Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Alle pasienter følges opp selv om kombinasjonen av de to legemidlene ikke lenger har et kommersielt potensiale ja. Men det ble uansett klart før Bempegaldesleukin ble lagt på is, på det tidspunktet Genentech kjøpte alle rettighetene til VB10.NEO. Men det er fortsatt av vesentlig vitenskapelig interesse hva man fant ut om kombinasjonen. Og hva VB10.NEO kan vise av effekt er jo Nykodes aksjonærer sulteforet på. Men jeg begynner nå å tro at man må vente helt til VB N-02 leser av i desember 2024.

1 Like

Det eneste som det synes skjer i NYKD er at utgiftene eksploderer - mye cash ja men de jobber hardt for å bli kvitt den.

I’am out

Så det har ikke kommet noen oppdatering her siden early data release i 2019?

image

1 Like

Har du mistet troen basert på teknisk status, eller på økonomisk status…eller begge?

Om du orker, del gjerne din ærlige oppfatning av caset.

Synes ikke utviklingen har vært bra siden nyttår. De forsøkte å lage “en kule” på covidvaksinen ved nyttår - som ble et blaff som jeg syntes var litt spesiell og som virket aksjonærstyrt - og siden har det ikke kommet noe som har trigget meg. Jeg føler mye er tatt ut med de avtalene de har fått. Utgiftene øker stadig. Jeg skal ikke ekskludere NYKD fra å være et bra investeringcase, men markedcap er bra høy og med lite publisert av hva de driver med så har jeg valgt heller T - med risiko men med svært lav mcap og mest plassert i U som jeg følger tettere.

Jeg har ingen fasit så folk må gjøre hva de vil og har ikke noe i mot at NYKD blir bra. Men den er kjedelig å følge for tiden slik jeg ser det.

1 Like

https://twitter.com/fornybarbio/status/1577653380402614272 @theroger gravde fram et SITC-abstrakt som betyr at de skal dit.

Veldig godt poeng. Følgende er fra nettsiden til Nektar

In April 2022, Nektar Therapeutics and Bristol Myers Squibb announced that the companies have jointly decided to end the global clinical development program for bempegaldesleukin in combination with Opdivo. These studies and all other ongoing studies in the program will be discontinued, allowing patients and their physicians to consider standard of care treatment options for their specific conditions.

Under her står også DIRECT-01 omtalt som er Nykode studien. Dermed vil jeg tro at pasientene som fikk Bempegaldesleukin har avsluttet studien og Nykode følger opp pasientene som ble behandlet med VB10.NEO alene. Fra CT.gov siden til denne studien klarer jeg ikke helt i farta å se hvor lenge denne VB10.NEO alene armen skal følges, worse case er estimert avsluttet studie mars 2024. Ville dog tro noe oppdatering eller info fra denne studien kan forventes.

1 Like
1 Like

ABG er ute med ny Nykode-analyse der kursmålet kuttes fra 95 til 76. Med børskurs på 25 kroner spår Gonzalo Artiach følgelig en tredobling av kursen.

Og hva er grunnen til kuttet? De verdsatte Covid-sporet til 19 kroner?!

Analytikerne kutter jevnt over alle kursmål pga diskonteringsrenten.

I de fleste biotekanalyser har den vært 12% lenge. Men her var den lavere før eller høyere nå altså?

Ser jeg var litt utydelig her. Mener at diskonteringsrenten reduserer kursmålene for mange ulike selskaper, ikke spesifikt Nykode.

AZT fra 130 til 101, mener jeg å ha lest i dag et sted, kun pga rente

Ja men da så, bare å laste opp med gaffel. Aksjen er på salg, analytikeren har talt.

3 Likes

Roche diversifiserer videre på kreftvaksine-området.

1 Like

Är de bra för nykode?

Helt nøytralt vil i alle falle jeg mene, men et tegn på at @Roc har et poeng:

2 Likes

Roche har vel sett tidlig data fra Nykode og ikke blitt imponert da. Og derfor sendt speiderne sine ut på nytt tokt.

Neida, bare fjoller litt. Enig, verken bra eller noe særs dårlig. Viser bare at Roche, logisk nok, har appetitt og er ikke eksklusive med Nykode tech (ville vært idiotisk).

Fra Endpts artikkelen:

Hookipa, co-founded in 2011 by Nobel laureate Rolf Zinkernagel, houses a line of arenavirus-based therapies. Aldag noted the goal of the arenavirus therapies is to create more potent T cell response.

“The high number of these antigen-specific T cells that we can create by using the arenavirus with a specific antigen clearly convinced Roche. And it was our HPV-positive clinical data that they’d seen,” Aldag said, referring to Hookipa’s lead program, “in addition to the T cell data, that made them believe that this is a very strong technology and a very good approach to target one of the hot targets in KRAS.”

Både storylinen med aktivering av T-celler og utviklingen virker jo ganske lik Nykode. Er bare en annen tech (arenavirus).

Artig meme fra Bertrand, imponert at han husker Nykode.

2 Likes