Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Norsk biotek forblir et sørgelig skue…

2 Likes

Var det hovedstudien som røk?

Godeste Engsig senker kursen ganske heftig nå

Onsdag ble det klart at det norske biotekselskapet Nykode Therapeutics har besluttet å avbryte sin fase 2-studie C-04, som ved siden av partnerskapsstudiene med Regeneron og Genentech ble ansett som Nykodes viktigste studie.

Nykode kollapser på børs etter at det legger ned sin hovedstudie. – Når den avsluttes er det dramatisk og svært uheldig på kort sikt, sier DNB Markets-analytiker Geir Hiller Holom.

1 Like

Nå var det kanskje denne du mente å lenke til, og ikke Healthtalk som Boms la ut like over her?

Altså det får liksom være grenser til overreaksjon. Mcap er nå 2,1 mrd. Skal også Nykode prises til kontantbeholdningen nå eller. Partneravtalene og pipelinen, den gjenværende, har ingen verdi etter dette (ironi om ikke noen skjønte).

1 Like

Det er vel ingen trøst :thinking:

Det ble vel neppe kjent i går kveld at et konkurrerende drug har levert data med HR 0,70.

Det er nok fint mulig å resonnere seg frem til at det slår beina under fase 2 studiet til NYKD og derav selge seg ut i god tid. Dog er slike ting forbeholdt de som følger konkurransesituasjonen tett og ikke amatører som oss.

1 Like

Så feil kan (han) ta

Recap :

1 Like

Dette kom jo som julekvelden for Holom også da. Var bare Susanne Stuffers som forutså dette - og det gjorde hun kun to dager før de annonserte det :thinking:

…spent på listene i kveld om samboeren hennes også solgte de siste aksjene sine

NYKD må vel på et eller annet vis bevise verdien av sine avtaler. Da avtalene ble inngått ble selskapet genierklært. Hva har de fått ut av programmene foruten up front og et par milestones som gav dem mulighet til å vokse som selskap? Fint lite skal man tro markedet. Så enten tar markedet feil eller så eller disse avtalene per tid 0 verdt.

Det helt utrolig ironiske i dette er at jeg idag kjøpte aksjer til samme kurs (6,40) som aksjer jeg kjøpte i 2018. Vi kjenner historien. Vaccibody ble i årene etter en rakett som steg til 90,- . Kan historien gjenta seg? Ser ikke sånn ut nå, men hvis det finnes verdi i plattformen vil selskapet komme tilbake, entne med nye avtaler eller utvikling på avtalene de allerede har.

1 Like

Akkurat det samme som i Pho mao ref. Asieris.

1 Like

Slik jeg ser det, så er det først og fremst det siste man kan håpe på. Derfor kritiserte jeg dem også allerede for mange år siden for å være så vanvittig treige med å gjennomføre den studien som skal gi stafettpinnen .NEO over til Genentech. Det er nå straks fire fulle år siden de inngikk avtalen.

På clinicaltrials står det fortsatt at den skal lese av desember i år, men det vet man jo er veldig feil. Den ble satt til ferdig rekruttert i april i år, og oppfølging til primærendepunkt er 24 måneder.

PCIB gikk til over 80 kr på et tidspunkt
Nano til over 130
Ulti til over 180
AZT over 120
Softox over 30

Hvor er alle disse nå kursmessig? Ser vi en trend her?

Jeg kan ingenting om Nykode, men lærdommen bør være å selge seg ut når oppturen(e) kommer, og aldri se seg tilbake når det gjelder Norsk Bingotech :thinking:

7 Likes

Kan selvfølgelig bomme stort, men jeg tror faktisk markedet tar feil. Tipper det er rimelig frustrerende for ledelsen å se kursen droppe uten at de kan gi noen oppdatering på samarbeidet med Genentech og Regeneron før de selv finner det for godt…

1 Like

Må være mye belåning som ryker nå

3 Likes

Ja! Det ble 5-6kr som ble spådd kl 7 i dag!

Så hyggelig at du kanskje får rett (du spådde sluttkurs btw). For oss som har tapt store summer i dag og de siste uker, måneder og år, så setter vi selvfølgelig enormt pris på at vi i hvert fall kan gi andre litt ekte glede i form av en sikkert helt ektefølt SKADEFRYD.

13 Likes

Mange drømmebobler som sprekker i dag. Vet ikke hvor mange opsjoner som er tildelt selskapet, men disse ble tildelt for bare drøyt halvannen måned siden med strike price of NOK 15.35.
Da var man i alle fall fortsatt optimister. Vil de noengang få verdi?

Norsk biotek har etter hvert utviklet en solid kompetanse for hvordan man masseproduserer gråstein av gull.

Oslo, Norway, July 1, 2024 - A total of 3,159,019 share options have been granted to employees of Nykode Therapeutics ASA under the company’s share option scheme, of which 1,232,460 share options have been granted to primary insiders. The share options will have a strike price of NOK 15.35 per share, have a five-year term and will vest equally over a four-year vesting period.

1 Like

Fuckings glem det :sweat_smile:

Hvem solgte mandag?