Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Gode muligheter for at det interne prosjektet/assetet på autoimmun blir lansert i dag.

Webcast kl. 16:00, norsk tid: Nykode Therapeutics – Capital Markets Day - 1633969 (webcasts.com)

1 Like

Kapitalmarkedsdag i New York idag, blir spennende!

Betydning for Nykode?

Dette går vel på forstadiet til kreft, mens VB10.16 testes på «etablert» kreft.

Skulle man lykkes med å behandle store mengder på tidligere stadium vil man kanskje få færre pasienter i målgruppen for VB10.16. Men den triste realitet er vel at det er massevis av pasienter og dermed marked for begge.

Nykode Therapeutics Announces Advances in Clinical Pipeline and Research

3 Likes

Spennende med utvidelse med en satsning mot MS


Legg også merke til oppdateringen angående Regeneron og Genentech.

4 Likes

Obs Svar til Boms forrige melding

Dr. Linda Wu, Chief Development Officer of Asieris Pharmaceuticals, Photocure partner, said “This
milestone marks a significant leap forward in the management of HSIL, with the
potential to transform care in this domain. Moreover, tackling precancerous
cervical conditions is pivotal for early prevention of cervical cancer and is an
integral part of the three-tier cancer prevention system. Asieris
Pharmaceuticals is committed to playing an active role in advancing China’s
Action Plan to Eliminate Cervical Cancer (2023-2030) and contributing to Healthy
China 2030, aligning our efforts with the WHO’s global strategy to accelerate
the elimination of cervical cancer.” NewsWeb

1 Like

Tror det kan være nyttig for Nykode-aksjonærer å lese seg opp på Cevira. Eid av Photocure, som fortsatt er svært undervurdert kursmessig, til tross for oppgangen i dag på 44% etter fase III Ceviranyheten. Minner om at Photocure hadde strålende resultater i fase II med 95% helbredelse, ingen bivirkninger. Cevira er en fenomenal oppfinnelse. Tidl. adm dir i Photocure regnet med at Cevira vil bli en blockbuster, dvs med over 1 mrd USD i årlig omsetning.

1 Like

Slutt med denne oppsøkende reklamevirksomheten 'a :stuck_out_tongue:

2 Likes

Problemet er dessverre at alt for få tilfeller av kreft oppdages tidlig nok til å bli behandlet i et pre-cancerous stadium. Men for all del, en hver som ikke utvikler alvorlig kreft er et steg i riktig retning.

3 Likes

Det står en interessant liten detalj i dagens presentasjon, nemlig at “Median OS had not yet been reached (Aug ’23)” under VB-C-02 og de PD-L1 positive. Det betyr at det har gått 4 eller 5 måneder etter data cut-off for det som ble presentert i april uten at flere enn maksimum en stk har gått bort siden da. Det er postitivt! Men selv om alle de prikkene i KM-plottet har flyttet seg et stykke til høyre uten å lage et trappetrinn, så er det langt igjen til de 25 månedene som selskapet påstår at de vil bevege seg trygt bort til. Men det ble nå mer sannsynlig i hvert fall :+1:

Den forrige posten hvor jeg skrev om dette:

Ellers venter jeg på at opptak skal bli tilgjengelig her, sånn så jeg får sett det:

4 Likes

Opptaket fra kapitalmarkedsdagen er tilgjengelig via nykode.com siden. Totalt 2:48 så man må ha godt med tid.

Edit: Ser ut som alle selgere under 30,- er borte, selv om det skal være mange som er short i tillegg til Wellington som er short med 2,1 millioner aksjer.

Edit 2: Og ti sekunder før åpningen kom det inn en salgsordre på +/- 40K aksjer og kjørte kursen ned rundt gårsdagens slutt.

2 Likes

Mulig noen kan hjelpe meg med amerikanske metaforer, men jeg tror dette betyr at Nykode sin KOL både beskriver en ganske rask vei til en avtale hvor Nykode betalte GOG Foundation for å kjøre studien og at dette er veldig høy risiko:

“So how did I meet Nykode? I don’t know if you even remember Michael. We had a meeting in Valencia Spain in June 2022. I never heard of you guys. We got together and I thought that’s an interesting platform: DNA vaccine. Antigen presentation. Adjuvant built into the plasmid. Preliminary data. We should think about that. So we introduced them to the GOG-partners, because that’s what we’re looking for. We had a second meeting in december 2022 just with the US investigators. The first one was with the international ad(?) boards and then we met again. And then ultimately we signed an agreement in january 2023 as the press release will show you. And now we are working on a very efficient internationally agreed upon US focused opportunity to prove that the combination of 10.16 and checkpoint works in checkpoint failures. I get it - it’s swinging for the fence, but it’s a level swing. In the zone. And we are looking at the pitcher. So our eyes are not closed and we hope that we do not run into a fastball”

den siste der gir ikke mening. run into a fastball er å slå en homerun i baseball termer. Så å håpe de ikke får en homerun lukter feil transkribert tekst. swining for the fencer er å slå over gjerdet, så det er out of the ballpark/homerun metafor det og

Kan det være fastwall han sa? Er det en greie?

aldri hørt uttrykket før

Jeg stusser på den fastball, mulig jeg har misforstått den. Kjørte teksten gjennom chatgpt og får følgende på norsk:

“Jeg forstår - vi tar en stor sjanse, men gjør det på en balansert og fokusert måte. Vi er oppmerksomme på utfordringene foran oss, så vi går ikke inn i situasjonen blindt, og håper at vi ikke møter på noe vi ikke kan håndtere.”

(prompt: oversett følgende til norsk, oversett baseball metaforene til normalt språk: “”)

“The fastball is the most common type of pitch thrown by pitchers in baseball and softball, rely on speed to prevent the ball from being hit” Er nok det han mener. Men “run” blir vel da feil. Det han mener er at de bommer.

det er run som lurer meg, jeg ville lest det som å treffe fastballen og løpe, men i konteksten passer det ikke. og metaforer har ofte en flytende forståelse, slik som bjørnetjenester blir misforstått her til lands

Er nok amerikaneren som roter med de amerikanske metaforene ja :sweat_smile:

Det han nok mente å si var “…and hope we do not swing into a fastball”