Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Igjen, fint hvis du forteller oss hvordan disse dataene translateres til klinisk betydningssfulle endepunkter eller mål. Hvordan er dette deriskende data? Fordi det er vel det som betyr noe til syvende og sist, er det ikke?

For alt man vet så skyldes disse immunresponsene tilførselen av høye doser adjuvans slik som jo MIP-1a er. Eller kan du med sikkerhet si at det ikke skyldes MIP-1a?

Vi har jo diskutert mye rundt viktigheten av gode data mangt en gang du og jeg. Startet vel i BGBIO tråden når kursen lå rund 400kr.

At pasientene lever? Joda, men dette er vel ikke randomiserte kontrollerte data. Er vel en grunn for at nettopp randomiserte (placebo/dummy)kontrollerte data er så viktige. Både du og jeg kjenner til andre eksempler hvor overlevelse i tidlige studier ikke ble reprodusert i mer senere fase rigide studier.

Hva angår innsidehandel så er det angivelig noe FT skulle se på, så diskusjonen her er vel ikke helt tatt ut av fantasien.

Håper du nyter sola og god helg til deg også, uansett om du måtte fortjene (?) det eller ei.

1 Like

Tapt mye penger du stakkars, trenger du trøst kompis? :revolving_hearts:

1 Like

Jeg setter pris på det fattige forsøket på omtanke. Uheldigvis for din del, så har jeg hverken realiserte eller urealiserte tap i Vaccibody. Jeg solgte meg ut før helvete brøt løs.

Muligens du burde bruke litt mer tid på å forstå hvorfor folk har de meningene de har.

Lurer virkelig på hva du har sett som Capital Group ikke har sett.

Skjønner du ikke det?

• En utvidelse/forlengelse av Genentech avtalen gjøres ev. på grunnlag av VB-N-02, videre analyser av VB-N-01 og det arbeidet på labben vi vet Genentech har gjort i de fire årene som har gått siden avtalen ble inngått
  • En utvidelse av avtalen med Regeneron gjøres ev. på grunnlag av det prekliniske arbeidet de har gjort i løpet av de siste to årene, der jo målet helt eksplisitt er å gå i klinikk med en eller flere av kandidatene
  • Et nytt partnerskap innen autoimmun er kanskje ikke så sannsynlig, men det skjer i så fall basert på prekliniske data Nykode har delt med markedet og garantert noe mer, eller i hvert fall utfyllende til disse.

Det første “spørsmålet” vet du jo selvfølgelig svaret på selv, og det er at det vet man jo ikke. Men til det andre finnes vel svaret i grafen som @Boms la ut? Der er de oransje “De novo” T-cellene nettopp er T-celler som antigenene i vaksinen har indusert og ikke bare kan være forsterket av en adjuvanse-del i vaksinen?

Og du er vel enig i at dette er den fornuftige rekkefølgen å få data fra et nytt legemiddel? Dette er jo det fornuftige steget før man går i gang med større randomiserte studier som måler klinisk effekt? Alt du vel egentlig mener er (igjen) at det går for tregt?

1 Like

Kan du ikke forsøke å redgjøre for dette du? På litt mer saklig vis enn disse følelsutbruddene og rare utsagnene som at pipelinen ikke gir “forsikring på kommersialisering”?

…og før du går hardt ut å mener noe om hva som har blitt og ikke blitt skrevet på Tekinvestor om Vaccibody/Nykode, så burde du nok ta deg tid til å scrolle igjennom denne tråden fra toppen.

Tja, tilfeldigvis to nyheter fra Genentech som kom siste 24 timer:

Så jeg håper du selv har vært del av noe som ikke har failet like klart som Genentech…

Nå står helgen på døra og jeg har bedre ting å gjøre enn å forklare det mest åpenbare faktum. Pipelinen er full av luft.

Opp til deg om du fortsatt ønsker å leke kaptein på det synkende skipet. Jeg tok livbåten ut i 2021. Aksjekursen er derimot enig med mine vurderinger.

Med andre ord. VB10.16 er en lottokupong og NEO er en lottokupong.

Det er en desperat tendens blant mange Vaccibody-aksjonærer i å slenge virkeligheten ut av vinduet og la fantasiverdenen ta over. I håp på å dekke enorme tap.

Du solgte deg ut i 2021 og her er du i 2024 og advarer alle om Nykd, vel og merke etter at de har ramlet 90% da skal en komme på banen og fortelle at de driver med svindel og har ingenting å vise til. Du er noen år for sent ute så at du nå lager deg bruker kun for å predikere hvor korka vi andre er som investerer i nykd blir nesten for dumt. God helg!

2 Likes

Hva var det som gjorde at du mente 20+ milliarder var riktig prising av selskapet i det året(?) du satt med aksjer i selskapet?

Hvis du tror jeg er en “kaptein på skipet” så burde du igjen scrolle litt oppover (eller trykke på brukerene min)

2 Likes

Han scorer hattrick på løpende bånd - så på banen ser han veldig bra ut for øyeblikket. :sunglasses::mosquito:

1 Like

Det er mine observasjoner og meninger. Avgjørelsen med å selge i 2021 tok jeg basert på informasjonen jeg hadde da med grundige vurderinger. Heller ingen hemmelighet at 95%+ av alle slike selskaper feiler, selv med tilsyn fra Big pharma.

Vi har riktignok ulike risikoprofiler, og du får ta egne vurderinger.

Men misunnelig er jeg når folk evner å se lys i en bekmørk, endeløs tunnel.

Bedre sent enn aldri sier jeg bare. Lykke til.

God helg til deg også.

Vi har jo flere av oss sett data hvor T-celler og sågar CD8+ celler øker etter eksperimentell behandling. Eksempler slik som bempegaldesleukin eller Ultimovacs, uten at denne økningen hadde noe klinisk relevans. Er derfor jeg mener ar slike molekylære mål ikke er noe gode PD markører siden de ikke kan translateres til klinikk.

Ja, synes det går tregt. De kunne jo fint kjørt kontrollerte randomiserte fase 2 studier eller i det minste fått kliniske kandidater på autoimmunitet etter at de fikk milliarder på bok med avtalene. Med ressurser klarer du fint å få noe IND ready på 12-18 måneder. Autoimmunkandidatene kunne vært i fase 1 nå.

4 Likes

Jeg synes oppriktig synd på ledelsen som ikke bare kan fokusere på å utvikle legemidler, men også må forholde seg til store eiere som opererer på gråsonen og krasjer kursen slik. Kvalitetsinvestorer har NYKD slitt led å finne i Norge.

3 Likes

Er jo artig at du satt i et selskap som du etter grundige vurderinger fant ut var en bekmørk og endeløs tunnel. Selvmotsigelse.

Du virker til å være kompis med en annen aktuell bruker her på forumet. Om ikke burde dere treffes.

Det hadde blitt, etter fagspråket, et ekkokammer(eller klovnetog, r*nkering, bibelmøte) av kaliber man sjeldent ser.

Beklager forøvrig til dere andre, men noen måtte bli useriøse på andre siden også.

3 Likes

Hvis du gjør disse endringene er jeg 100% enig:

Og nok en gang: jeg er helt enig i at Nykode burde vært godt i gang med randomiserte studier i kreft nå, og i fase 1 med autoimmun

3 Likes

For meg høres det ut som du hverken hadde en begrunnelse for ditt eierskap inntil 2021 eller en begrunnelse for å selge på det tidspunktet. Derimot får jeg en sterk følelse av at din beveggrunn for å skrive her nå kun er at du er så dritfornøyd med at kursen har gått så grassat ned siden du solgte. Men det er bare dritkjedelig for alle andre å lese - med mindre du har noen originale tanker om hvorfor er skjedd

5 Likes

TPG-backed Bicara Therapeutics raises $315 million in US IPO

Reuters

Fri, September 13, 2024 at 3:38 AM GMT+2·1 min read

In this article:

(Reuters) -Bicara Therapeutics raised $315 million in its initial public offering in the United States, the TPG-backed cancer therapy developer said on Thursday.

The company priced its offering of 17.5 million shares at $18 apiece, at the high-end of its targeted range of $16 to $18 each. The IPO values Bicara at $881.4 million.

Bicara is among several drug developers that will test investor appetite with their IPOs in the coming weeks.

Som i Ultimovax skrives det side opp og side ned, også i helgen, for å berolige hverandre om at dette skal gå bra etter det store fallet. Og som her, hadde Ultimovax en “dead cat bounce” hvor små aksjonærene skulle ha benyttet anledningen med å hoppe av.
Jeg ønsker for all del at NYKD skal ha suksess for det smitter over på andre biotek selskaper. Men antall biotek selskaper på OB som har livets rett har minket betraktelig de siste årene.
Det var ikke populært når jeg var kritisk på Ultimovax tråden og jeg venter det samme her.