Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

@hybrid Hvilke store long-beholdninger reduserte til 0% ?

et lokalt fond, og et par tre fire store utenlandske banker. Nothing to see there.

Synd for selskapet, synd for aksjonærer.

Lenge leve Oslo bøss.

6 Likes

Susanne Stuffers tidligere styremedlem i NYKD, som nå er leder for P53Invest/TD Veen, solgte en drøy million på siste liste og rakk sikkert å komme ut med resterende 700k, etter å ha sittet stille i nesten 3 år. Kudos for bra timing

5 Likes

Pluss noen utenlandske banker som dumpet alt.

Probably nothing.

Kan dog hende det var noe flesk i meldingen ang nedleggelse av immuno oncology department hos genentech likevel.

Fikk denne nå, sendte mail forrige uke om Genentech

3 Likes

Cash: 136,5 MUSD → 11Q runway ish, nesten 3 år med 179 ansatte.

Burde være mulig å levere noe som gir en substansiell verdi her.

…men noen randomiserte data og handover til partnerne er et par ting jeg synes hadde vært ålreit å få på plass :sweat_smile:

Dyttet inn noen Ulti-rester her nå. Friske penger tilføres ikke bio lenger :blush:

6 Likes

Er ikke de andre studiene verdt noe? Var det dette studiet som var av betydning?

Selskapsverdi 1.9 mrd, cashposisjon 1.4 mrd. Verdi pipeline 500 mnok inkl. partnerskap og fremtidige milepælsbetalinger… Rasjonelt…

1 Like

Amerikansk biotekprising (pluss-minus cash) i emning her, bare trist.

2 Likes

Hva tror du @polygon ? er alt svart eller er det håpe i gjenværende studier og partnerskap?

1 Like

For de som er interessert i hva som skjer med partnerskapsavtalene så er det noen små hint i positiv retning i denne podcasten. Lytt ett par minutter fra 36:30 :ear:
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-307

2 Likes

Finanstilsynet er nå på banen :metal:

« NYKODE THERAPEUTICS: Selskapet melder om tilbakeslag der avslutter C-04 studien ettersom annen målrettet cellegift er godkjent i USA som endrer standard of care. Dermed ville det ta lengre tid å rekruttere pasienter til Nykodes studie, skriver Healthtalk. Verdt å merke seg at aksjekursen har falt 25% siste måned og 13% siste uke. Og fallet er altså i skrivende stund på 47% i dag. Også den kan man anta at Finanstilsynet vil ta en titt på. Meglerhus som var positive til aksjen før dagens melding skrev til sine kunder før åpning at de forventet fall på 15-25% (DNB) mens ABG ikke trodde på mer enn 10% fall. Markedet har m.a.o vært svært uenig.»

2 Likes

Det står altså “kan man anta”, det betyr vel bare at de vurderer å komme på banen. :man_shrugging:

1 Like

Triste greier. Minnes tilbake til 2016-2017 hvor det så positivt ut for norsk biotek. Hvem skulle trodd at så og si alle selskapene skulle kollapse så til de grader.

1 Like

Bunnen er NÅ!

1 Like

Og det er kun noe en eller annen penn på XI har skrevet

2 Likes

Kan bare snakke for meg selv og da ser jeg en trend der jeg kjøper på topp og selger på bunn. Men heretter skal jeg gjøre det omvendt.

2 Likes

Man kan vel også legge til Targovax og BergenBio på listen. Etter hva jeg husker i farten var de over henholdsvis 35 og 50.

Trenden er ikke bare at de stiger til værs på en voldsom optimisme før det bortimot bunnløse fallet inntreffer. Men ingen Fugl Fønix-effekt å se; ingen av dem har reist seg igjen. I alle fall ikke foreløpig.

Kapitalen er rett og slett blitt drenert vekk under stormen.

1 Like

Felles for alle norske feilede bioteks er at hovedstudien feiler.

Nykode er den eneste som det faktisk ikke er like kritisk for, utover tapt tid og penger. De har flere reelle ben å stå på, de andre mistet det ene trebeinet de hadde.