Neida, jeg tror ikke selskapet kollapser, på ingen måte, når 20% må gå. Tenkte mer i retning av at det å la 20% gå sitter ofte langt inne. Det tar tid å finne kvalifisert personell, onboarde disse og deretter la disse gå (med 3-12 måneders efterlønnspakke). Det er heller ikke slik at det er 20% av NYKD som jobbet med C-04 studien. Studien skjøtes av et CRO som har ansatte internajonalt på bakken, NYKD trenger maks 3-10 pers inhouse for å operasjonelt skjøte den studien. Så folk som må gå er nok mest trolig folk som jobber på tvers av NYKD og ikke kun klinisk operasjonelle folk som jobbet med studien.
Dessuten så skal de vel starte en ny studie i locally advanced cervical cancer og recurrent metastatic head and neck cancer, dette vil jo kreve folk også.
Hadde kanskje vært på sin plass med en webcast Q&A fra selskapet hvor man orienterte litt mer rundt pivoteringen i studieløpet til VB10.16 og nedskaleringen av 20% av arbeidsstokken.
Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt, men noe av dette er vel ikke børsmeldt (stoppe colorektal samt 20% nedskalering), men mer delt på Radforsk podden? I såfall er det vel nyttig med en orientering for øvrige aksjonærer, spesielt de som ikke kan norsk og hører på radforsk podden