Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Closely mirror skulle vel normalt bety at det er rimelig likt, og bekrefter, som de sier, de tidligere positive resultatene!?!

Tja, du svarer vel på innlegget til TekBot og han/hun er jo litt vanskelig å få i tale så jeg får kanskje kommentere fra sidelinjen,

Vi har vel sett andre eksempler på at definisjonen av top-line data read-out er noe helt annet enn det vi som investorer helst skulle ha fått servert i løpet av det siste året. Så Nykode skiller seg kanskje ikke ut her med å være tilbakeholden?

Så er jo spørsmålet om de må holde dette tilbake for å kunne publisere data senere på konferanser og eller i tidsskrifter, noe som det virker å ha vært en innskjerping på i forhold til tidligere. Også kan man jo til slutt stille spørsmålet om tidlig fase biotech egner seg for å være på børs om nyhetsstrømmen blir så styrt og forsinket av disse faglige konferanse og publikasjonene :man_shrugging:

6 Likes
4 Likes

Fra artikkelen:

“I april i fjor viste resultater at median overlevelse for pasienter som har et protein (PD-L1) på overflaten av kreftcellene var estimert til å være mer enn 25 måneder, omtrent dobbelt så lenge som dagens behandlingsalternativer.”

Nå har Ultimovacs nettopp bevist at standardbehandlingen med dobbel immunterapi for hudkreft plutselig har blitt OVER 300% bedre en alle tilsvarende historiske kontroller.

Hvilken verdi har disse fase 2 dataene (som vi enda ikke vet hva er) til NYKD når det egentlig ikke er mulig sammenligne med historiske data for immunterapi :man_shrugging:

1 Like

Det er selvfølgelig risiko i alt innen biotech, og Ultimovacs skuffelsen er jo et godt eksempel på det.
Men man kan jo ikke bare la være å forsøke å finne nye og bedre løsninger, bare fordi det kan være at det ikke er godt nok? Jeg for min del tok det som en lærdom fra Initium at det er begrenset hvor mye man kan forstå og tolke fra utsiden av både selskap og de kliniske studiene. Og vil være mer forsiktig fremover med allokeringen.

Analytikeren i ABG skriver følgende som jo høres rimelig ut:
Nykode will present the detailed data in a future publication and at a forthcoming congress. The latter could be ESMO Gynaecological '24 in June.

3 Likes

Stovnerjonny, har du noen eksempler på neoantigen eller antigenvaksiner som brukes i terapeutisk øyemed? Er kjent med vaksiner i form av antistoffer og/eller celler, men nå er det vel neoantigen/antigen vaksiner og immunrespons fra slike vi snakker om her.

Vet noen hvilke historiske kontroller som NYKD her referer til å hva disse viser?

2 Likes

Mitt svar var bare for å vise at det finnes terapeutiske vaksiner og ikke bare profylaktiske som det ble påstått. Så, nei, jeg har ikke noen gode eksempler som jeg kan trekke frem fra ermet… :slight_smile:

Men som jeg argumenterte for her, så er ikke dette så fryktelig gode historsike sammenligninger:

Nå som man har 24mnd minimum oppfølging, så tåler KM-plottet maksimum to dødsfall blant de siste 15 gjenværende pasientene siste 12 måneder for at ikke mOS skal ha blitt kortere enn 25 måneder. 8 av disse 15 hadde progresjon (forverring) i kreften for 12 måneder siden.

Jeg tror ikke Nykode hadde ødelagt for hverken presentasjon eller publisering om de hadde delt det mest relevante tallet. Når Nykode velger å ikke dele mOS for PD-L1+ i denne meldingen, så er jeg temmelig sikker på at den er oppnådd og blitt kortere enn 25 måneder.

Her er min gjennomgang av dette for et år siden:

3 Likes

Om det er meg du sikter til har jeg ikke påstått noe. Jeg kom med et spørsmål og understreket at jeg ikke var noen ekspert :slightly_smiling_face:

Tensker du at å ikke dele tall indikerer at effekten kanskje er mindre god enn man kan få inntrykk av?

Jeg tror vel ikke i seg selv det betyr så fryktelig mye om mOS er 23 eller 26 måneder. Når jeg er blitt så opptatt av hva de har sagt om dette, så handler det om vitenskapelig redelighet, og hva man kan si på hvilket tidspunkt med hvilke data. At de historiske kontrollene hadde til dels vesentlig forskjellige inklusjonskriterier er nok et større problem egentlig.

4 Likes

Nykode Therapeutics - Mandatory notification of acquisition of shares by primary insider

8 Likes

To the moon :rocket:

2 Likes

Vært bra med innsidekjøp den siste tiden. Det er et godt tegn.

1 Like

Det synes å være en hvis optimisme å spore i forumet. Kan vi håpe på suksess etter mange år med ørkenvadring i norsk biotek?

Mirakel att den ikke gick mer upp idag av uppdateringen :nerd_face:

Hei he - de kjøpte sjefen, sønnen hans og styrelederen i U korttid før det smalt. :joy: