Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Noen som vet hva som ble skrevet i Investornytt i forrige uke?
image

Kan det tenkes at siden svært mye (det meste) av hva Radforsk er investert i har raknet.
Og at Nykode er det eneste stedet det finnes reelle verdier som kan omgjøres til cash.

Radforsk må tilbake til square one, og et såkornsfond må ha noen såkorn igjen.

Edit: Hvis det er Radforsk som selger da, som mitt inntrykk er av det jeg leser mellom linjene.

1 Like

Man vet jo ikke hvem som selger i dag :man_shrugging:. Forrige ukes fall kan ha utløst andre tvangssalg.
Det er jo store bygg på gang ved Radiumhospitalet, kan godt være at de må begynne å betale inn der nå, og de hadde neppe sett for seg Ultimovacs på 3,40 og Nykode på 10,40 når de skulle realisere verdier. Egentlig bare trist, det er kreftforskning og kreftpasienter som blir skadelidende for dette.

Og norsk biotek blir bare sørgeligere for hver uke, dessverre!

1 Like

Ikke helt enig med at “Og norsk biotek blir bare sørgeligere for hver uke, dessverre!”
Ta en titt på LYTIX; den nye Algeta :wink:

2 Likes

At radforsk solgte sine første aksjer. Solgte over flere dager og kursen gått ned kontinuerlig siden

Jeg var investert i Lytix fra 2013 til 2015, så jeg kjenner caset. Litt tvilende til fremdriften til selskapet, lønnsomheten i BCC indikasjonen og de økonomiske musklene til Verrica til å betale milestones og ta forsøkene videre gjennom fase III.
Men jeg tar gjerne feil og det ville gledet meg stort om de lykkes!

Har ikke tenkt å diskuter om et annet selskap på NYKODE-tråd, men som en kreft-klinikker er 90% uenig med dine uttalelser som LYTIX!

Hollom sa bla;

Da må man stoppe opp litt og tenke på hvordan Radforsk er satt opp og at det er en langsiktig eier som må frigjøre midler. Nå har det vært tunge tider i biotek. Foruten Nykode er det ikke mye verdi igjen på børsen, og unoterte selskaper er ofte lite likvide. Jeg deler ikke enkelte aksjonærers bekymring rundt dette i det hele tatt, sier Holom.

Tror Holom har helt rett. Radforsk trenger penger og det er ikke enkelt å finne poster som lett kan omsettes. Det taler til Nykodes fordel at det finnes kjøpere!!

Heldige de som kan laste opp her med 30% rabatt. Før dippen i verdensindeksen var Nykd i ca 15. Nå har indeksen hentet inn i hele fallet mens Nykd uten nyheter av negative karakter har falt 30%.

2 Likes

Jeg får ikke det til å fungere. Har du et eksempel på hvordan en link ser ut i praksis når man har limt inn, men før man trykker go?

Problemet var at jeg limte det inn i søkefeltet i nettleseren. Løste seg nå. Takk!

1 Like

Dette er kanskje grunnen til at Radforsk trenger cash nå:

5 Likes

Veen familien, Sindre Bekken + 3 utenlandske banker som selger volum på fredag. Ingen salg fra Radforsk på nesten 2 uker.

image

3 Likes

Hvis Veen/P53 solgte mandag og tirsdag også er de vel antakelig ute. Disse har vært inne siden 2018 så litt merkelig tidspunkt å kaste kortene på dog. Ser Stuffers fortsatt jobber der og Mørland Knudsen havnet også der. Han var jo aktiv her på TI i sin tid. Deretter en tid som analytiker hos Arctic.

Det kan selvsagt også være utlån til short. Kjenner ikke til deres policy på det.

2 Likes

Nykode Therapeutics Announces Strategic Repositioning of VB10.16 to Focus on Locally Advanced Cervical Cancer and Recurrent Metastatic Head and Neck Cancer

Good news? Förstår inte så bra

De avvikler C-04-studien pga at standard-of-care er endret. Det er jo alltid risiko når man sammenligner seg med nåværende behandlingsstandard: risiko for at denne endres før ens eget medikament evt kommersialiseres er alltid relativt høy.

Markedet tolker nok dette negativt i det korte bildet. Irriterende at denne informasjonen ser ut til å ha nådd enkelte investorer før oss andre, men det får vi vel aldri bevis for.

I det mellomlange løp er et dropp i dag en sannsynlig god kjøpsmulighet, men utfordringen er at vi alle er på jakt etter raske penger.

Jeg blir uansett sittende ettersom denne beslutningen ikke er betinget manglende effekt, utgjør en ørliten del av plattformen og ikke rokker ved de grunnleggende prinsippene. Blir som å nappe ut en liten murstein fra Oslo rådhus. Kan skape litt utrygghet i det korte bildet.

8 Likes

Nykode Therapeutics - Quarterly report Q2 2024

Dette forklarer nedsalget gjennomført av Radforsk forrige uke, og at de har lyvet hensikten av redusering av sin beholdning :rage: De viste om pipeline endring, men De hadde sagt at dette var bare skattemessige årsaker :rage:
Det bli en-sifret kurs i dag!!!
:poop: MØKKA RADFORSK!! :poop: