Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Man burde kanskje spørre seg hvor mye Radforsk er i pluss? :wink:

Takker for svar, skjønner at du er meget kunnskapsrik innen feltet, men det er jo troverdige aktører som åpenbart tror på teknologien, så død er den ikke, ser folk sammenligner med ultimovacs, med der er vel vaksinen død. Så tolker jeg det dit hen at sannsynligheten er mye mindre når det gjelder denne teknologien og at dette er high risk utover den ekstreme high risken “vanlig” biotech er. En også desto high reward om denne teknologien viser seg å fungere. Så caset her går vel som vanlig, bare at de fikk en setback med den nye vaksinen som ble godkjent.
Mener jeg leste en plass at genentech ville kjøpe nykode, men nykode ville satse selv og bli er norsk produserende legemiddelselskap selv, stemmer dette?

1 Like

Det må de gjerne forsøke på , men hvem skal finansiere disse.

De har Nykode med Genentech og Regeneron om bord. De har Zelluna med Takeda og ArtBio med noen av de tyngste amerikanske VCene.

Tviler på at Radforsk er noe som likner ferdig, men at strategien kanskje endres til at de som ikke får VC/BP-partner blir lagt ned tidligere (de som tidligere ble børsnotert, som PCIB, TRVX, NANOV) Børsen er jo egentlig ikke noe sted man ønsker å være, som biotech…

2 Likes

Enig, mener ikke at caset er dødt. Absolutt ikke. Bare en setback. Kan ikke godt nok om dette, men det det nye medikamentet som ble godkjent, tisotumab vedotin, hadde jo ikke revolusjonerende effekt. Slikt sett så kunne man kanskje tenkt seg at NYKD sin vaksine på toppen av ny SOC kunne gi mening. Cancerbehandling blir i økende grad flere kombinasjonsbehandlinger. Ellers, godkjennelsen av konkurrenten var noe som man må ha forventet, fase 3 dataene på tisotumab vedotin kom i 2023 så hvis det primært var pga ny SOC så kunne programmet til NYKD ha blitt stanset i 2023 og pivotert til head & nevn og local cervix cancer. Så ny SOC forklarer noe, men ikke alt.

Hvis jeg ikke tar helt feil (og det kan godt være :sweat_smile:) så snakket NYKD om at deres studie i avansert cervixcancer kunne potensielt være regulatorisk. At de nå kort tid etter endrer fokus ser jo ikke helt top notch ut. Den ene dagen lovnader om mulighet til kort vei til godkjennelse og reletov kort tid etter kaste kortene. At NYKD kommer litt sent til dansen hva gjelder indikasjonsselseksjon så man også ved covid programmet deres. Ting bærer derfor litt preg av at de ikke er «on top of things» til tross for å være et lite biotek som har penger og størrelse til å agere fort.

Som alle andre her ønsker jeg også å se om teknologen til NYKD kan fungere eller ei. Lykkes de er det veldig bra for pasientene og norsk bio. Slikt sett håper jeg at de lykkes, men er ikke helt villig til å satse egne penger på det. Og kunne jeg handle på innside hadde jeg ikke gjort meg til kriminell for penger. Men folk har definitivt ulik etisk standard.

@Investor det Fornybar skrev

1 Like

Ja, analytikerne nevnte jo denne tivdak når den ble godkjent, men trodde også som deg at nykd skulle fortsette studien uansett pga som du nevner at den tivdak ikke hadde revolusjonerende effekt.
Men så kan det være som ABG nevner at etter tivdak kom på markedet så har det vært vanskligere å få tak i pasienter. Dette skriver blant annet ABG: According to management, this decision is based on delayed recruitment in the C-04 trial due to recent SoC changes (Tivdak), making it commercially less attractive. In addition, feedback from KOLs and potential future partners has been more skewed towards VB10.16’s remaining two indications.

Så med anbefalinger fra mulige partnere som ser at det er vanskelig å få tak i pasienter, så avslutter de studien og fokuserer på de to andre. Stemmer det som ABG sier, så er det kanskje ikke så langt unna partneravtale heller?

2 Likes

Jeg mener det allerde var klart 3 sept. 2023 når Ph3 data ble annonsert for Tivdak (tisotumab vedotin ) at C-04 ville bli helt umulig komme igjennom slik C-04 studien er designet. I alle fall uten STORE forsinkelser. Jeg har ingen skin in the game i Nykd og følger ikke selskapet tett heller, men synes det er overraskende data fra Tivdak studien ikke heiset et gigantisk rødt flagg i september i fjor. Kan ikke se det ble noen store diskusjoner i tråden?

Uten sammenligning forøvrig så var det også ny behandling som førte til at PCIB stoppet sin hovedstudie. PCIB ventet ikke på noe godkjennelse, men stoppet studien sin 4 dager etter annonsert topplinje for konkurerende behandling fordi de forventet behandlingen ville bli godkjent og dermed skape trøbbel for rekruttering til deres hovedstudie. Her var OS bare på 0.8 for den nye behandlingen.

Nykd har kastet bort nesten et helt år med ressurser her slik jeg ser det.

Dette er meldingen fra Seagen (nå oppkjøpt av Pfizer) som førte til godkjennelse :

https://ir.zailaboratory.com/news-releases/news-release-details/seagen-and-genmab-announce-tivdakr-tisotumab-vedotin-tftv/

Til sammenligning så er mOS fra C-02 på hele 16.9 mnd. for hele pasientgruppen (PD-L1 positiv og negativ), så det er veldig synd vi aldri får noen resultater fra C-04 studien.

3 Likes

Jo, meget mulig rekrutteringen ble vanskelig, men ser for meg om jeg personlig fått residiv av
livmorhalskreft med spredning og ble fortalt at dette helt nye medikamentet Tisotumab Vedotin kommer til å øke overlevelsen med 2 måneder og i tillegg så har vi en utprøvning på en cancervaksine som du kan få på toppen av TV og som i andre studier ikke har vist alvorlige bivirkninger så hadde jeg gladelig tatt både SOC inkl TV og deltatt i en studie med VB.

At ABG mener NYKD er nærme en deal hadde jeg ikke vektlagt for fem flate øre. Min erfaring tilsier at analytikerne selv ikke har førstehåndserfaring fra legemiddelutvikling eller BD. Best case har de en PhD eller er lege som vil si at de har en god utdannelse, men ikke nødvendigvis noen eksperter på legemiddelutvikling. Deres primære oppgave er å få kunder til å kjøpe/selge.

Som du godt vet selv, det beste er å gjøre sin egen due diligence og gjør opp en mening.

@the1nonly jeg er helt enig med deg, dette er veldig dårlig strategisk jobb av NYKD management og de klinkerne de rådfører seg med på denne indikasjonen.

6 Likes

Hvis vi antar at sikkerheten stilt på lånet må være i llikvide aksjer, er det kun Nykd som er aktuell og som har vesentlig verdi. Hvis disse aksjene er sikkerheten betyr vel det at bankene kan selge? Et såpass aggressivt salg kan tyde på det. Er Radforsk sine Nykd aksjer i ferd med å bli tvangssolgt?

Litt synd årsrapportene til Radforsk ikke ligger ute på hjemmesiden. Hadde vært interessant å se hvem de har gjeld til? Det er jo betydelig gjeld for en forskningsstiftelse å være… og hva har har disse summene gått til? Kan det tenkes at endel er konvertible lån fra Radiumhospitalet for drift av Radforsk og utspinning av selskaper?

1 Like

181 mill ja, mot pluss 589 mill året før. Regnskapet ligger åpent for nedlastning i Brønnøysundregisteret.

2 Likes

Man bør absolutt ta med analytikerens vurderinger som en del av en bredere beslutningsprosess. Men jeg skjønner man kan være skeptiske til aksjeanalytikere når det kommer til spesialiserte områder som legemiddelutvikling. Men de har gode verktøy til data og finansiell analyse og tilgang til selskapets ledelse, så de har nok mye bedre informasjon enn mange av oss har.

Som dette: According to management, this decision is based on delayed recruitment in the C-04 trial due to recent SoC changes (Tivdak), making it commercially less attractive. In addition, feedback from KOLs and potential future partners has been more skewed towards VB10.16’s remaining two indications.

Dette er jo ifølge ledelsen, så de hadde ikke slengt ut dette uten den infoen fra ledelsen, så her er det i så tilfelle ledelsen man ikke tror på. Og igjen, ledelsen vil nok pynte mest mulig:)

Her har du hele kommentaren fra ABG: NYKD NO: BUY, TP NOK 20.0 (80.0)

Healthcare, MCap EURm 293, SP NOK 10.49

Putting the brakes on

Very surprising discontinuation of C-04

VB10.16 refocus on LACC and HNSCC

Market worries about Genentech partnership

C-04 discontinued, NYK011 also out

Nykode announced yesterday morning that it will be discontinuing the C-04 trial in 2L recurrent/non-resectable metastatic cervical cancer in order to better focus its efforts in 1L locally advanced cervical cancer (LACC) (the C-05 setting) and 1L recurrent/metastatic HNSCC (C-03). According to management, this decision is based on delayed recruitment in the C-04 trial due to recent SoC changes (Tivdak), making it commercially less attractive. In addition, feedback from KOLs and potential future partners has been more skewed towards VB10.16’s remaining two indications. Management repeatedly reassured that the discontinuation is neither data-driven nor connected to the Genentech deal and the partner’s recent R&D reorganization. VB10.16 development costs are expected to be reduced by a minimum USD 25m. NYK011 has also been discontinued.

Share price overreaction

Following yesterday’s announcement the share was punished by the market, which we believe was related to a loss of confidence in management, considering that C-04 was started up only relatively recently. The move away from 2L r/m CC was perceived as very abrupt. We speculate that management’s decision could be related to a shift in strategy after discussions with MSD and KOLs on the opportunities in CC.

Valuation update

Following the VB10.16 reshuffle we update our valuation. We remove the 2L r/m CC from our model and include instead a model for high-risk locally advanced CC. At the bottom line, we still believe that Nykode as a platform company has a good intrinsic value foundation from its vaccibody platform, but we cut our risk adjustments and postpone potential market launch timelines for VB10.16 and all partner programmes. Adjusting for higher risk, we cut the vaccibody platform value and increase the WACC to 13%. BUY, TP NOK 20.

1 Like

Skal man liksom begynne å sammenligne Genmab og Nykode når det gjelder bispesifikke antistoffer? Validering kontra ikke validering. Teknologien er ny. Hva med profil for bivirkning og virkning? Langtidsikkerhet? Ikke show me money, men show me effekt!!

Edit:riktig priset

1 Like
3 Likes

Kanskje postet før, men det er lovende at Regeneron blant veldig mange avtaler de har med partnere, har en egen omtale av Nykode-avtalen.

In addition, at the end of 2021, Regeneron entered into a multi-year collaboration agreement with Nykode Therapeutics (formerly Vaccibody) to develop innovative vaccines against cancer and infectious diseases. Nykode has developed a plasmid DNA-launched vaccine platform that efficiently delivers antigens to help kickstart an immune response. The protein product that is launched by the plasmid DNA, the so-called “Vaccibody,” contains a series of encoded antigens linked to a targeting domain that promotes delivery to dendritic cells, which initiate an immune response. The platform has already shown robust CD8 T-cell responses in animal models and in patients with cancer.

https://www.regeneron.com/science/technology/1000

Utdrag av atalen som ble signert i 2021:
Oslo, Norway, November 23, 2021 – Nykode Therapeutics (formerly Vaccibody*)) (Euronext Growth
(Oslo): VACC), a clinical-stage biopharmaceutical company dedicated to the discovery
and development of vaccines and novel immunotherapies, announced today that it has entered into
a license and collaboration agreement with Regeneron for the discovery, development and
commercialization of potential new vaccines for cancer and infectious diseases.
The agreement includes five distinct programs, three within cancer and two within infectious diseases.
Each of these may include several vaccine candidates, all of which being eligible for milestone and
royalty payments. The vaccines will combine Regeneron’s unique antigen selection expertise and
innovative VelociSuite® in vivo models with Nykode Therapeutics’ modular vaccine platform and
expertise in vaccine design. Nykode Therapeutics will be responsible for vaccine generation and
characterization, as well as product supply through the end of Phase 1 trials. Regeneron will be
responsible for antigen identification, preclinical and clinical development, manufacturing (from
the end of Phase 1 trials) and commercialization.
Under the terms of the agreement, Nykode Therapeutics will receive a USD 30 million upfront
payment and a USD 20 million equity investment at a premium of 20% on a 30-day volume weighted
average price of the Nykode Therapeutics share for the last 30 trading days before the effective date
of the agreement. Additionally, Nykode Therapeutics will potentially be eligible to receive more than
USD 875 million in milestone payments, plus high single-digit to low double-digit tiered royalties on
sales of commercialized products arising from the collaboration, bringing the total potential value of

2 Likes

Når det gjelder T.D Veen og P53 invest.
Hvordan kan publikum få vite hva. Å om noe blir gjort fra FT sin side ?

1 Like

Radforsk med salg av 2 mill aksjer til. Fint.

3 Likes

Som forventet siden de er belånt med sikkerhet i aksjene de eier. Nykd aksjen står godt imot et såpass salgspress. Hortulan AS selger også 1 mill aksjer.

1 Like

Gamle Solon gjengen letter seg, mens Borgen, Skorstad og Rune Sørensen tar tilbake.