Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Blev de sagt något nytt idag?

Tror ikke det er så mange på forumet her som drar til Boston på seminar og betaler USD 2.899,- for å følge det seminaret, hvis det var det du tenkte på :man_shrugging:
image

3 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podkast-mixdown

endel Nykode prat…

2 Likes

Nykode Therapeutics Announces Topline Conclusions Affirming Prolonged Clinical Benefits from Matured Survival Data in Phase 2 C-02 Trial in Advanced Cervical Cancer

6 Likes

Interessant, de har jo ikke manglet entusiasme og selvsikkerhet tidligere heller :wink:

Synd de sparer tall til en konferanse, men det høres jo lovende ut! :+1:

2 Likes

Fristen for ASCO har vel gått ut så da er det kanskje ESMO i høst?

1 Like

Det finnes nok flere konferanser, f eks innen gynekologi, og det er kanskje ikke nødvendig å gå etter de aller største konferanse med mindre man drømmer om at man også skal komme på CNN og andre store media :wink:

2 Likes

Det stemmer ikke lenger at vaksiner bare er forebyggende. Nå finnes det også terapeutiske vaksiner som pasientene får når de har blitt syke. Terapeutiske vaksiner hjelper immunsystemet til å selv ta hånd om sykdommen gjennom å forsterke immunresponsen mot den.

2 Likes

Jeg trodde i min naivitet at når selskapet guidet oppdaterte OS-data i Q1, så var det at markedet skulle få oppdaterte OS-data i Q1. Men det betyr selvfølgelig bare at innsidere i selskapet skal få oppdaterte OS-data i Q1 - og det er jo viktig for markedet å vite at de har fått :roll_eyes:

Det vi alle lurer på, er jo om det OS-plottet for PD-L1 positive har beveget seg litt nedover eller oppover (for det har definitivt endret seg i en eller annen retning). Og dermed om mOS kom inn over eller under de “lovte” 25 måneder. Spør deg selv; basert på tidligere erfaring med hvordan Nykode kommuniserer; ville de skrevet “closely mirror” om det plottet hadde beveget seg oppover?

1 Like

Closely mirror skulle vel normalt bety at det er rimelig likt, og bekrefter, som de sier, de tidligere positive resultatene!?!

Tja, du svarer vel på innlegget til TekBot og han/hun er jo litt vanskelig å få i tale så jeg får kanskje kommentere fra sidelinjen,

Vi har vel sett andre eksempler på at definisjonen av top-line data read-out er noe helt annet enn det vi som investorer helst skulle ha fått servert i løpet av det siste året. Så Nykode skiller seg kanskje ikke ut her med å være tilbakeholden?

Så er jo spørsmålet om de må holde dette tilbake for å kunne publisere data senere på konferanser og eller i tidsskrifter, noe som det virker å ha vært en innskjerping på i forhold til tidligere. Også kan man jo til slutt stille spørsmålet om tidlig fase biotech egner seg for å være på børs om nyhetsstrømmen blir så styrt og forsinket av disse faglige konferanse og publikasjonene :man_shrugging:

6 Likes
4 Likes

Fra artikkelen:

“I april i fjor viste resultater at median overlevelse for pasienter som har et protein (PD-L1) på overflaten av kreftcellene var estimert til å være mer enn 25 måneder, omtrent dobbelt så lenge som dagens behandlingsalternativer.”

Nå har Ultimovacs nettopp bevist at standardbehandlingen med dobbel immunterapi for hudkreft plutselig har blitt OVER 300% bedre en alle tilsvarende historiske kontroller.

Hvilken verdi har disse fase 2 dataene (som vi enda ikke vet hva er) til NYKD når det egentlig ikke er mulig sammenligne med historiske data for immunterapi :man_shrugging:

1 Like

Det er selvfølgelig risiko i alt innen biotech, og Ultimovacs skuffelsen er jo et godt eksempel på det.
Men man kan jo ikke bare la være å forsøke å finne nye og bedre løsninger, bare fordi det kan være at det ikke er godt nok? Jeg for min del tok det som en lærdom fra Initium at det er begrenset hvor mye man kan forstå og tolke fra utsiden av både selskap og de kliniske studiene. Og vil være mer forsiktig fremover med allokeringen.

Analytikeren i ABG skriver følgende som jo høres rimelig ut:
Nykode will present the detailed data in a future publication and at a forthcoming congress. The latter could be ESMO Gynaecological '24 in June.

3 Likes

Stovnerjonny, har du noen eksempler på neoantigen eller antigenvaksiner som brukes i terapeutisk øyemed? Er kjent med vaksiner i form av antistoffer og/eller celler, men nå er det vel neoantigen/antigen vaksiner og immunrespons fra slike vi snakker om her.

Vet noen hvilke historiske kontroller som NYKD her referer til å hva disse viser?

2 Likes

Mitt svar var bare for å vise at det finnes terapeutiske vaksiner og ikke bare profylaktiske som det ble påstått. Så, nei, jeg har ikke noen gode eksempler som jeg kan trekke frem fra ermet… :slight_smile:

Men som jeg argumenterte for her, så er ikke dette så fryktelig gode historsike sammenligninger:

Nå som man har 24mnd minimum oppfølging, så tåler KM-plottet maksimum to dødsfall blant de siste 15 gjenværende pasientene siste 12 måneder for at ikke mOS skal ha blitt kortere enn 25 måneder. 8 av disse 15 hadde progresjon (forverring) i kreften for 12 måneder siden.

Jeg tror ikke Nykode hadde ødelagt for hverken presentasjon eller publisering om de hadde delt det mest relevante tallet. Når Nykode velger å ikke dele mOS for PD-L1+ i denne meldingen, så er jeg temmelig sikker på at den er oppnådd og blitt kortere enn 25 måneder.

Her er min gjennomgang av dette for et år siden:

3 Likes