Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

En fornuftig reprising vil nå jeg si. Jeg skjønner ikke hvorfor selskapet skal være så høy prissatt slik som nå. Så lenge man ikke har overbevisende vist klinisk Proof of Concept, verken for VB20.NEO og VB10.16, så tenker jeg det er vanskelig å forvare dagens market cap.

Ellers, kanskje bare jeg som ikke vet, men tiden det tar for å lage en individualisert vaksine for en spesifikk pasient, COGS og CMC prosessen virker også å ikke være godt nok kommunisert, verken for off the shelf eller for individualisert vaksine.

Må vel ikke være tvangssalg? Kan tenkes at Voldberg tenker at aksjen har vært overpriset? Jeg tror kursen skal videre ned. Pt er Nykode for meg mer hype enn execution.

5 Likes

Det lukter tvangssalg. T+2 viser at Øyelegen OM Holding ned 1.035.608 aksjer, Skøien AS med Aksel Voldberg ned 285.539 aksjer og Tigerstaden Ketil Korstad ned 100.000 aksjer. Alle tre er kjent for å handle med høy belåning. Tigerstaden sitt salg på 100.000 ser ut som et rent salg pga. antallet, men de to andre ser for meg ut som tvangssalg basert på antall, timing og tidligere kjøp/salg i aksjen.

3 Likes

Voldberg Dukat AS var i salg med ca 447.800 aksjer i mandag/fredag mulig noe termingreier også i SEB

2 Likes

Takk!

Har du noen anelse om de selger med gevinst eller bailer de ut siden en NASDAQ notering trolig ikke er like aktuelt nå?

Umulig å vite, men noteringen på Nasdaq vil nok finne sted når børsklimaet bedres. Sjeldent det lureste å selge seg ut når det stormer som verst og denne trioen har vært ute en vinternatt før.

Ikke helt sikker, men Voldberg gikk ihvertfall tungt inn i februar 2019 på 8kr (emisjon i gråmarkedet). Det ser ut som OM Holding kom inn enda tidligere og økte i samme emisjon i 2019 fra rundt 1,4m aksjer til 8m aksjer, så han har nok noe lavere snittkurs.

https://www.aksjeeiere.no/?utf8=✓&year=2021&q=Om+holding

2 Likes
2 Likes

Disse gutta har jo pumpa aksjen opp heftig før den ble listet. De selger trolig med en pen gevinst nå selvom de må selge på margin calls.

4 Likes

Aksjen gikk vannvittig selv frem til 2019 husker jeg.
Så OM Holding hadde nok gjort mange gangern på de første aksjene sine før han kjøpte mer på 8 kroner. Sier litt om ferden, men den ble omsatt i gråmarkedet som du nevner via arctic og spleiset en haug med ganger, så den sinnsyke reisen merket man egentlig bare om man satt ombord.

1 Like

Ikke vanskelig å spekulere hvorfor Arctic har pumpet Nykode og Kahoot

2 Likes

NYKD sin kursutvikling kan bli enda mer krevende om investorene (betydelige innslag av “exit-typer”) som kom til bordet i gråmarkedet på svært lave kursen skal fortsette å si sayonara. Klimaet er dårlig, og listingen på NASDAQ er ikke lenger sannsynlig på kort sikt. Avtalene selskapet har landet er imponerende, og burde være et visst forsvar, samtidig som markedet har sett lite data. Å spå videre vei for aksjen isolert sett er vanskelig.

Hva norsk biotek angår, så får man bare krysse fingrene.

1 Like

Trodde slikt ble straffet hardt. Men de fikk vel bare en pekefing atter en gang.

1 Like

Hva mener du er rett kurs?

1 Like

Godt spørsmål!

Fundementalt:
Før klinisk Proof of Concept og uten å vite stort om CMC med ditto ukjent COGS er det veldig vanskelig å modellere en rNPV og DCF. Svært få kliniske peer reviewed papers på teknologien. Få datautslipp. På cancer anser jeg svak immunrespons og immune escape som en et reelt issue med teknologien.

Execution:
Moderna og BioNTech klarte å sekvensene og få godkjent mRNA vaksiner mot COVID-19 innen 18 måneder. Dette er med rette verdenes ledende mRNA vaksineselskaper. Nykode kjører en fase 1 COVID-19 studie i Norge som har vart snart 1 år og ser ut til å være forsinket. Dette selv når selskapet har flüsst med cash.

For meg er selskapet overvurdert og overpriset.

Hva mener du aksjen er verdt @LarsErik64?

2 Likes

Er det svak immunrespons?

Spør av nysjerrighet. Har ikke fulgt selskapet siden jeg solgte meg ut i 2019 en gang (dessverre i og med at kursen fortsatte ferden i høy fart).

Solgte ene og alene pga disse investorene som er diskutert over satt med en formidabel gevinst allerede da.

Tolket det riktignok som at teknologien scoret bra, selv om jeg på langt nær er i stand til å tolke slike data

1 Like

Om immunresponsen er god eller for svak gjenstår å se. Jeg føler at nok data ikke er generert eller delt til at man kan konkludere om dette konseptet fungerer. Derfor en reell risiko fremdeles.

Nå publiserte selskapet et artikkel i går faktisk. Samme data som har vært delt i posterformat tidligere.

CIN 2/3 er lettgradig forløpere til cervixcancer. Neste studie her er på skikkelig livmorhalskreft. Synd denne studien ikke kjøres dobbeltblindet og mot en kontrollarm.

2 Likes

NYKD er jo et investeringscase mer enn ett verdiselskap med faktisk produksjon / resultat / bunnlinje.

Ut i fra de kontrakter de har inngått / inntekter som er sikret/ potensialet i teknologien så mener jeg de ulike partnerne sitt samarbeid med NYKD bekrefter troverdighet til satte kursmål.

Når det er sagt så er a l l medtech preget av ulike grader av mulighetspotensial for suksess holdt opp mot etablerte “seddelpresser”. Det NYKD har vist så langt er at de med sin teknologi / sine resultat evner å sikre betalte avtaler partnere av en kaliber som ikke mange andre aktører har klart.

Kursmålet fra analytikere er med andre ord mulighetsrommet jeg ser der selskapet befinner seg nå, men kursen vi ser nå er jo hva markedet mener selskapet er verdt nå. Markedet har med andre ord svaret på hva selskapet er verdt til enhver tid.

1 Like

Vi er enige i det første du skrev. Jeg har heller aldri claimet at NYKD er et value investment case avhengig av bunnlinje og resultat. Såpass orientert føler jeg at jeg er på biotek. Det jeg sier er at teknologien til NYKD, i mitt syn, fremdeles mangler klinisk proof of concept. Det er fremdeles mer teori enn klinisk bevist.

Kun omlag 10% av det Roche kjøper eller utvikler i tidligfase klinikk blir et markedsført legemiddel. En stor andel av disse legemiddlene som får godkjennelse, tjener aldri inn sine R&D kostnader, kun en knippe blir blockbuster. Ikke for å snakke ned Roche dealen, men det at man har en deal såpass tidlig er ikke ensbetydende med at caset er derisket eller at teknologien virker.

Av alle farmaselskap der ute så vil jeg si at Roche, siden selskapet de facto er styrt av Hoffmann-La Roche familiens A-aksjer, er det selskapet som kan ta flest høyrisiko bets dvs bets som potensielt skal sikre pipeline de neste 10-20 år og ikke 2-4 kvartaler frem i tid eller neste års bunnlinje noe som er det de fleste andre CEOs i BP er mest opptatt av.

Etter å ha lest endel kursmål og analytikerrapporter på biotek i Norge er jeg veldig skeptisk til hva som blir presentert. Har også lest luftige kursmål fra andre norske biotek som i dag virker å være under distress.

La oss bare se hvor dette bære hen, om 2-5 år vet vi nok om NYKD er en bust eller boom.

5 Likes

Da er vi helt på linje Roc :slight_smile: Tiden vil vise om det er boom eller bust.

1 Like
  • A therapeutic antigen-presenting cell-targeting DNA vaccine VB10.16 in HPV16-positive high-grade cervical intraepithelial neoplasia: results from a phase 1/2a trial

  • Abstract

Purpose: To evaluate the safety, immunogenicity and efficacy of a therapeutic DNA vaccine VB10.16, using a unique modular vaccine technology that is based on linking antigens to CCL3L1 targeting module, in women with HPV16-positive high-grade cervical intraepithelial neoplasia (CIN).

Patients and methods: We conducted a first-in-human, open-label, phase I/IIa clinical trial of VB10.16 in subjects with confirmed HPV16-positive CIN 2/3. The primary endpoint was the proportion of participants with adverse events, including dose-limiting toxicities. Secondary outcome measures included measuring the E6/E7-specific cellular immune response. In the Expansion cohort HPV16 clearance, regression of CIN lesion size and grading were assessed during a 12-month follow-up period.

Results: A total of 34 women were enrolled: 16 in two Dose cohorts and 18 in the Expansion cohort. No serious adverse events or dose-limiting toxicities were observed, and none of the subjects discontinued treatment with VB10.16 due to an adverse event. Mild to moderate injection site reactions were the most commonly reported adverse event (79%) HPV16-specific T-cell responses were observed after vaccination in the majority of the subjects. In the Expansion cohort, HPV16 clearance was seen in 8 of 17 evaluable subjects (47%). Reductions in lesion size were seen in 16 subjects (94%) and 10 subjects (59%) had regression to CIN 0/1. Correlation between strong IFN-γ T cell responses and lesion size reduction was statistically significant (p < 0.001) Conclusions:The novel therapeutic DNA vaccine VB10.16 was well tolerated and showed promising evidence of efficacy and strong HPV16-specific T-cell responses in subjects with high-grade CIN.

1 Like

Nykode Therapeutics Announces Positive Results from the Phase 1/2 Open Label, Dose Escalation Trial of its T Cell Focused SARS-CoV-2 Vaccine Candidate

1 Like