Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Kan hende investorene/kjøperne har brent seg så mye på andre biotek-aksjer at skepsisen har tatt dem hardt.

1 Like

https://www.fiercebiotech.com/biotech/genentech-shut-down-cancer-immunology-department-amid-broader-downsizing-efforts

Kan dette ha noe med saken å gjøre? Noen som mener dette er relevant for Nykode?

4 Likes

Omorganisering - de kutta finansiering/kutta ut prosjekter som utgjorde 20% av forsknings/nye produkter våren 2024. Kan anta da at Nykode samarbeidet består og er er blant dem de prioriterer fremover

«We continue to believe cancer immunology is an important part of our oncology programs.”

Ira Mellman ser ut å være involvert i en del av Nykodes studier.

Omfatter kuttet Nykode bør det vel komme en melding i løpet av noen dager.

2 Likes

konteksten er selvsagt kursbevegelsen samme dag som denne nyheten tilsynelatende dukket opp. Regner med noen har vært før fiercebiotech med å “dekke” dette.

2 Likes

Det er jo allerede utførte kutt det snakkes om her, hadde det omfattet Nykode måtte dette vært meldt for mange måneder siden. Så jeg tror samarbeidet om NEO vaksinen består.

Ellers riktig at Mellman har vært sentral i kontakten med Nykode, men Genentech er jo en kjempe organisasjon så det avhenger forhåpentligvis ikke bare av en mann.

3 Likes

Enig i det. Ville være pussig å melde om godkjent patent dersom prosjektet var dødt. Patentmeldingen må jo også være godkjent av Genentech.

Noen får fyre av en mail for å endelig bekrefte hva greia er?

Selvfølgelig består samarbeidet ellers måtte jo nykd ha meldt dette umiddelbart. De er ca 15k i Genentech så at de gjør noen endringer som påvirker noen få i følge de selv ( The reorganization will impact “a limited number” of employees, the spokesperson said.) burde ikke ha noe å si. De skal gå for mer oppkjøp istedenfor å satse på egen forskning noe som kan være positivt for nykode i mine øyne.

4 Likes

Genentech will close its cancer immunology research department , and unit head and renowned cell biologist Ira Mellman,

Markedet skvettent da man har sett etablerte partnerskap avsluttes bare i år?

Roche har jo allerede investert milliarder i .NEO, så at de skal “pull the plug” på kort sikt er jo overhodet ikke realistisk. Men at dette kan få konsekvenser for hvilke data som skal genreres fra VB N-02 for at de skal velge å fortsette? :thinking:

2 Likes

Joda, noe må de skrive om. Som tidligere diskutert, er Radforsk gearet, og har få andre likvide aksjer de kan selge etter Ultimovacs nedturen.

Eller som Holom sier:

Jeg deler ikke enkelte aksjonærers bekymring rundt dette i det hele tatt, sier Holom.

2 Likes

Mye panikk her nå. Selskapet må selvsagt melde hvis det er noen endringer i avtalen. Det har de ikke gjort.

Med denne farten ser det ut til at Radforsk greier å få Nykode ned i ensifret, i likhet med alt det andre “rælet” de har vært inne i. :roll_eyes:

Selger de fortsatt da? Kan like gjerne være de gearede storaksjonærene som må lette seg.

Ser FA skriver at Anders Tuv i Radforsk har aksjer han har fått gjennom opsjonsavtale. Noen som vet hva kostprisen var på disse aksjene?

Ellers syns jeg Radforsk holder korta veldig tett til brystet om dagen. Er kollapsen i Ulti eller NYKD kommentert på noe vis? FA forsøkte å kontakte dem for kommentar men har ikke lyktes står det. Har noan vært i kontakt med Radforsk vedrørende at det brenner på dass både her og der?

Etter hva jeg kan lese har han snittkurs på 10,25, men der er tatt større gevinster ved salg tidligere.

1 Like