Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Vi har jo flere av oss sett data hvor T-celler og sågar CD8+ celler øker etter eksperimentell behandling. Eksempler slik som bempegaldesleukin eller Ultimovacs, uten at denne økningen hadde noe klinisk relevans. Er derfor jeg mener ar slike molekylære mål ikke er noe gode PD markører siden de ikke kan translateres til klinikk.

Ja, synes det går tregt. De kunne jo fint kjørt kontrollerte randomiserte fase 2 studier eller i det minste fått kliniske kandidater på autoimmunitet etter at de fikk milliarder på bok med avtalene. Med ressurser klarer du fint å få noe IND ready på 12-18 måneder. Autoimmunkandidatene kunne vært i fase 1 nå.

4 Likes

Jeg synes oppriktig synd på ledelsen som ikke bare kan fokusere på å utvikle legemidler, men også må forholde seg til store eiere som opererer på gråsonen og krasjer kursen slik. Kvalitetsinvestorer har NYKD slitt led å finne i Norge.

3 Likes

Er jo artig at du satt i et selskap som du etter grundige vurderinger fant ut var en bekmørk og endeløs tunnel. Selvmotsigelse.

Du virker til å være kompis med en annen aktuell bruker her på forumet. Om ikke burde dere treffes.

Det hadde blitt, etter fagspråket, et ekkokammer(eller klovnetog, r*nkering, bibelmøte) av kaliber man sjeldent ser.

Beklager forøvrig til dere andre, men noen måtte bli useriøse på andre siden også.

3 Likes

Hvis du gjør disse endringene er jeg 100% enig:

Og nok en gang: jeg er helt enig i at Nykode burde vært godt i gang med randomiserte studier i kreft nå, og i fase 1 med autoimmun

3 Likes

For meg høres det ut som du hverken hadde en begrunnelse for ditt eierskap inntil 2021 eller en begrunnelse for å selge på det tidspunktet. Derimot får jeg en sterk følelse av at din beveggrunn for å skrive her nå kun er at du er så dritfornøyd med at kursen har gått så grassat ned siden du solgte. Men det er bare dritkjedelig for alle andre å lese - med mindre du har noen originale tanker om hvorfor er skjedd

5 Likes

TPG-backed Bicara Therapeutics raises $315 million in US IPO

Reuters

Fri, September 13, 2024 at 3:38 AM GMT+2·1 min read

In this article:

(Reuters) -Bicara Therapeutics raised $315 million in its initial public offering in the United States, the TPG-backed cancer therapy developer said on Thursday.

The company priced its offering of 17.5 million shares at $18 apiece, at the high-end of its targeted range of $16 to $18 each. The IPO values Bicara at $881.4 million.

Bicara is among several drug developers that will test investor appetite with their IPOs in the coming weeks.

Som i Ultimovax skrives det side opp og side ned, også i helgen, for å berolige hverandre om at dette skal gå bra etter det store fallet. Og som her, hadde Ultimovax en “dead cat bounce” hvor små aksjonærene skulle ha benyttet anledningen med å hoppe av.
Jeg ønsker for all del at NYKD skal ha suksess for det smitter over på andre biotek selskaper. Men antall biotek selskaper på OB som har livets rett har minket betraktelig de siste årene.
Det var ikke populært når jeg var kritisk på Ultimovax tråden og jeg venter det samme her.

Det er ingen vits å diskutere hvorvidt det går eller ikke. Eller å sammenlikne med andre selskaper som Ulti. Har man troa så bør man kjøpe nå. Har man ikke troa så bør man ikke kjøpe. Nykode forblir spennende frem til det skulle komme negativ data for min del. Kan også gå rett i skogen som mange andre biotech men å spekulere er ingen vits.

Hva er det som gjør at Nykode er et “feilet selskap” som ikke har “livets rett” nå? Hva er likheten mellom situasjonen Nykode er i nå med den Ultimovacs var i etter INITIUM-failen? Hvilken dead cat bounce i Nykode er det du snakker om? De seks prosentene i går?!

I likhet med på Ultimovacs-trådene (og ja de staver ikke navnet med en x), så er du “kritisk” fullstendig uten innhold. I denne tråden har man i flere år nå hatt en forholdsvis saklig diskusjon om selskapet, hvor de mest aktive bidragsyterne inkludert meg har vært fundamentalt begrunnet kritiske til selskapet i aller høyeste grad. At det skal komme en gjeng nå etter at MCAP er fullstendig desimert med disse grotesk unyanserte og innholdsløse innleggene er bare patetisk.

9 Likes

Hva skjedde?
Var ikke dette relevant allikevel?

BioNtech er på ett annet kreft, så ser ikke helt relevansen der. Stor forskjell på tross av at det er HPV hos begge.

1 Like

Ble det presentert noe snacks fra Nykode i Barcelona?

Nei. Men i motsetning til Ultimovacs så klarer de i hvert fall å legge den ut

4 Likes

Vaksinenyheter

3 Likes

Er ikke dette godt nytt for Nykode?

Mulig forklaring på INITIUM ?

Interessant artikkel.
En “killer” for absolutt alle studier som kombinerer med immunterapi med syntetisk/historisk kontrollarm (eller ingen kontrollarm). Så får man tolke om det er positivt eller ikke for Nykd :thinking:

"“I honestly didn’t expect it to be that effective. It worked so well that it actually scared me,” Elias Sayour, an oncologist and pediatrician at the University of Florida College of Medicine and a co-author of the abstract, told Endpoints in an interview. “I mean, you’re talking about potentially having a universal cancer vaccine.”

Edit: Dette er litt av en statement:
““A lot of the response to these vaccines is actually not due to us predicting which antigens are going to work. It’s actually due to the dramatic immune response that you get from mRNA vaccine, regardless of what the mRNA codes for,” Adam Grippin, the physician who led the retrospective study at the University of Texas MD Anderson Cancer Center, told Endpoints.”

Lenke til artikkel. Gratis - men krver registrering

Ser ikke ut som dette ble tolket positivt i hvert fall.

Kan bli vanskelig å påvise signifikant virkning av nye legemidler = dårlige nyheter for mange studier, men svært gledelig for pasientene :+1:

1 Like

Hvordan kan man tolke dette negativt? Om noe burde vel dette være indikasjoner på at NYKD er på helt rett spor med teknologien sin, og at mRNA i seg selv booster kroppens immunforsvar.

“We think the mRNA vaccines are really lighting the flame to start an immune response, and the checkpoint blockade fans the flame and allows this anti-tumor response to take off,” Grippin said.

“I think that personalized vaccines are always going to be superior to non-personalized vaccines, but they are not going to be widely available in the short term,” Grippin said. “If we can achieve even a portion of the benefit with a therapy that is available off-the-shelf in pharmacies across the country and around the world, that would substantially expand access to this potential immune-boosting therapy.”

1 Like