Er visstnok en mega stor utlending som vil inn, men det har jo vært mye aksjer til salgs i det siste så det kunne vært håndtert annerledes, slik jeg ser det.
Edit: 17:00 - Emisjonen er nå meldt fulltegnet
Er visstnok en mega stor utlending som vil inn, men det har jo vært mye aksjer til salgs i det siste så det kunne vært håndtert annerledes, slik jeg ser det.
Edit: 17:00 - Emisjonen er nå meldt fulltegnet
Kødder du? Må være grise positivt!!
Tja, nedsalget fra 25-27 kroner kunne vel kanskje vært unngått, men vi får se. Prøver å få tak i aksjer selv.
Har egentlig ikke tenkt så mye over, men en fulltegnet emisjon i løpet av en halvtime sier vel noe om interessen. Sto det noe om prisen i børsmeldingen?
Prisen er vanlig book-building, men blir vel neppe over sist omsatt - så jeg vil tippe 19,00 kroner.
Hva blir marketcap etter emi?
Vanskelig å vite så lenge kursen ikke er satt. Det blir 10 % flere aksjer, så om kursen faller 10 % og vi får 10 % nye aksjer vi roughly på samme som ved børsslutt i dag 5,8 mrd NOK om jeg husker riktig. Ikke bra i min bok
Nei, for dette tjener jo ingen på?
Hvis dette er en så stor og viktig investor som de gjerne vil ha inn på eiersiden, hvorfor i all verden kunne de ikke kjørt en liten emi uten rabatt bare til denne?
Vi får nå se hvor det ender, men litt uklart med denne timingen med å hente penger på all-time-low (børshistorisk sett, de første emisjonene ble gjort på 0,80 kroner justert for splitt)
Kan det være sånn at Flagship har krevd en rabatt, og dette da var eneste mulighet?
Om det er flagship kmr kursen til å ruse og gå imorgen uansett
Flagship hadde vært veldig uvanlig…
Visstnok tegnet for 20 MUSD, men har ikke noe navn.
Noe nytt om kurs?
Vad menas med flagship?
Skal ikke bastant si at Flagship ikke kjøper seg inn i Nykode, men det ville i såfall vært særs uvanlig for Flagship og Noubar. Hele poenget deres er å klekke ut plattformselskaper fra deres egen lab og deretter får exit i form av BP M&A eller IPO. De startet Moderna og Flagship og Noubar er en av de største eierne av Moderna. For dem å kjøpe en minority stake i en norsk biotech som «konkurrerer» med Moderna gir lite men mening.
Apropos, noen som vet om noen av de andre neoantigen cancer vaksineselskapene har etablert POC i cancer foruten studien fra Moderna/Merck studien i melanom?