Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Tenkte jeg og😅 for på ensifret kurs da

Skulle de kvittet seg med alt så hadde de gjort det gjennom blokksalg. Dersom dette er salg og ikke utlån så er det helt sikkert frigjøring av noe kapital til annen investering som skjer.

Radforsk låner ikke ut. Jonas har vært svært negativ til det. Ser ellerscat de knapt har igjen verdier blant de børsnoterte,

Divestments

  • Affitech

  • Algeta

  • Circio

  • GemVax

  • Nordic Nanovector

  • OncoImmunity

  • PCI Biotech

  • Photocure

Kun nykd og ulti og sistnevnte har de kun for litt vekslepenger. Sager av siste greina de sitter på mao gjennom nedsalg i nykd.

2024 har vært en trist sorti for Radforsk. Er kun Nykode i porteføljen som kan gi litt likviditet til andre investeringsbehov. Vi vil nok se at salget stopper ila kort tid.

Fra 1.5 mrd til 280 mill i Nykd for Radforsk da

https://www.dn.no/marked/oslo-bors/radforsk/jonas-einarsson/denne-mannen-har-utviklet-mange-av-milliardeventyrene-innen-legemidler-i-norge-tjener-ikke-pa-det-selv/2-1-889859

Denne kom rett før sommerferien. Optimismen innad i Nykode er mildt sagt høy.

I mitt hode er salget enkelt. Fuglene på taket har, med unntak NYKD som også er ned rundt 80-90% fra toppen, «forduftet» en etter en. Det må investeres i ny forskning og nye selskaper og RADFORSK har flere jern i ilden enn å kun holde aksjer i de børsnoterte porteføljeselskapene. Kun spekulasjon, men jeg vil tro at et blokksalg er vanskelig som følge av et vanskelig sentiment mot eksterne investorer og flere av de eksisterende, som har tatt i mot relativt store poster fra eiere som har sittet belånt. I tillegg har mange av de største eierne sittet lenge og er lite villige til å øke markant med mindre rabatten er større enn det markedet tilbyr. Det hadde ikke vært spesielt positivt om det gikk en blokk på 2m aksjer på 10kr. Min take er at radforsk trenger pengene og at de har tatt det «beste» valget ved å selge i markedet.

3 Likes

Det betyr og at det er et begrenset antall aksjer de er i markedet for å selge.

NYKD er jo ikke i mål, hvorfor skulle Radforsk selge alle aksjene sine for å investere de i noe annet? Om selskapet blir en suksess er det jo da Radforsk vil sitte igjen med noe som de kan reinvestere. De selger nok noen aksjer for å dekke utgifter, de resterende investeringene har jo ikke akkurat generert noe merverdi i det siste. Å selge alt nå med spennende ting på gang ang auto immune ville jo være tullete :slight_smile:

2 Likes

De selger fordi de er belånt. De vil ikke selge. Ka være de er ferdige, vet ikke.

Nykode Therapeutics Announces Issuance of Key Patent Covering Individualized Neoantigen Based Vaccines

4 Likes

Spennende å se om dette gir en milepælsutbetaling fra Genentech !

4 Likes

Hadde vel da muligens komt melding om det også?

Hvorfor skulle det komme milepælsutbetaling for en innvilget patent? Det er vel heller en forutsetning for avtalen at patentene går gjennom. Den ble sendt in 2017…

Tja, det er vel ikke uvanlig at en kontraktsmotpart venter med å betale for noe helt til det er “hugget i sten” at vilkåret er oppfylt.

Svaret kommer i 3Q regnskapet, og jeg forventer BTW ikke at det er noen kjempesum, men eventuelt i 5 - 25 MUSD området.

Støtter deg der. Dette sikrer teknologien Genentech (Roche) har kjøpt for 20år. Dette er gode nyheter for alle involverte.

5 Likes

Helt enig i at den godkjennelsen var viktig for Nykode og avtalen med Roche! Før denne godkjennelsen var .NEO kun beskyttet til 2030, og det var ikke så lenge til.

3 Likes
5 Likes

– Vil dette utløse noen umiddelbare royalties fra Genentech?
– Nei, det er ingen milepæler knyttet til akkurat dette patentet. Likevel har det vært avgjørende for å sikre fremtidige royaltybetalinger, sier Nykodes administrerende direktør Michael Engsig.

7 Likes

Skulle tro at det var flere kjøpere på dette nivået. Under 4 mrd i MCAP.