Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Radium er ute med ny oppdatering om Nykode. Slik jeg forstod, vil navnet på den amerikanske investoren offentliggjøres på Bloomberg sine sider under Nykode’s aksjonærliste. Agnete og Mikael var usikre på når denne listen vil bli tilgjengelig på Bloomberg.

7 Likes

Hører den nå, og det starter heftig:

Elisabeth: Fantastisk, og gratuler med å hente inn en halv milliard! Hvordan føles det?

Agnete: Ja, jeg tror det er som alle de store begivenhetene våre, så er vi så slitne akkurat der og da. Og i tillegg til at man skal lande det, nå var det jo nattarbeid, så skal man også opp tidlig neste dag og gå på TV f-eks. så det er ganske intenst. Vi bør kanskje lære oss at vi skal utsette feiring en uke, og så bygge litt energi først? Men det er en litt annen følelse inne i kroppen - litt sånn som da vi landet Genentech-avtalen, som var den første store avtalen, så føler man at man kommer opp på et sånt slags platå. Og så kan man egentlig bare bygge oppover.

Men videre:

“Det er virkelig en av topp 5 amerikanske topp-investorer innen biotek, så når vi sier… de som vet navnet, vet jo at dette her er en veldig validering for oss”

Navnet vil vises først på Bloomberg sin oversikt over aksjonærer blir det informert om. Spennende!

Ellers sier CEO at kun eksisterende aksjonærer ble tildelt. Virket jo ikke sånn de første dagene etterpå, men det er vel kanskje en del som allerede var strukket. Nå er vi uansett over emi-kurs igjen :+1:

2 Likes

Caller flagship igjen :see_no_evil:

1 Like

RA Capital Management? OrbiMed? Surveyor Capital? Logos Capital?

Ka du tru @Roc ?

2 Likes

Helt seriøst så var jeg til å gjette OrbiMed også. De reiste masse penger nylig og dette ville vært litt typisk dem.

Litt usikker på om RA gjør investeringer public også, men veldige aktive på private biten. De to siste er også gode bets.

2 Likes

Var en voksen post i slutt auksjonen , 223k.
Noen som vet mer enn andre? Eller short inndekning?

Nykode Therapeutics to Present at Jefferies Healthcare Conference

1 Like

Da er den synlige shorten i NYKD dekket inn, så Wellington er nå mindre enn 0,5 %
Mye fokus på shortposisjonen i ULTI, den synlige shorten i NYKD har ikke vært like heftig. Men det ble sagt av en velinformert kilde tidligere i høst at samlet short var på ca 10 mill aksjer.

1 Like

Og det som reddet shortcoveringen var vel at selskapet gjorde en emisjon og plutselig skulle alle selge rundt emisjonskurs og volumene ble store?

Det er nok en strategi Janus håper på i Ulti også, så vi får se hvor lenge de kan holde pengetrykkingen unna for å servere de aksjer på sølvfat. Data hjelper ikke, markedet er kresent om dagen og emisjoner svir kursmessig for longs, ikke for shorts.

Ja, jeg likte ikke den emisjonen og skjønner med min beste vilje ikke at de skulle behøve å gjøre emisjonen, og når de først gjorde den så skjønner jeg ikke behovet for 15 % rabatt. Men ingen investeringer har vel vært uten sine hick-ups.

2 Likes

Alt du skriver her får du svar på i podkasten til radforsk.

Tja, jeg har hørt den og syntes ikke svarene var spesielt gode. Det gikk jo nylig 10 millioner aksjer på 20,- kroner, som et eksempel. Og spørsmålet om rabatten ble vel ikke besvart på noen god måte, selv om jeg vet fra før at utenlandske meglerhus alt presser kursen maks ned.

2 Likes

Da bør du høre den en gang til :+1:

Kan du ikke heller utdype hva du mener å ha hørt av forklaringer i den podcasten da? Jeg har også hørt den igjennom btw.

1 Like

Hvorfor slettet du den posten? Stemte ikke det du skrev?

Han skrev vel at poaisjoner pr 3Q rapporteres i november, me de inneholder jo ikke aksjer kjøpt i en emisjon i oktober. Så det ble vel bare feil.

2 Likes

Nu är vi på väg uppåt och intressant och veta vilket fond som kom in!

Nykode Therapeutics – invitation to Q3 2023 financial results presentation

Nykode Therapeutics - Share capital increase from exercise of warrants

Hvilke meglerhus har dekning analyser?