Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Neida, jeg tror ikke selskapet kollapser, på ingen måte, når 20% må gå. Tenkte mer i retning av at det å la 20% gå sitter ofte langt inne. Det tar tid å finne kvalifisert personell, onboarde disse og deretter la disse gå (med 3-12 måneders efterlønnspakke). Det er heller ikke slik at det er 20% av NYKD som jobbet med C-04 studien. Studien skjøtes av et CRO som har ansatte internajonalt på bakken, NYKD trenger maks 3-10 pers inhouse for å operasjonelt skjøte den studien. Så folk som må gå er nok mest trolig folk som jobber på tvers av NYKD og ikke kun klinisk operasjonelle folk som jobbet med studien.

Dessuten så skal de vel starte en ny studie i locally advanced cervical cancer og recurrent metastatic head and neck cancer, dette vil jo kreve folk også.

Hadde kanskje vært på sin plass med en webcast Q&A fra selskapet hvor man orienterte litt mer rundt pivoteringen i studieløpet til VB10.16 og nedskaleringen av 20% av arbeidsstokken.

Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt, men noe av dette er vel ikke børsmeldt (stoppe colorektal samt 20% nedskalering), men mer delt på Radforsk podden? I såfall er det vel nyttig med en orientering for øvrige aksjonærer, spesielt de som ikke kan norsk og hører på radforsk podden

5 Likes

De stoppet også det planlagte studieløpet i kolorektal kreft. Så det var sikkert en del som jobbet på det også som går nå.

Står i denne.

Om det er NYK011 du mener?

Takk! Er det der det også står om at 20% må gå?

Den beslutning ble tatt i forkant av Q2. Like etter fikk vi også siste innsidekjøp. Så på dette tidspunkt var det ikke noe informasjon som hindret styret i å handle. Jeg snakker om den siste måneden. Hvis ting nærmer seg noe som er fixed and firm så er styret inkl et par av de største aksjonærer forhindret fra å handle . Med Radforsk nedsalg har det iallefall ikke manglet på mulighet for Datum et. al. Men de har ikke gjort det.

Det var mye innsidekjøp i oktober i fjor og i mars i år. Kun en på 50k aksjer etter det.

2 Likes

Most def, kommunikasjonen med markedet har jo vært totalt fraværende, annet en et oppmøte i en podcast.

I denne bransjen tar-ting-tid, man kan ikke forvente noen nyheter fra uke til uke.

Så om du forventer noe mer tror jeg du må hoppe videre til en annen bransje.

Og når det gjaldt Roc sin etterlysning av en Q&A så var det en spørsmålsrunde etter siste kvartalspresentasjon og VB10.16 var jo selvfølgelig et tema der. Og at han ikke har fått med seg nedleggelsen av kolorektal studien som var på et pre-klinisk stadium er vel fordi kvartalsrapporten ikke ble lest i detalj?
image

3 Likes

Blir vel ikke lenge til de annonserer c05 studien. Med det så mener jeg løpet på denne og hvordan det skal utføres. Lurer på om det er aktuelt at det kommer et samarbeid på denne? Noen som vet om det har blitt diskutert?

Engsig uttalte i siste Radium podcasten, at de hadde revurdert partnerstrategien, og at det ikke var usannsynlig at de fikk en partner på C-05 for VB 10.16 før oppstart. Og partner på Autoimmune var aktuelt selv om de var i preklinisk fase.

2 Likes

Mycket prat lite verkstad från MR Engsing än så länge

1 Like

Ser at det står partners Merck på c-05 på nettsiden.

Det er partner i betydning av at Merck sponser sin medisin. Ingen økonomisk avtale med upfront eller utgiftsdekning for øvrig.

Aha skjønner!:+1:t2:

Joda, jeg visste at colorectal var preklinisk og at programmet ble lagt ned. Spesielt når Poly kommenterte dette spesifikt når dette skjedde og at dette ikke var blåst opp stort siden det, nettopp var preklinisk. Usikker på hvorfor du mener jeg skal ha trodd at det var klinisk? Jeg er ganske åpen om ting jeg kan vet og ikke vet…og for the record, det jobbes aktivt med klinisk strategi for kandidater som er prekliniske. Er ikke sånn at man ansetter masse med klinisk kompetanse dagen man får IND. Man har over tid jobbet «klinisk» med legemidler før de testes i klinikk.

At ting tar tid i denne bransjen er vel en understatement. Trenger ikke å ha jobbet i bransjen 25år+, utviklet og lansert blockbusters for å vite dette. Derimot, hvordan man pleier og kommuniserer med markedet er en annen ting.

PS: Boa, stemmer, jeg har ikke lest siste Q i detalj.

2 Likes

Og jeg er like usikker på hvor du leser at jeg trodde at du “trodde at det var klinisk”. Det har jeg jo ikke skrevet.

Det jeg prøvde å få frem i mitt innlegg var at det var kommunisert i 2Q rapporten, og for å skrive et innlegg som var noenlunde lesbart for alle uten å lese altfor mange innlegg skrev jeg at studien var på et pre-klinisk nivå ettersom programmet var relativt ukjent for de fleste.

1 Like

Greit nok det, men her har det ifølge selskapet selv, oppstått en rekke misforståelser, som har ført til totalt kurshavari, dette ble vel sagt på podcasten? Men av alle potensielle aksjonærer der ute, hvor mange tror du lyter til Radium?

Kanskje en litt mer målrettet «mot alle» via egene kanaler kind of Information about ‘Stå’a’ Hadde vært på sin plass?

1 Like

Ok, jeg trodde poenget ditt var at jeg ikke hadde fått med meg at prosjektet var preklinisk, men da har vi oppklart det, jeg fikk som sagt med meg nedleggelsen og at dette var et preklinisk prosjekt når dette ble kommunisert og videre diskutert her. Da trenger vi ikke å diskutere det mer i det minste :sweat_smile:

Tja, de hoppet fint bukk over at markedet reagerer negativt på at de plutselig la ned et studie…
Det de fokuserte på var feiltolkning av budskap fra en av sine partnere…

Av og til så er det nesten verre det som IKKE blir sagt på slike podkaster enn det som blir sagt. Tror de aksjonærene svelger alt så lenge det kommer fra management?

Dette er dessverre en gjenganger når man skal evne å se kritisk på egne beslutninger, men rundt lunsjbordet i kantina er nok de ansatte i NYKD like frustrerte over studieavviklingen som markedet, selv om man snur seg rundt 180 grader og peker på noe helt annet.

1 Like

Mon tro hvorfor de Arc folkene som solgte grunnet en «misforståelse»/«mistolkning» av Roche/Genetech meldingen, hvorfor de ikke har kjøpt seg inn igjen nå som aksjen er 50% billigere enn når de solgte? De satt tross alt veldig lenge i aksjen….

1 Like