Er det marginjakt man ser da?, Radforsk ligger vel faretruende nære.
Fint at du limet inn det gamle innlegget mitt. Jeg gadd ikke selv å finne det frem, men som du ser så skriver jeg i begge mine innlegg at C-04 studien var den lengstkomne og dermed viktigste studien på asseten de selv eier. Om noen definerer det viktigste studien til NYKD for VB.NEO programmet er fair, men denne eier de ikke selv, derav korreksjonen.
Selvfølgelig, det er mange smarte folk som forsker på mRNA i terapeutisk setting, og flott at du er opplyst over de faglige diskusjonene på mRNA vaksinenes svakheter. Dermed er det jo litt rart at du reagerer slik på det jeg skriver at denne teknologien, som jo har vært kjent siden 90-tallet og enda ikke overbevisende har vist å fungere i en terapeutisk setting, trolig pga for lav immunrespons.
Det er fair at du ikke kan faget og stoler på andres ekspertise, og jeg skjønner at du har problemer med hvordan jeg argumenterer og måten jeg skriver. Jeg kan godt ta på silkehansker hvis det er det du ønsker?
Du tolker mine innlegg i verste mening, jeg sier ikke at ledelsen ikke “aner hva de driver med” og at fremtiden er “beksvart”. Det jeg har lagt opp til er at selskapets strategi og kommunikasjon har vært lite gjennomtenkt og de slipper unna med mye. Feks, hvorfor tar det så lang tid å se randomiserte studier? Tror du ikke randomiserte kontrollert data hadde vært fint å se i fase 2? Hvorfor tar det 2 år og enda ikke noen assets med IND på autoimmunitet? Hvis enkelte investorer “mistolket” Roche sin melding, kunne ikke NYKD rett etter Roche meldingen gått ut med en pressemelding som tilsa at deres samarbeid med Roche er uaffisert? At de for 12 måneder siden klager over at det ikke finnes nok talent i Norge, til nå å si opp 20% av de ansatte, hva slags strategi er dette? Hvilket scenario ansatte de til og hvilket scenario er det de nå går for?
For meg virker det som at det skorter litt på biotekkompetanse i styret og dette smitter inn p management som også er relativt usrkevne blad hva angår track record. Hvilke legemidler er det Haudeman, Greve, Åbyholm og Rasmussen har forsket frem egentlig?
Nå er kursen på 4.XX tallet.
Er det noen her som kjøper?
Isåfall hvorfor?
Edit : å er det ikke mulig for selskapet å kommunisere noe til markedet, som forsvarer dems påstand, om at kurshavariet er overdrevent?
Eller kan man ikke forvente noen ting før eventuelt data foreligger?
Skjedde med at det ble kjøpt/solgt 2 mill aksjer raskt da?
Radforsk?
Problemstillingen for børsnoterte selskap er jo at det i lange perioder kan være forhandlinger om samarbeid, data som “prosesseres/bearbeides/analyseres” eller andre ting som er i grenseland mot insideinformasjon og at det derfor er vanskelig å si så mye mer enn det som allerede er kommunisert.
Så dagens kurs er selvfølgelig kjedelig, men vi får håpe at det kommer noe substansielt positivt om ikke alt for lang tid.
Var du like kritisk til storaksjonærene i Ultimovacs? Gjelsten, Sundt, Wilhelmsen og Hagen hadde vel heller ikke forsket frem så mange legemidler…
Hvis det var dem ble blokken iallfall meglet og ikke solgt direkte i markedet. Noen fikk en hyggelig pris der. Kjipt for Radforsk.
När någon köper tror dom väl på uppgång varför bryr sig folk om radforsk hela tiden ?
RadForsk er en stiftelse som har til formål å fremme kreftforskning, så det er vel en god grunn til å ønske dem økonomisk fremgang? Grunn nr 2 er jo at de fremdeles har mange aksjer igjen, og om de blir ytterligere presset økonomisk så kan det komme X antall nye millioner aksjer til salgs i markedet, og det vil selvsagt presse kursen ytterligere nedover!
Hvor mange aksjer gikk i slutt auksjon på Fredag? Kveldens liste er vel ganske interessant.
Selvfølgelig, og for the sake of completeness så har jeg vært like kritisk til Mohn i BGBIO også. Hadde ULTI kjørt ikke kontrollerte studier i fase 2 så hadde jeg også gitt dem kritikk.
Det at de belånte aksjene sine og må blø for det nå får være til skrekk og advarsel til alle som går med sånne tanker. Biotekaksjer kan falle mye mer enn du kunne forestilt deg så å belåne noe sånt er fullstendig galemattias. For Radforsk del håper jeg ingen finansakrobater er villige til å spekulere i den knipen Radforsk nå befinner seg. Feks hvis noen skulle forsøke å shorte den ytterligere et par kroner ned. Ikke sannsynlig men ikke umulig heller så svak som aksjen framstår.
Ja, dette er bare trist. Ingenting annet. Nå må Nykode komme med noe snart. Aksjen vil kun gå nedover i snitt sålenge ingenting skjer.
Engsing håller bara käften som vanligt
Vi følger bare the Norwegian law of biotechs; alt skal ned til pennystock value, no matter what…
Kunne sikkert listet et biotek-selskap til Maersk-prising med 10 000 kroner pr aksje, før eller siden ville den falt under en krone
Simen Thorsen er vel den som har forvaltet Solon gevinsten best, og doblet vel pengene ca iht Kapitals liste, blir overrasket hvis han har solgt en blokk med rabatt.
Nå er verdien av Nykode nesten lik cash beholdningen. Markedet tror øyensynlig at selskapet vil rote bort resten av cashen, og det er jo ikke akkurat noe nå som tyder på at de ikke vil gjøre det.