aksjen opp heftig før den ble listet. De selger trolig med en pen gevinst nå selvom de må selge på margin calls.