Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Tolker som at du legger veldig mye vekt i disse partneravtalene. Noe du selvfølgelig burde gjøre. Men bare av ren nysgjerrighet, hvor ofte får disse BP selskapene rett på sine eksterne og interne bets hva angår uprøvde plattformer og tidligfase prosjekter?

1 Like

Sjelden, og jeg tror ikke Nykode vil lykkes, men jeg tror det vil komme mye morro underveis som vil sende kursen opp. Jeg tror på gode resultater fra genentech, jeg tror de går videre til neste fase, jeg tror de får nye partnerskap og utvidete partnerskap. Biotech lykkes som regel aldri, men det er litt av et sirkus og en karusell på ferden til endelig svar. Hadde ikke investert uten partnerskapene nei. De har åpenbart sett noe som de vil forske videre på.

Wow! På hva? Hvilke grunnlag?

1 Like

På trackrecord og indikajsoner, kan godt være de ikke får det, men jeg tror det, så kan du tro akkurat hva du vil.

Ord, ord, ord. Og ingen handlinger. Akkurat som NANO.

Nå har ikke Genentech den beste track-recorden heller.

For min del kjøper jeg heller en lottokupong enn en aksjepost i dette langvarige tapsløpet. At de i tillegg fikk utdelt en “innovasjonspris”, eller fiaskopris som jeg kaller det for fra sosialistene på UiO tilbake i 2020 er tragikomisk. Ikke noe annet enn to streker under min konklusjon om at biotek-miljøet i Norge er dysfunksjonelt.

Har heldigvis andre ting fore en fredag ettermiddag, men det hevdes stadig vekk at det ikke finnes data. Greit nok at det ikke finnes tilgjengelig i det formatet du «krever» for å godta det, men det finnes data i ulike sammenhenger både om VB10.NEO og VB10.16. Så kan man jo synes det er for lite/svakt, men det finnes altså data. Pasientene i NEO studien hadde også vært fulgt opp i 12 mnd, så det betyr at de jo tydeligvis lever og det er jo alltid godt tegn :wink:

Og når det gjelder beskrivelser som svindelforetak og beskyldninger om innsidehandel er det langt over streken av hva man burde skrive med mindre mann har sikre bevis - og de burde faktisk blitt sendt til rette instanser og ikke bare slengt rundt på et anonymt forum. Holder den typen påstander som å si at noe er et «svindelforetak» ikke vann er det faktisk markedsmanipulasjon og i følge markedsstatistikk er over 5 % av aksjene i Nykode nå shortet så hvem vet :man_shrugging:

NB God helg til de som fortjener det!

3 Likes

Igjen, fint hvis du forteller oss hvordan disse dataene translateres til klinisk betydningssfulle endepunkter eller mål. Hvordan er dette deriskende data? Fordi det er vel det som betyr noe til syvende og sist, er det ikke?

For alt man vet så skyldes disse immunresponsene tilførselen av høye doser adjuvans slik som jo MIP-1a er. Eller kan du med sikkerhet si at det ikke skyldes MIP-1a?

Vi har jo diskutert mye rundt viktigheten av gode data mangt en gang du og jeg. Startet vel i BGBIO tråden når kursen lå rund 400kr.

At pasientene lever? Joda, men dette er vel ikke randomiserte kontrollerte data. Er vel en grunn for at nettopp randomiserte (placebo/dummy)kontrollerte data er så viktige. Både du og jeg kjenner til andre eksempler hvor overlevelse i tidlige studier ikke ble reprodusert i mer senere fase rigide studier.

Hva angår innsidehandel så er det angivelig noe FT skulle se på, så diskusjonen her er vel ikke helt tatt ut av fantasien.

Håper du nyter sola og god helg til deg også, uansett om du måtte fortjene (?) det eller ei.

1 Like

Tapt mye penger du stakkars, trenger du trøst kompis? :revolving_hearts:

1 Like

Jeg setter pris på det fattige forsøket på omtanke. Uheldigvis for din del, så har jeg hverken realiserte eller urealiserte tap i Vaccibody. Jeg solgte meg ut før helvete brøt løs.

Muligens du burde bruke litt mer tid på å forstå hvorfor folk har de meningene de har.

Lurer virkelig på hva du har sett som Capital Group ikke har sett.

Skjønner du ikke det?

  • En utvidelse/forlengelse av Genentech avtalen gjøres ev. på grunnlag av VB-N-02, videre analyser av VB-N-01 og det arbeidet på labben vi vet Genentech har gjort i de fire årene som har gått siden avtalen ble inngått
  • En utvidelse av avtalen med Regeneron gjøres ev. på grunnlag av det prekliniske arbeidet de har gjort i løpet av de siste to årene, der jo målet helt eksplisitt er å gå i klinikk med en eller flere av kandidatene
  • Et nytt partnerskap innen autoimmun er kanskje ikke så sannsynlig, men det skjer i så fall basert på prekliniske data Nykode har delt med markedet og garantert noe mer, eller i hvert fall utfyllende til disse.

Det første “spørsmålet” vet du jo selvfølgelig svaret på selv, og det er at det vet man jo ikke. Men til det andre finnes vel svaret i grafen som @Boms la ut? Der er de oransje “De novo” T-cellene nettopp er T-celler som antigenene i vaksinen har indusert og ikke bare kan være forsterket av en adjuvanse-del i vaksinen?

Og du er vel enig i at dette er den fornuftige rekkefølgen å få data fra et nytt legemiddel? Dette er jo det fornuftige steget før man går i gang med større randomiserte studier som måler klinisk effekt? Alt du vel egentlig mener er (igjen) at det går for tregt?

1 Like

Kan du ikke forsøke å redgjøre for dette du? På litt mer saklig vis enn disse følelsutbruddene og rare utsagnene som at pipelinen ikke gir “forsikring på kommersialisering”?

…og før du går hardt ut å mener noe om hva som har blitt og ikke blitt skrevet på Tekinvestor om Vaccibody/Nykode, så burde du nok ta deg tid til å scrolle igjennom denne tråden fra toppen.

Tja, tilfeldigvis to nyheter fra Genentech som kom siste 24 timer:

Så jeg håper du selv har vært del av noe som ikke har failet like klart som Genentech…

Nå står helgen på døra og jeg har bedre ting å gjøre enn å forklare det mest åpenbare faktum. Pipelinen er full av luft.

Opp til deg om du fortsatt ønsker å leke kaptein på det synkende skipet. Jeg tok livbåten ut i 2021. Aksjekursen er derimot enig med mine vurderinger.

Med andre ord. VB10.16 er en lottokupong og NEO er en lottokupong.

Det er en desperat tendens blant mange Vaccibody-aksjonærer i å slenge virkeligheten ut av vinduet og la fantasiverdenen ta over. I håp på å dekke enorme tap.

Du solgte deg ut i 2021 og her er du i 2024 og advarer alle om Nykd, vel og merke etter at de har ramlet 90% da skal en komme på banen og fortelle at de driver med svindel og har ingenting å vise til. Du er noen år for sent ute så at du nå lager deg bruker kun for å predikere hvor korka vi andre er som investerer i nykd blir nesten for dumt. God helg!

2 Likes

Hva var det som gjorde at du mente 20+ milliarder var riktig prising av selskapet i det året(?) du satt med aksjer i selskapet?

Hvis du tror jeg er en “kaptein på skipet” så burde du igjen scrolle litt oppover (eller trykke på brukerene min)

2 Likes

Han scorer hattrick på løpende bånd - så på banen ser han veldig bra ut for øyeblikket. :sunglasses::mosquito:

1 Like

Polygon, du er en oase av sindighet og kunnskap i en ørken av skuffede sjelers endeløse syting, av og til skjult bak en luftspeiling av grunnløst håp

God helg!

7 Likes

Det er mine observasjoner og meninger. Avgjørelsen med å selge i 2021 tok jeg basert på informasjonen jeg hadde da med grundige vurderinger. Heller ingen hemmelighet at 95%+ av alle slike selskaper feiler, selv med tilsyn fra Big pharma.

Vi har riktignok ulike risikoprofiler, og du får ta egne vurderinger.

Men misunnelig er jeg når folk evner å se lys i en bekmørk, endeløs tunnel.

Bedre sent enn aldri sier jeg bare. Lykke til.

God helg til deg også.