Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Mandatory notification of intra group transfer of shares by primary insider’s related party

https://www.globenewswire.com/news-release/2022/10/26/2542052/0/en/Nykode-Therapeutics-Announces-Presentation-of-Positive-Immunogenicity-Results-from-Phase-1-2a-Study-of-VB10-NEO-an-Individualized-Therapeutic-Cancer-Vaccine-at-the-Neoantigen-Based.html

3 Likes
2 Likes

Hur bra är detta gemfört med andra?

Hei Safin, vanskelig å si på kort varsel.

Men noen vurderinger jeg gjorde på rappen, helt subjektive så klart:

VB.10.NEO studien:

  • Jeg synes det er litt vanskelig å kommentere noe spesifikt på noe av de molekylære dataene, spesielt på T-celle respons og immunrespons generelt, når man vet at pasientene får 14 sekvensielle injeksjoner med en vaksine som inneholder høye doser av CCL3L1 (MIP1a) som i seg selv er et potent cytokine. Det idelle her hadde vært å ha en placebo kontrollarm hvor man kun gav vaksine med targeting (MIP1a) og dimerization enhet og uten uten DNA konstruktet. Slik sett så kunne man vurdere hva effekten av selve DNA konstruktet er.

  • En kontrollarm hjelper også selvfølgelig for å se hva CPI og øvrig nehandling gir.

  • Slide 10 Safety & Tolerability: er ikke sikker på om 56% av pasientene opplever en serious adverse event med CPI/annen behandling slik de nesten tilskriver. Nå viser slidet at legene har anført at de tror angitte AE/SAEs er relatert til VB10.NEO (possibly related), men så ender slidet med å si at dette er forventede bivirkninger med CPI og chemo og trolig ikke forårsaket av VB.10.NEO. Denne henger litt med den første kommentaren, man kan teoretisk forvente at det å tilføre et cytokin gir noen AE/SAEs. Konklusjonen på slide 10 om generally “well-tolerated” er litt bob bob da. Joa, ingen døde…men over halvparten fikk en Serious Adverse Events.

  • Hvorfor viser de kun data fra selected patients? Ikke ryddig.

For VB10.16 studien:

  • Responsdataene må vi få benchmarke med atezolizumab alene og evt andre drugs som har gjort likende studier. Usikker på hvor gode data dette virkelig er.

  • Safety/tolerability på denne var jo endel bedre i denne stuiden så mulig det var kombinasjonen, alvorlighetsgraden og fragilitene i pasientene i VB10.NEO som gjorde at SAE/AE profilen var dårligere. Uansett, synes VB.NEO studien burde oppgi SAE/AEs på samme måte som i VB.10.16 dvs mer granulært

Jeg føler sterkt at man må ha en randomisert dobbelt blind placebokontrollert studie(r) for å kunne si noe om vaccibody har noe for seg.

6 Likes

Med 5, 8 eller 13 pasienter - alt etter hva som lager de fineste grafene :sweat_smile:

1 Like

Får vi her neste Nanov?? - mindre og mindre nytt og enorm vekst i utgiftene?? 160 høytlønnede ansatte da kan man fort svi av noen milliarder og det synes langt frem til noe konkret salgbart. Og covid vaksinen havner usolgt på lager.

Skeptisk til utviklingen

1 Like

Yesterday Nykode Therapeutics announced updated immunogenicity results from its individualised cancer vaccine trial (VB N-01). In our view, while early-stage, the presented immunogenicity data – demonstrating broad, strong and long-lasting CD8 T cell response against patient-specific tumours – fortifies its position as a frontrunner within the individualised neoantigen-based immunotherapy.

Hauss fra Hodor?

Det er nå fire og et halvt år siden denne studien startet. Og tre år siden de presenterte noen anekdotiske effektdata. Hvorfor i all verden presenterer de ikke noe mer?

1 Like

Fra dagens FA:

Nykode Therapeutics presenterer onsdag positive foreløpige sikkerhets- og immunogenisitetsresultater fra sin fase 1/2a-studie av VB10.NEO. Dataene vil bli presentert på Neoantigen-Based Therapies-konferansen i Boston, Massachusetts. «Jeg er begeistret over disse kliniske dataene som bekrefter vår posisjon i forkant av det fullt individualiserte kreftimmunterapifeltet. Vi tror individualiserte neoantigenbaserte immunterapier vil transformere behandlingen av kreft, og vi er glade for å fortsette reisen sammen med våre partnere i Genentech», sier adm. direktør Michael Engsig.

Syntes det er merkelig at aksjen ikke gikk på de nyhetene som ble fremlagt i går.

Nå er det slik at covid vaksine nyhetene ikke var svært revolusjonerende, men det viste jo at teknologien virker slik det er tiltenkt og at Nykode kan ‘‘raskt’’ produsere nye vaksiner som treffer riktige targets.

Med gårsdagens nyhet mener jeg de forsterker sin posisjon som markedsledende innenfor dette feltet, de har bevist at teknologien virker. Om det nå kommer flere gode nyheter uten at aksjen bykser opp forstår jeg virkelig ingenting.

Jeg har stor tro på at det vil bli trangt inn døren før neste kvartalsrapport, selvom jeg ikke forventer noen store overraskelser på økonomi siden.

Jeg har selv investert i selskapet og har et personlig kursmål mellom 55-60kr mot 1.juni.2023.

Mine meninger, gjør egen research før man investerer osv osv.

BP gir tommel opp for mRNA-injeksjon (vaksiner) å tommel ned for alternativ medisin, vitamin d er blitt latterliggjort, videre for naturmedisin, holistisk medisin. Det skal være allopatisk medisin slik at de får monopol. Legemiddelindustrien er grunnlagt pga profittmotiv.

Hvordan vet man dette når man ikke har sett effekt sammenliknet med placebo eller har noen kontrollgruppe?

Hadde man vist effekt i en RCT på godkjente endepunkter så hadde nok Roche kommet med en egen pressemelding også :wink:

4 Likes

Nykode Therapeutics to Present a Poster on Interim Results from the Pre-planned Interim Analysis from the C-02 trial with VB10.16 in advanced cervical patients at the European Society of Gynaecological Oncology’s 23rd Annual Meeting (ESGO 2022)

Dette er det samme som de delte i presentasjonen i går, men den har de nå fjernet (man finner den høyere oppe i tråden her). Men den i går skulle vel EGENTLIG bare handle om VB-10.NEO, så kanskje derfor dette ble litt rotete?

…eller de bare vil så gjerne skrive så mange meldinger som mulig med superlativer om data som 99% av deres aksjonærer ikke forstår (og heller ikke forstår blir delt flere ganger).

NYKD er jo ikke mer enn ca 160 ansatte så da blir det lett litt rot. Det må vi akseptere uten å lage noe stort nummer av.

Men nå har de jo søkt etter en accountant / regnskapsmedarbeider så da blir det nok i det minste orden i utgiftsbilagene.

Tipper det er noen utålmodige aksjonærer ut på her som som presser på etter nyheter. Det er ikke sikkert det er sammenfallende interesse mellom selskapet og aksjonærene om publisering og så går ting litt feil.

3 Likes

Ikke en «late breaker» eller oral presentasjon? Kun poster…? :smirk:

De driver ikke med onkolytiske virus, da blir det straks verre å få denslags :smirk:

1 Like

jeg tolker det som poster “by omission” regner med det hadde kommet frem veldig tydelig om det var noe annet, som en oral pres.

2 Likes

Er det slik å forstå at nykode ikke ser ut til å lykkes de heller? Da gjenstår vel uktimovacs. Det treet i den plansjen til uktimovacs viser vel at det å ta en dna test av tumor ikke er tilstrekkelig?

1 Like