Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Er vel denne som blir tolket negativt? Siden som jeg har forstått det så har ikke Nykode noen randomisert studie, og studiene som er gjort med Syntetisk/historisk kontrollarm, som Nykode har gjort, er ganske verdiløse. Er det sånn å forstå, @Roc @polygon @the1nonly ?

Kjenner dere til noen studier som sammenligner effekten av mRNA og DNA-vaksiner? Kommer mRNA til å ta helt over?

Det er jo åpenbart et problem for selskaper som gjør enarmede studier hvor de kombinerte med immunterapi under covidperioden dersom det viser seg at concurrent vaksinering med mRNA vaksine mot covid booster survival.

Meeeen, som alltid må man holde tungen rett i munnen før man tar helt av.

Er det snakk om at man må gi mRNA vaksinen samtidig som immunterapi eller holder det at man ble vaksinert en eller annen gang?

Her er demografien brukt i studien over:

Patients who received a COVID mRNA vaccine within 100 days prior to their biopsies had a significant increase in the immune checkpoint protein PD-L1,

Hva sier protokollen til Nykode sine kliniske studier om å tillate pasienter som nylig har blitt vaksinert?

Her er eksklusjonskriteriene fra Vb + atezo

Noe sammenfallende gruppe, og Nykode har forsøkt å ekskludere pasienter som nylig har blitt vaksinert mot annet for å ikke ødelegge immunrespons-dataene. Mulig har de eliminert de som har hatt best effekt av covidvaksinen?

Blir jo feks spennende å se denne posteren med feks data på økt pdl1 uttrykk av mRNA mellom dag 30 og 100…

8 Likes

Hva tenker dere om at Nykode går ned 7% uten nyheter?

Ikke at dette er første gang på noen måte. Bare en veldig merkelig aksje til tider.

Er vel noen som vil teste når Radforsk må selge mer. Er det på kr 5, kr 4,5 eller kr 4? Eller lavere?

Hvorfor skal man det?
Om det er tilfellet kunne jo trenden fortsatt etter mandag da den gikk ned masse. Før den gikk opp i går.

Det er fortsatt belåning - med marginkrav - går kursen for lavt, kommer telefonen fra banken om mer sikkerhet og ev tvangssalg.

Ingen utenfor selskapet vet nøyaktig hvor smertegrensen går - men folk kan jo regne selv med det man vet. Hva fikk de for aksjene de solgte? 25 mNOK?

Får håpe de har mulighet til å hvert fall ha aksjer til 4 kroner. Å selge nå for dem er ingen god løsning for noen. Virker relativt amatørmessig av Radforsk om de må selge nå. Vet de har tapt likviditet gjennom ulti, men allikevel. Litt føre var…

Ulti?
Nano?
Targovax?
PCI?

Jepp😂

De har i praksis hatt belåning av porteføljen i flere år. I stedet for å selge noen % av aksjene i U og NYKD i fjor høst og slettet hele lånet økte de opplåningen fra 75 til 100 mill. Det er slik en privat investor kan gamble på men ikke en stiftelse etter min mening.

Etter U-smellen i mars kunne de fortsatt solgt 20 % av NYKD-posten og gjort opp lånet. Hadde de forklart det godt til markedet tror jeg ikke det hadde ødelagt kursen heller.

5 Likes

Ja, helt enig. Rett og slett utrolig svakt av Radforsk. De har ikke tenkt langsiktig

1 Like

Det er ikke fundamentalt forankret i hvert fall, og da er det ingen annen logisk forklaring enn at noen prøver å tvinge kursen ned på lavt volum for å tvinge frem SL. Det er trist at volumet på OSE et så lavt at det ikke skal mer til for å styre kursen dit man vil, og jeg vil gå så langt som å si at det med all sannsynlighet hemmer investeringslysten til potensielle investorer.

Jeg vil være såpass ærlig å si, at mangelen på resultater, å ikke minst, helt ekstremt elendig resultater av alle andre Biotech selskap her til lands.
Er det som avskrekker både små aksjonerer, å penge sterke investorer.

Er vel blitt litt synlig at, den beste strategien på Oslo Børs, er å hive seg på når gode resultater foreligger.

Ja, man betaler gjerne 5- 20% ekstra on the news!

Men, stort sett har man da spart enormt med kapital, på å ikke være med på ventetiden.

Lenge siden jeg har sett en aksje gå mer en 30% på gode nyheter siste 5 årene.

Men, dessverre alt for ofte har en aksje stupt 50-95% på bad news/emsisjon!

3 Likes

Enig. Har tenkt det samme. Betalingen for å sitte posisjonert før eventuelt gode nyheter kommer i norsk biotek er ekstremt dårlig og som du sier dersom nyhetene er av det negativte slaget så er det fullt krakk. Snakker seff norsk biotek generellt og ikke spess Nykode.

3 Likes