Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ja, jeg tror også at vi er på eller nær bunnen men analysen til DNB skremmer nok noen og Ultimovacs i forrige uke gjør at mange av oss sliter med store tap og derfor er mer forsiktig fremover.

Men for å repetere hva jeg har sagt tidligere om analytikere og deres kursmål skal man huske på følgende:

  • Poenget er å få kundene til å være riktig posisjonert, og her er konklusjonen long.
  • Om kursen nærmer seg kursmålet og analytikeren fremdeles er positiv vil han fort vekk bare justere litt på noen av parameterne i modellen og sette 40,-, 50,- eller 60,- ved en oppdatering.
  • Analytikere sitt mareritt er å sitte med skyhøye kursmål når en aksje kollapser, og kursmål 200,- i ULTI ser jo ikke så intellegent ut når kursen plutselig står i 7 - 8 kroner.

Så min oppfordring er å lese hva analytikere skriver i lys av dette og gjør din egen vurdering.

4 Likes

Någon köper så dom tror på detta sällskapet🇳🇴

Neste trigger for Nykode er ikke det om typ 1 år ca? Når de har readout i fase 2 studien sin

Nykode Therapeutics - Mandatory notification of acquisition of shares by primary insider

1 Like

Det skjer forhåpentligvis litt før det også, selv om det er en større milepæl.

Jeg tror/håper i tillegg at vi får nyheter fra Genentech og Regeneron samarbeidene som selskapet har sagt at går etter planen. Men her er man altså avhengig av avtalepartene og når de velger å offentliggjøre noe, eller at vi bare ser det som inntekter i Q-rapportene.

1 Like

Q1 ska komma något ialafall så får vi se

Synes 4,5 milliarder er litt for stivt verdsatt, virker som en del innpriset forventning. Er ikke kjempebelest i caset her, hva har dem egentlig å vise til? Hvorfor skal man ha troen på Nykode ut ifra informasjonen som er tilgjengelig per dags dato.

4,5 milliarder fremstår ikke i mitt hodet som «billig». Samme ca som Ultimovacs før deres Initium readout, så hvordan det gikk. Enorm fallhøyde når forventningene fra markedet er så store.

Du kan jo begynne med at de har 1.500 mill på bok, og to store avtaler med Genentech og Regeneron. Så et ganske annerledes case.

Men klart alle blir brent på fingrene av å sitte gjennom nedturer som Ultimovacs og mange før dem.

2 Likes

Brenner 200 mill i kvartalet også.

Virker som at de har en ganske bred pipeline, veldig mange indikasjoner og sykdommer som deres legemiddel teknologi kan prøves på.

Men ting tar tid og man vil gjerne se triggere på kort og langsikt, jeg i hvertfall.

Mest positive jeg kan se er at de allerede har fått store partneravtaler i boks, biotek spesialiserte investorgrupper med på laget, og innsidekjøp.

Hvor har du 200 mill NOK fra? i hele 2023 hadde de netto tap på 44,1 mill USD som tilsvarer 463 mill NOK. Selskapet har som du ser under inntekter fra både samarbeidspartnere og finansinntekter.

Nykode Therapeutics Announces Advances in the Inverse Vaccine Platform With the Potential to Treat Autoimmune Diseases

2 Likes

Her er link til posteren:

Ser ut som det kan være noen spennende resultater i hhv MS og diabetes.
Diabetes forsøk her


MS forsøk:

NB Ikke spør meg om detaljer, dette kan jeg svært lite (les: ingenting) om :smiley:

2 Likes

Er ikke dette de samme dataene som er vist tidligere?

Spørsmålet er hvordan man kan diagnostisere MS pasienter før de får manifest MS for så å vaksinere dem?

Dette er et profylaktisk design og ikke relevant for klinikken. På samme måte som flere (hvis ikke alle) cancer modellene de har vist også har, først vaksine og deretter induksjon av cancer.

2 Likes

Det er et godt poeng egentlig. Man blir jo ikke behandlet for AI-disease før man har fått den. De burde også gjøre forsøk hvor de induserer sykdom for så å vaksinere. Er musene robuste nok til det?


Ser ut som det er data på vei når det gjelder terapeutisk effekt av plattformen.

1 Like

Dette skrev jeg også første gang dette ble presentert.

Men det gjelder altså først og fremst MS-modellen. I diabetes-modellen, så gir de første dose når musene er 9 uker gamle, og så en gang i uka opp til de er 16 uker. Musene er programmert for å utvikle diabetes før det.

Er dette bra? Mange investerer i bio uten å ha snøring på hva selskapet gjør eller hvordan medisin/techen fungerer.

Er det greit?

[Ikke rettet mot deg spesifikt @Boms, mer et generelt spørsmål. Skal man ikke kun innvestere i det man kan?].

Forøvrig @Roc - hva er vitsen med å gjenta news hvis dette er old news? Kurspleie? :sweat_smile:

1 Like

Dette er litt nyere data enn det som presentert i januar. Og det er nå en gang konvensjonen i biotek å melde deltagelse på vitenskapelige konferanser (til noen børskommentatorers overraskelse).

2 Likes

Vel, jeg kan ikke finne olje, pumpe olje, lage microchip, programmere software, bygge biler eller drive et flyselskap heller.

Jeg har for min del fulgt selskapet i mange år og har tro på gründeren og hennes forståelse av teknologien de utvikler.

Det er nok ellers en blending av gamle og nye data i det de viser i dag.

1 Like

Nei, hva skal man si. Det er mange gangbare og ikke gangbare investeringsstrategier. Alt fra de som sitter i ett selskap de jobber i, til de som har 3-4 blod longs de kan opp og ned, til rå tradere som bare går på teknisk og driter i hva selskapet driver med, til alt mulig annet. I det hele tatt å reise spm om noen av disse er mer greie enn andre på objektivt grunnlag sier jo litt om innsikten på en tirsdags morgen, eller ???