Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Vem tror vi är investor från usa ?

Jeg smalt bare ut den største hvalen jeg kom på når det ble nevnt en utenlands stor hval.

Omstendighetene rundt denne emien når det har vært mye å plukke gjennom børs tilsier en rødløper til noen spesielle.

1 Like

Tror på en stor stark haj….

17,10kr sies det.

2 Likes

Det må dere jo være fornøyd med gitt dagens kapital marked.

1 Like

Nei, det er jeg ikke umiddelbart enig i. Det kan godt være at det er det beste man kan forvente å få i markedet nå, men jeg mener de kunne ventet på et bedre marked eller etter slipp av en god nyhet en gang i fremtiden. Nå har de jo mere penger på bok enn alle andre norske biotek til sammen, men de har riktignok også tilsvarende store utgifter.

Men alt dette er litt som å diskutere resultatet av en fotballkamp bare basert på lagoppstillingen, kampen gjenstår så vi får se hva som blir fasit.

2 Likes

Ja, her var det vel heller en fjær som ble til fem høns da…

1 Like

Nykode er et av de biotek-selskapene jeg synes virker spennnende, men samtidig ikke helt forstår. De har mange spennende trials i pipeline, tunge og seriøse partnerships, og de nærmest vasser i penger.
Allikvel så opplever jeg at det er det lite oppmerksomhet om selskapet.

Hva kan grunnen være? Er det døllt sammenlignet med Ulti og Circio?

Har de presentert overbevisende effekt data? :man_shrugging:

2 Likes

Nykode Therapeutics ASA - Private Placement Completed

Nykode Therapeutics ASA – Key Information Regarding Subsequent Offering

Nykode Therapeutics ASA – Share Lending by Closely Associated Parties of a Primary Insider

Men de skal altså ikke skryte av noen navngitte store amerikanske investorer før åpning i dag?! Da fremstår denne emisjonen som særdeles merkelig . Og selvfølgelig negativ for de tusenvis av aksjonærene som ikke hadde EUR100k tilgjengelig i går og sto på ringelisten til tilretteleggerne (rep. emi er som vanlig kun symbolsk og helt meningsløs)

2 Likes

Blir spennende å se hvem som kjøpte og hensikten.

En slik cross over rettet emisjon ulike typer fond før IPO er jo smart, men slikt gjøres vel tradisjonelt før første notering.

Uansett, spennende og NASDAQ venter.

Har man emisjoner for å skryte av investorlisten eller for å hente penger til programmene sine?

De burde få skryt for å tidlig initiere i neoadjuvant setting, et område hvor vaksiner har bedre rasjonale enn i refraktær setting.

Har de ikke snakket om NASDAQ i veldig mange år nå? :thinking:

Da tenker du de ikke skal hente noe som helst, og bare notere seg på NASDAQ da?

Om kursen blir liggende over emisjonskursen skal det jo utstedes inntil 5 millioner aksjer til fortrinnsrettsemisjon for de som ikke var med på gårsdagens emisjon. Det er antagelig matematisk riktig, så hvorfor du kaller det meningsløst forstår jeg ikke. Men det er jo kjent fra før at du misliker det aller meste av hva Nykode gjør :man_shrugging:

Problemet er at disse emisjonene holder kursen nede i hele perioden.

1 Like

Nei, hente på NASDAQ også, men vanlig å ha en cross over rettet emi før NASDAQ notering for spesialiserte fond som får en inngang lavere enn IPO (og hvor mange av disse selger ut endel etter IPO)

2 Likes