Er mange faktorer som går inn i markedsverdi av slike avtaler, og de fleste her er bedre til å svare på det enn meg. Det sagt så har data, guiding og utførelse en effekt på milepælsutbetalinger, og de er jo forholdsvis store for dette selskapet. Hvordan prise, som en opsjon, kanskje? Dette bruker jo selvsagt hver eneste investor mye tid på(pun intended) for å finne fair-value, og da sett i sammenheng med det over.
Eller så er man en del av markedet som dytter eller blitt dyttet i ene eller andre retningen.
Bevegelsene vi så i forkant av informasjonen tidligere er jo et godt eksempel på dette.
“Store” avtaler i tidlige kliniske løp er ikke verdt mye mer enn upfront, syns jeg. Så kan man gjerne sette en premium, altså ved dag 0, på f.eks 10% av verdien av fremtidige milepælsutbetalinger innenfor det kliniske løpet før drug approval, kanskje? Deretter, en latent sannsynlighet for oppkjøp ligger mellom linjene underveis, denne burde også få en verdi. Osv osv.
Poenget er hvor lenge man har tenkt å være investert, den mest utslagsgivende faktoren(etter min syn) for hvor mye noe er verdt i dag. Eller hvor mange hinder du gidder å risikere å snuble i før du er fornøyd med avkastningen
Vær så god, riv i fillebiter.