Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Når jeg leser dine innlegg her så sitter jeg igjen med en følelse av at nykode forsøker å pumpe opp resultatene som egentlig er helt middelmådige.

2 Likes

Deres pressemelding og kommunikasjon i slide og media bærer nok preg av hard sell. Dette er nok fordi aksjekursen har fått så mye juling. Management føler trolig press på å få opp kursen nå som de har data.

Selve dataene er ikke middelmådige som sådan vil jeg si, de er kanskje mer som forventet ut ifra hvilket design og premisser studien hadde. Problemet er hvordan tolke og hvor mye man kan legge vekt på signalet.

2 Likes

@Roc hva mener du om dette da? For meg føles det jo ut som de strekker strikken svært langt for å oppnå noe . Hva er grunnen til at de gjør dette ? Er det for tidkrevende å administrere ift keytruda?

Jeg tror de har vært smarte i å lage konservative studiedesign hvor de øker mulighetene til å vise noe form for signal.

1 Like

Det er kanskje noe med å glede seg over det lille man kan her på berget. Et finansiert biotek med et par milliardavtaler (og et par på bok!) fra et sentiment vi knapt kan huske og i verste fall drømme om igjen. I kreftvaksinespacet? It’s something.

Jeg er for øvrig helt på linje hva gjelder naget som stammer fra sjongleringen som skjedde prenotering. Og jeg er videre enig i at kommunikasjonen er vel offensiv.

Men når man sitter i sektorsandkassen i dag, både dehydrert og harm på alt og alle, så er det jo alltid bedre med progresjon og optimisme enn det omvendte.

6 Likes

Forsøkene viser at VB10.16 virker på pasienter og gir en god effekt. Dette er et viktig bevis for Vaccibody-plattformen. Det ser ut til at det er en sammenheng mellom immunrespons og bedring hos pasientene, og dette skyldes ikke bare medisinene som allerede er på markedet. Det er også verdt å merke at VB10.16 ikke ser ut til å ha flere bivirkninger enn andre medisiner.

Safety :white_check_mark:

Immunrespns :white_check_mark:

“Virker på pasienter og gir en god effekt” :question:

“Bevis for Vaccibody-plattformen” :x:

4 Likes

Kommentar fra biotech analytiker i ABG:

VB10.16 nails it in cervical cancer

  • Nykode shows durable anti-tumour activity in cervical cancer
  • Superior results vs. all current approved drugs
  • Clear positive, expect share up 15-20%

Edit: Når det gjelder de som ikke synes resultatene er noe rope hurra for så tror jeg i hvert fall disse kvinnene og deres familier er fornøyd: “Not only do we see patients on average live longer, but 7 of the 14 patients who received all treatments are still alive without signs of progression.”

9 Likes

Ultimovacs gjorde akkurat det samme i UV1-103 ved å inkludere 30-40% stage III-pasienter mens de sammenliknet med en studie med nesten bare stage 4-pasienter.

3 Likes

Det der er en så teit sammenligning . KEYNOTE-006 inkluderte faktisk også stage III, men det var vedlig få. Poenget er at inklusjonskriteriene ellers var veldig like og selskapet informererer om akkurat dette på alle slider.

2 Likes

Noen som vet hvilke konklusjoner DNB trekker fra gårsdagens dataslipp i Nykode?
(Ikke del rapporten, men bare hva konklusjonen/fokus er)

Kan sjekke når jeg kommer foran PC’n og dele.

Edit:

Ser noen var raskere enn lynet :zap:

1 Like

Opp 14,7 % nå kl 09:42 med 1,04 millioner aksjer omsatt til snittkurs 27,28. :chart_with_upwards_trend: :+1:

Jeg kan nesten ikke huske ett tilfelle hvor kursen øker etter kl 0930 på news. Man kan i de aller fleste tilfeller selge på news og tjene på det.

Hvis det er strategien i biotekaksjer så mener jeg man tar alt for mye risiko for å tjene “småpenger”, data release er jo mulig “transformerende events” for biotek selskap.

Men er det for å daytrade kan det alltids være at du har rett.

Jeg for min del håper :crossed_fingers:vi ser 30 - 35 kroner i løpet de neste 5 børsdagene, men hvem vet :man_shrugging:

Edit: Kurs nå 29,50 og 2,2 mill aksjer omsatt :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Endelig en etterlengtet opptur :sunny: En bra dag for alle oss utholdende, evig optimistiske Nykode blodfans :rocket: Forøvrig en super spennende webcast imorges hvor Michael, Agnete og Klaus herjer! Ny mulighet for de som ikke fikk den med seg nå i ettermiddag for det internasjonale publikum :blush:

Ps. kjip dag for shorterne som kanskje burde vurdere å dekke opp snart

2 Likes

Åpent tilgjengelig artikkel i Healthtalk:

For noen år siden så var det noen som mente at Nykode kanskje kunne bli like mye verdt som danske Genmab A/S med tid og stunder. Genmab A/S har en børsverdi på NOK 287 milliarder. Nykode har en børsverdi på NOK 8,7 milliarder kroner med dagens kurs. Hvis Nykode skal bli like mye verdt som Genmab, så må kursen opp i NOK 977 kroner per aksje. Det er lov å drømme.

Du trenger ikke referere til gamle drømmer heller - Agnete uttalte for ikke lenge siden at Vaccibody skal bli verdens ledende vaksine-selskap. Det er verdt minst 580 milliarder kroner om dagen.

Det er ikke nødvendigvis market cap som er målestokken for hvem som er teknologisk ledende innen vaksiner. I tillegg så hadde det vel vært ganske bra for norsk biotek om de ble alt fra nummer 1 - 10 blant verdens vaksine selskaper?

Men her er en analytiker som dere som er skeptiske til aksjen vil like:

Om dere ikke får opp artikkelen, så kan dere jo glede dere over dette innsiktsfulle sitatet :exploding_head::
Unngå denne aksjen

Akschuti er derimot skeptisk til Nykode Therapeutics-aksjen.

– Den eies hovedsakelig av lokale investorer som tilsynelatende ikke sammenligner verdsettelser særlig mye - noe som medfører at prisingen er blitt 2-4 ganger så høy som for lignende selskaper i samme fase.

Dessuten er verdien av Nykodes viktigste legemiddel uviss, ettersom de kliniske testene er gjort sammen med et produkt fra Roche og på pasienter som ikke tidligere ble gitt dette Roche-medikamentet.

– Selskapet har gode samarbeidspartnere og tilstrekkelig finansiering for øyeblikket, men det prises allerede for en svært positiv utvikling som ennå ikke har skjedd, tilføyer Akschuti.

3 Likes