Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det som er litt spesielt med Nykode er at det er eneste norske biotek (igjen) som har mange ansatte. Så i dag tipper jeg det også er også er litt panikk hos biotek-ansatte, ikke bare biotek investorer.
Nykode har jo scoopet inn folk jevnt og trutt siste årene.

1 Like

Radforsk er i en vanskelig situasjon nå, bærebjelken i norsk biotech har mistet utrolig mye peng i ultimo + nykd nå sist.

1 Like

Men nu har jo nykode mer och stå på , plus att dom har en god del cash också …
Så får tiden visa vad som Skjer ….

Tipper ikke så mange hørte cellen i dag. Her er noen sitater:

Engsig om Genentech-risikoen:
“What we have from our partner is that the reorganisation does not reflect a strategic change for Genentech when it comes to onco-immunotherapy. They remain committed to the area, and they remain committed to cancer vaccines. And what we have been told relating to our own program is that it is business as usual. And I think that is as much as you can expect from a partner in a partnership in this kind of situation”

Engsig om VB-10.16:
“It is not unlikely that a partnership will materialise before the start of VB C-05”

Fredriksen om autoimmune:
“We are in contact with a lot of potential partners already. This is a field of interest to Big Pharma, and we have also seen a deal at a preclinical stage [der Nykode er nå] in the same space [altså autoimmunity] in the last six months. […] It is not unlikely that there would be an opportunity to partner some autoimmune programme at an early stage”

12 Likes

Biotek og Funcom vel? Kjedelig utvikling. OSE blir litt gråere uten disse selskapene.

Takk, Polygon! :+1::+1:

Har de sine ord i behold så var dagens reaksjon en sterk overdrivelse.

Forundrer meg ikke om det er noen lite hyggelige margin calls som knakk kursen utover dagen.

Burde se en pen rekyl i morgen hvis ikke de antatte tvangssalgene fortsetter.

4 Likes

Synes også dagens reaksjon var sterkt overdrevet. Folk snakker som om de nå er kategorien “feilet selskap”, men det stemmer jo ikke overhodet. Hvis man på noe som helst tidspunkt tidligere mens de har vært på børs mener de har vært riktig priset, så er de i dag helt koko billig.

4 Likes

Uansett bransje så er det de med flest aksjer som alltid sitter på mer info enn markedet. Har vel stort sett vært Oslo børs i et nøtteskall.

1 Like

Stuffers nailet det ja.

3 Likes

Det triste er jo at alle oss gærninger som er/var villige til å dytte inn kapital på tidligfase-greier ble utradert med ULTI :sweat_smile:

NYKD er så absolutt et potensielt knallkjøp nå. Men, jeg kjøper det ikke. Risikokaptitalen er gone. Og det gjelder mange/alle.

Trist.

4 Likes

Noen med kveldens liste? De som dumpet hardt mandag bør vente seg en telefon fra FT.

Nok en norsk biotek skuffelse. En vil nok se at investorer også i denne aksjen vil barbere bort verdier fremover.

1 Like

Stuffers fikk nullet sine konto, DNB Markets solgte 320k, Borgen 250k, Edvin Austbø nullet, og Simen Thorsen fikk solgt en del.

7 Likes

Det er ganske ofte noen begynner å snakke om at “noen visste noe” etter store nyheter. I 99% av tilfellene stemmer det ikke. Men her tror jeg det stemmer. Men i hvert fall FA unngår jo å omtale suspect #1 og går alt for langt tilbake i tid i listene. Her håper jeg noen blir tatt, og at det får konsekvenser for dem

7 Likes

Det betyr i så fall også mulige konsekvenser for NYKD som har lekket info.

Alternativet er at innsidere har lekket, som heller ikke er bra.

1 Like

Tipper det er langt flere i organisasjonen som har visst om dette enn de som står på innsidelisten til Euronext ja

De neste dagene blir veldig nervepirrende for mange, tenker jeg. Er Nykode en skadeskutt fugl Føniks eller enda et råtnende kadaver på kirkegården til norsk biotek?

2 Likes

Du skriver veldig mye bra i tråden som jeg er enig i, men akkurat her er jeg uenig. Forstår at du mener Stuffers og Mørland Knudsen er de mistenkte. Dette er smarte folk som også kjenner børsreglementet. De ville aldri sette sitt eget eller selskapets rykte på spill. Det er mulig info fra selskapet har lekket, men er rimelig sikker på at disse to har ryggen fri og at de feks ikke sitter på skriftlig materiale eller noe sånt. I så fall blir det påstand mot påstand og FT kan aldri bevise at de visste.

Hvordan er forresten dagens kurs i forhold til 2017- ish? Da det het Vaccibody og man handlet via Arctic. Den er vel splittet 2 ganger siden da?

Stuffers har vist lemfeldig omgang med verdipapirloven og børsreglementet før. At man ikke finner sikre bevis, men bare veldig klare indisier kan meget vel være.

Som det blir påpekt på chatten nå, så vil de alltids kunne påstå at det var Genentech-nyheten som fikk dem til å dumpe alt etter å ha sittet helt stille i årevis, men aldri i verden om jeg tror på det.

3 Likes