Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Något nytt här ?

Så vidt jeg kan se ikke store forskjeller. Sammenligner man med forrige presentasjon fra tidlig i juni ser jeg følgende forskjeller:

  • Slide på side 5, 7, 9, 23, 30, er nye, men ikke ny info
  • Første pasient er ennå ikke dosert i VB-C-03 studien, var forventet i 1H er nå satt til 3Q.

Ellers så er vel den neste spennende triggeren her når de kommer med planene sine for autoimmune sykdommer og allergi i august/september.

2 Likes

Grant of share options

Vet någon hur nykode ser ut tekniskt ?

Hva er triggere her nå egentlig?

Trigget av den etterhvert lite fruktbare diskusjonen med @Laaarsas på U-tråden hvor jeg laget KM-plot, så har jeg drodlet litt videre med poenget jeg hadde i denne posten:

Nykode påstår altså at mOS blir over 25mnd selv om det er 15 sensurerte pasienter før 25 måneder. Hvor mye flaks skal de da ha? Eller hvor mange eventer og når (uflaks) skal til for å få det plottet til å krysse 50%-streken før 25mnd?

Først har jeg kopiert data som ligger bak eksisterende plot (med et 50%(!) konfidensintervall rundt):

Det er altså to “platåer” på slutten hvor det er sensurert henholdsvis 8 stk og 6 stk. Merk at det er 3 sensurerte i den ene prikken på 12mnd. Hva skjer om en av pasientene får en event på et av disse platåene?

Som man ser, så er det nest siste trappetrinnet bare halvparten så høyt som det siste, og dette er nettopp hva som er poenget i KM-plot - nemlig at det korrigerer for sensurering så godt det lar seg gjøre.

Hva skjer hvis en pasient på disse to platåene i steden for å forbli sensurert, heller får en event? Dette er altså et tenkt tilfelle der pasienten får en event like etter forrige data cut-off uten at jeg har forskjøvet datoene. Poenget er å vise hvor lite eller mye som skal til. Først en på det første platået:

Her oppnår man akkurat ikke en mOS på 17mnd. Så på dette platået kreves altså to eventer for å oppnå mOS.

Og så det siste platået:

Her ser man at mOS med god margin oppnås på det tidspunktet en eneste pasient får en event.

Men la oss tenke langt fram til det tidspunktet hvor minimum follow up faktisk er 25 mnd. Hvor mange eventer kreves da? Hvis man er veldig optimistisk på Nykode sine vegne og tenker at ingen flere pasienter blir sensurert pga. lost to follow-up enn de to som allerede er det, så viser dette plottet at man i så fall trenger tre eventer til som ennå ikke er inntruffet. Men med altså 15 pasienter hvor 8 av dem allerede har hatt progresjon, så er jo virkelig det også mest sannsynlig.

Summa summarum: Nykode må ha ekstremt flaks for å få mOS som er over 25mnd i PD-L1+ pasienter i VB C-02. Likevel fortsetter de å skrive “mOS not reached (> 25 months) in PD-L1+ patients” også i den siste presentasjonen sin nå i juni.

10 Likes

Er det noe du trenger å dra med deg inn i denne tråden da å gjøre et nummer ut av for å poengtere at dere har ulike synspunkter? Makan til trang for bekreftelse enkelte har.

Med piggene ut så får jeg bare si at det er ditt tap å overse kunnskap på den måten

Det handler jo stort sett om noe ganske interessant ang nykode sitt studie. Og viser at de er litt vel positive i sitt IR arbeid

Og det er forøvrig veldig feil å kalle en misoppfattning av et faktum for avvikende synspunkter.

2 Likes

Vel, det er jo bare at det er tilfellet da. Og en slags forklaring på at jeg nå tar opp igjen en tre måneder gammel post.

3 Likes

Har dom sagt om notering i usa i 2023?

Nei, de har ikke sagt noen tidsangivelse. Det er heller ikke god kutyme og angi det ettersom det alltid kan oppstå forsinkelser med godkjennelser av prospekt eller skje ting i markedet som gjør det lite smart å følge en satt dato.

1 Like

Kursmålet er visstnok beregnet til 35,- kroner, så ikke super bullish.

Sant nok! Synes allikevel det er positivt at interessen blant det internasjonale analytikerkorpset er økende. Skulle de få rett i at Nykode blir en ledende aktør innen noe som helst innen feltet, vil de nok legge til litt på kursmålet :blush::rocket:

Nykode Therapeutics to announce financial results for the second quarter 2023 and host webcast presentation on August 23, 2023

1 Like

Nykode Therapeutics - Quarterly report Q2 2023

1 Like

Her var det vel et par nyheter?

Først og fremst safety oppnådd i den viktigste studien VB-N-02 med klarert høyeste 9mg dose

De skal ha en CMD i New York i september (oppvarming til den etterlengtede noteringen?)

De kommer til å presentere prekliniske data for autoimmune sykdommer i løpet av høsten - kanskje nettopp på CMD 20. september?

2 Likes

En annen ting som har skjedd i Q2 som Nykode ikke skriver noe om, er at de har avsluttet VB-N-01. Eller mer korrekt: De oppdaterte clinicaltrials i april med at de avsluttet studien i januar. Helt til april var Primary Completion satt til mars 2024. Da er det tydelig at min tidligere spådom om at vi aldri får se noe mer data fra denne studien slår til. Alt man har er altså noen særdeles umodne og anekdotiske data som ble presentert tilbake i 2019(!)

Nykode har helt siden børsnoteringen skjøvet Roche foran seg i å forklare at de ikke deler data, men for meg er dette et rødt flagg.

4 Likes

Og det brukte de tre år på finne ut? :sweat_smile:

Nei, det hadde nok vært fullt mulig å følge opp pasientene og lese av endepunkter som planlagt her.

Dette KAN det finnes plausible forklaringer på. Oppfordrer deg til å ta kontakt med Nykode, fremfor å spekulere. Personlig så tror jeg ikke Nykode er så uryddige at de «håper» at ingen skal finne ut om en evt. avslutning uten å informere markedet. PS. Jeg går ikke i en diskusjon med deg.