Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

I EU sender det ut en intention to grant, og så en grant.

I US er Notice of allowance det siste som skjer i dialogen før det blir godkjent. Det er bare for Nykode å betale regningen på noen hundre dollar.

Da mente jeg nok “notice of allowance”, det virker som mange ikke har hatt som kotyme å melde før regningen er betalt og alt er done deal? Var det ikke både i Ulti og et annet sted nylig vi fant det før det ble meldt? Etter det skjedde en gang (Ulti), så var de umiddelbart ute og meldte ved neste “notice of allowance” før vi kom dem i forkjøpet.

Betalingsfristen er neste uke, så mulig de melder det da :sweat_smile:

Har aldri sett de har meldt noe rundt patenter tidligere.
Er de pålagt å melde status her da?

Det er fordi det er mange, mange år siden de har fått noen. De er bare pålagt å melde forhold som påvirker markedets muligheter til å prise selskapet riktig. Patenter pleier å havne i den kategorien for små biotekselskaper.

1 Like

Litt uortodoks. Personen som er medoppfinner på patenter, sist på patentet linket om homodimer konstruktet er Chief Business Officer. Ville forventet at vedkommende hadde en science eller technology rolle og ikke business rolle.

Forøvrig, i tidligere diskusjon her etterspurte jeg hvorfor selskapet brukte muse MIP-1a og ikke menneske. Ser nå i patentet nevnt over her beskrives det av oppfinnerne Bogen og Fredriksen at muse MIP-1a gir in vitro en CD4+ respons mens humant MIP-1a gir CD8+ respons. Da hadde de testet humant MIP-1a allikevel da, men ikke vist noe data (patentet var aller høyest sannsynlige filet til da).

Forøvrig, nå er dette in vitro forsøk i friske celler så hvordan dette blir i pasienter og hvor sterk effekt man kan se vites ikke. For meg så er dette litt…meeehe so what…man finner alskens responser in vitro ved å stimulere med et pro-inflammatorisk protein som jo MIP-1a er. Om man stimulerte med MIP-1a og ikke så noe immunologisk effekt hadde vært veldig uventet.

Når kommer kliniske data fra selskapet? Er det som betyr noe av verdi.

3 Likes

Jeg finner det merkelig at selskapet ikke har en neste peer reviewed artikkel på cancer linket opp på hjemmesiden. Fant bare en COVID artikkel. Ellers kun postere.

For et medisinsk forskningsselskap, hvorfor publiserer de ikke vitenskapelige papers? Normalt er jo dette høyt prioritert av top biotechs. Papers i Nature, Science, PNAS etc er noe man pryder seg med.

Null publikasjoner som omhandler deres kjerneområde fra dette selskapet, go figure?

Apropos, enkelte har nevnt at Roche/Genentech bestemmer når og hvor studieresultatene fra VB10.NEO vil bli offentliggjort og derfor er det vanskelig å vite når dette kan ventes til markedet.

Her er link til Roche sin publikasjons policy. Resultater offentliggjøres senest 1 år etter at resultater foreligger for alle Roche studier.

5 Likes

Er vel et par stykker da (jeg tror i hvert fall disse to handler om Vaccibody-teknologi?):

Ikke imponerende. Siste fra 2018 og ledet an fra akademikere. Ingen som kommer fra innovative power house Nykode.

Med all materiale, også klinisk materiale så burde det vel komme flere publikasjoner. De har jo noen postere ute, men slikt blir jo ikke peer reviewed på samme måte eller i det hele tatt.

Jeg fant ingen publikasjoner på cancer fra selskapet på hjemmesiden deres.

1 Like

VB N01 har Primary Completion March 2024 i følge Clinicaltrials
VB N02 har Primary Completion December 2024 i følge Clinicaltrials

Så det er vel tidligst vi får noe data på VB10.NEO

1 Like

Blir spennende å se noen kliniske data. Covid eller noen av de interne programmene hvis ikke Roche vaksinen. Litt tørke, fleste nyheter er at de presenterer på investorkonferanser. Lite annet som meldes.

NYKD OSEBX

1 Like

Skal de på OSE og deretter NASDAQ? Hva er planen egentlig?

Ser de har fått Storeulv Fredriksen og Falnes på aksjonærsiden. Mangler ikke profilerte formuende mennesker på eiersiden gitt. Mangler litt kompetente utenlandske aksjonærer, foruten Regeneron, kanskje?

1 Like

Hadde kanskje hjulpet å melde at covid studien er ferdigrekruttert, dvs hvis de har klart å følge tidslinjene de har satt seg da. Eller er det forsinkelser her eller?

1 Like

Runar Vatne som tvangs selges?

1 Like

Nedgangen i dag er felles for alle “Covid” stonks etter at Biden sa noe om at Covid nå er over…

Det har ingen ting med det å gjøre tror jeg. Tvangssalg eller noen som vet om negative nyheter. Forholdsvis høyt volum. Jeg er engstelig og har begynt å miste troa.

4 Likes

Tja, jeg konstaterer at du kan plukk frem alt av selskaper som har noe covid i pipen… fellesnevneren er minst 8% ned. (og var gjerne ned noe det samme forrige handelsdag også)

3 Likes

Det kan vel argumenteres for at det er helt fair for mange. Og veldig urettferdig for de få som enten har veldig opportunt hentet gode penger til kassa, og ikke brukt dem som fulle sjømenn eller har en bred oncology pipe, og et statlig betalt / drevet covidprogram.

1 Like

Voldberg Dukat AS solgte ca 435000 aksjer i blokksalg for kr 36,82 blokksalg reg før børstart 18.09. Ser også at SEB har fått inn 2 kjøp på tilsammen ca 900. 000 NYKD.

Er det her det har vært tvangssalg? Meglerhuset har måttet overta aksjer og terminer og pøser aksjene ut imarkedet igjen???

3 Likes