Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Noen som vet hvilke konklusjoner DNB trekker fra gårsdagens dataslipp i Nykode?
(Ikke del rapporten, men bare hva konklusjonen/fokus er)

Kan sjekke når jeg kommer foran PC’n og dele.

Edit:

Ser noen var raskere enn lynet :zap:

1 Like

Opp 14,7 % nå kl 09:42 med 1,04 millioner aksjer omsatt til snittkurs 27,28. :chart_with_upwards_trend: :+1:

Jeg kan nesten ikke huske ett tilfelle hvor kursen øker etter kl 0930 på news. Man kan i de aller fleste tilfeller selge på news og tjene på det.

Hvis det er strategien i biotekaksjer så mener jeg man tar alt for mye risiko for å tjene “småpenger”, data release er jo mulig “transformerende events” for biotek selskap.

Men er det for å daytrade kan det alltids være at du har rett.

Jeg for min del håper :crossed_fingers:vi ser 30 - 35 kroner i løpet de neste 5 børsdagene, men hvem vet :man_shrugging:

Edit: Kurs nå 29,50 og 2,2 mill aksjer omsatt :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Endelig en etterlengtet opptur :sunny: En bra dag for alle oss utholdende, evig optimistiske Nykode blodfans :rocket: Forøvrig en super spennende webcast imorges hvor Michael, Agnete og Klaus herjer! Ny mulighet for de som ikke fikk den med seg nå i ettermiddag for det internasjonale publikum :blush:

Ps. kjip dag for shorterne som kanskje burde vurdere å dekke opp snart

2 Likes

Åpent tilgjengelig artikkel i Healthtalk:

For noen år siden så var det noen som mente at Nykode kanskje kunne bli like mye verdt som danske Genmab A/S med tid og stunder. Genmab A/S har en børsverdi på NOK 287 milliarder. Nykode har en børsverdi på NOK 8,7 milliarder kroner med dagens kurs. Hvis Nykode skal bli like mye verdt som Genmab, så må kursen opp i NOK 977 kroner per aksje. Det er lov å drømme.

Du trenger ikke referere til gamle drømmer heller - Agnete uttalte for ikke lenge siden at Vaccibody skal bli verdens ledende vaksine-selskap. Det er verdt minst 580 milliarder kroner om dagen.

Det er ikke nødvendigvis market cap som er målestokken for hvem som er teknologisk ledende innen vaksiner. I tillegg så hadde det vel vært ganske bra for norsk biotek om de ble alt fra nummer 1 - 10 blant verdens vaksine selskaper?

Men her er en analytiker som dere som er skeptiske til aksjen vil like:

Om dere ikke får opp artikkelen, så kan dere jo glede dere over dette innsiktsfulle sitatet :exploding_head::
Unngå denne aksjen

Akschuti er derimot skeptisk til Nykode Therapeutics-aksjen.

– Den eies hovedsakelig av lokale investorer som tilsynelatende ikke sammenligner verdsettelser særlig mye - noe som medfører at prisingen er blitt 2-4 ganger så høy som for lignende selskaper i samme fase.

Dessuten er verdien av Nykodes viktigste legemiddel uviss, ettersom de kliniske testene er gjort sammen med et produkt fra Roche og på pasienter som ikke tidligere ble gitt dette Roche-medikamentet.

– Selskapet har gode samarbeidspartnere og tilstrekkelig finansiering for øyeblikket, men det prises allerede for en svært positiv utvikling som ennå ikke har skjedd, tilføyer Akschuti.

3 Likes

Anbefalinger

Vicore Pharma*

Calliditas Therapeutics

Xbrane Biopharma*

BioInvent*

Biovica*

*Pareto Securities har bidratt med kapitalinnhenting for selskapet i løpet av de seneste 12 månedene.

2 Likes

Og da blir kanskje Calliditas et form for alibi.

Alibi vet jeg ikke. De ulike husene konkurrerer ofte om tilrettelegge kapitalinnhentinger og det et vel ingen hemmelighet at hyggelige kursmål og anbefalinger brukes som en del av denne strategien. Fint med analyser og synspunkter, men personlig synes jeg ofte det er lite substans og verdi i disse anbefalingene.

3 Likes

Her er posteren fra VB10.NEO studien som nettopp ble presentert på AACR:

Kanskje ikke noen kioskvelter det som presenteres her, men CD8 T-celler "produseres "tydeligvis i hopetall:

God helg!

2 Likes
3 Likes

https://twitter.com/radforsk/status/1650821703520468992?s=46&t=PiuZTgO4dbOi6rx1_e9uIQ

Haussen fra CBO og CEO er så voldsom at det mest blir komisk. mPFS på 16,9 mnd fra pasientene som har en linje chemo og er PD-L1-positive er altså et helt “sykt tall som hun nesten ikke tør si høyt” som slår Agnete “fullstendig av banen”. Det hun fortsetter å ikke si er at dette kun er 8 pasienter (men det kan man altså dedusere seg fram til av rapporterte prosenter). De historiske sammenligningene rapporterer ikke etter antall linjer chemo så vidt jeg har funnet, men mPFS er garantert lengst i de med 1 linje her også. Kombinert med de diametralt forskjellige inklusjonskriteriene jeg påpekte for noe uker siden, så kan dette resultatet fra disse 8 pasientene statistisk sett knapt nok kvalifisere til ‘lovende’. Agente på sin side “vet at det funker” allerede.

CEO “føler seg forpliktet” å til å jobbe for det han “tror og håper på”, nemlig en AA basert på en interim i den kommende single-arm studien av beskjeden størrelse. Det er tre ting som ikke rimer med AA i mitt hode.

Her er det bare å trå vannet og hausse fram til et bedre klima for biotek og nasdaq-notering, slik at de styrende herrer kan få sin etterlengtede exit.

Jeg skjønner om noen tenker at jeg “heier på min hest” og bruker mye energi på å “sparke i en annen”. Jeg må derfor påpeke at jeg heier på alle alle norske biotekselskaper og håper alle lykkes - inkludert Nykode. Men min skepsis til hvordan eiere, styret og ledelsen i Nykode snakker og handler (i begge betydninger av ordet) har vært der fra lenge før de kom på børs.

12 Likes

Så du mener at de kanskje har snakket Genentech og Regeneron rundt siden de greide å få til de store lisens avtalene? Det er jo ikke akkurat mange andre norske biotek selskaper som har inngått sånne avtaler.

Som jeg nettopp skrev på chatten, så tror jeg hverken Regeneron eller Roche er teite. Det ER noe spennende og potensielt veldig verdifullt i bunn i Nykode, men det er et long-shot for dem begge. Og med Roche-dealen så solgte Nykode det mest verdifulle de hadde og det vesentlige av oppsiden ved en suksess - for altså en sum som omtrent tilsvarer runway til det tidspunktet Roche muligens velger å ta over stafettpinnen i 2025.

4 Likes

Skremmende.

Men de kommer unna med det i podcasten. Men eneste grunnen til det må være at Einarsson ikke vet om det du skriver. Det er for meg en gåte at de setter seg i en situasjon hvor det skal skapes tvil om effekt fordi studien er laget på en måte som er spekulativ og tallene virker manipulert.