Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Se på kursen, er ikke mange som tror på det, ren oppside om det skulle skje, eller noe annet positivt. Og ja, vet nedsiden er null osv… men den er ikke det enda, men vet det kan kommer negative ting som sender den videre ned oss. Men RR tatt i betraktning, liker jeg det.

Regner med det var meg du siktet til, ser ikke mange andre nye troende her. Enda….

Jobbis - Flott at du bruker ChatGPT som referanse - det gir jo mening å sammenlikne et lite norsk biotek med amerikansk/europeiske mellomstore biotekselskap. I min verden er mid-sized biotech rundt >1000 ansatte. Et annet vesentlig poeng er at det et stort spenn i lønnsnivået, det er noen som trekker lønna veldig. Tror du ikke CEO i Vertex, Biogen, Gilead trekker opp lønna? Track record har også mye å si. Du ser sikkert godt hvilke deals/blockbusters management i NYKD tidligere har vært med på å utvikle og har hatt ansvaret for? For det ser ikke jeg. for alt jeg vet så er det første gang flere av disse folkene gjør det de i dag driver med inkl Agnete og Michael.

Poly - ja, jeg er skeptisk til mRNA og DNA vaksineteknologi for etablert sykdom slik som manifest kreft og/el autoimmunsykdom. Poenget mitt var at når de med de største ressursene (penger, folk) sliter med å få dette skikkelig til så tror jeg ikke NYKD er de jeg tror kommer til å få det til. NYKD har vært ekstermt gode på å balansere og trekke ting ut i tid, mye godt hjulpet av avtalene sine som ble inngått i riktig tid. Men som flere enn meg vet, så er det en fåtall av de dealsene som BP gjør i preklinisk stadie eller før PoC som blir et godkjent legemiddel. 1 av 10 drugs som kommer til klinisk testing blir et godkjent legemiddel og dette samme gjelder de assets BP plukker opp i tidlig fase. I denne statistikken så inngår det etablerte modaliteter slik som små molekyler, rekombinante proteiner, antistoffer og også high risk nye plattformer. NYKD plasserer jeg i siste bås. Derav er sannsynligehten derav mindre slik jeg vurderer dette.

Jeg synes aksjekursen til NYKD har gått i riktig retning, jeg kan ikke se noe vesentig verdiskapning siden 2021. C-04 studien og covid satsingen har vært waste, håpet nå er avtalene. Effektstudier i mus er ikke så imponerende for meg. Ja, jeg sa også at preklinisk deal kan skje, men jeg tror sannsynligheten for en god deal er mye lavere enn hva den tidligere var.

Jeg la ikke de bildene ut for å gjøre narr av selskapet, men var myntet på at ledelsen i slike selskap har lav terskel for å legge ut kommentarer som kan tolkes veldig bullish ref pivotal stuide noe jeg skrev endel om når dette ble meldt, som i ettertid viser seg å være veldig svakt fundert. Det med å vokst ut av Norge for 12 mndr siden er bare ironisk når de nå sparker 20% av stokken. Hvor gjennomtenkt og godt fundert var den “tunge” opprustningen av arbeidstokken? Ledelsen og styret viser ikke imponerende strategi akkurat (mener jeg).

3 Likes

Å fler med deg.

Spør igjen, burde «noen» fra ledelsen følge med blandt de som nå mister jobben?

3 Likes

Er dette feil da?
Dette er absolutt ikke så viktig for meg at jeg gidder å sjekke flere 1000 biotech selskaper nei. Er der feil, de ligger på laveste sjiktet i Europa. Og mye av det var vel bonusbasert også.

For den enkle uvitende sjel jeg er så kom det en alternativ medisin på banen for C-04 studie, de så det da ble vanskelig å rekruttere til dette studiet. Derfor avsluttet de studiet for å fokusere på de andre to. Oppsigelsene kom jo pga dette. Slikt kan skje, kjipt, men dash runden forlenges og de har de andre studiene å fokusere på.
Ser jo at dette tar tid, når genentech studiet var forventet å ta 3 år, også fikk de først rekruttert ferdig i april, men er dette noe man kan laste selskaper for? Jeg er bull nykode så lenge partnerskapene går sin gang.

Er endel biotek CEOs i Sverige som ligger lavere, så lavest i EU er litt å ta i. Igjen, avlønningen i NYKD er ikke et spesielt issue for meg.

1 Like

Så denne på Hegnar nå ,har ikke fulgt med så mye er så jeg er usikker på om den er delt tidligere .

2 Likes

Takk, har ikke sett den tidligere nei, er vel presentasjon for ESMO.

Den der finner du alltid på hjemmesiden deres og den oppdateres jevnlig. Har ingen ting med ESMO å gjøre

1 Like

Kan det være C-02 CMOen tenkte på når han sa de analyserte da?

Nei. Det var om VB-N-02. Helt sikkert

1 Like

Helt utrolig at den fremdeles driver å surrer her nede når det eneste som egentlig har endret seg siden 18kr er C-04. Blir aldri slutt på selgingen ser det ut til.

Litt rart på slutten der. Kan være i sammenheng med at moderna stupte at det ble solgt i nykode også. Vært i pluss hele dagen og deretter rett ned 2-3 min før sluttauksjon

Er det noe nytt som kommer her? Oppdateringer eller lignende, eller er det kun old news som presenteres?

Det er bare en poster som outliner designet av studien. Hvilke pasienter de rekrutterer, hva endepunktene er, osv.

1 Like

I radium e: 310.
Ca 4 min å utover, nevner CEO, at det er en person, ‘som han ikke skal kaste helt under bussen’.Som kan være skyld i at meldingen fra Gentech ble tolket feil av markedet.

Hvem er denne personen?

Roc heter han.

1 Like

Det er nok Susanne Stuffers og Arctic-gjengen han referer til der. Og “konspirasjonsteorien” han snakker om er nok at de satt med innside om termineringen av C-04. Så han tror i hvert fall ikke på det. Vi er ikke alle like overbeviste om det.

2 Likes

Nei! Meg var det i hvert fall ikke. Jeg skrev jo det motsatte, at meldingen fra Genetech hadde ikke noe å si for NYKD.

Er nok heller som Polygon skriver, Borgen, Mørland Knudsen, Stuffers og Arctic gjengen som har bemerkelsesverdig god timing her. Spesielt at Stuffers og Mørland Knudsen tar så grassalt feil i å “mistolke” Roche sin melding,. Begge disse to har jo tross alt levd av å tolke slike meldinger når de var analytikere i Arctic og regnes vel som “biotekeksperter”. Stiffers har vel også stittet i NYKD styret, så hun kjenner selskapet godt også, så en enkel telefon til noen i selskapet for å høre om Roche sin melding hadde noe si hadde vært null problem. På samme måte som at det er endel ennesker som også, i selskapet, satt med info om termineringen av C-04.

Tror faktisk ikke det er første gang Arctic gjengen gjør noe suspekt. Bare å google litt det. Money talks.

Synd for FT at dette er så innmari vanskelig å bevise.

6 Likes

Du tenker de handlet på innsideinformasjon og brukte genentech som unnskyldning?