Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Aleksander Borgen har kjøpt en del via sitt eget selskap SP Capital 22.

1 Like

Så bra! Hvordan er det med Veen, Mørland Knutsen og Stuffers? De satt vel på ganske masse aksjer. Har de også kjøpt ting på «salg»?

https://www.dn.no/borskommentar/det-hjalp-ikke-med-dette-polsevevet-for-a-hindre-ukens-kurskollaps/2-1-1697663?zephr_sso_ott=hQJvdS

Fra august. Hvorfor poste dette nå?

Stuffers og Mørland eide ikke aksjer men er ansatt for å forvalte for Veen. Vi har skjønt at du fortsatt synes aksjen er dyr, så bare fortsett å gni det inn.

Det stemmer ikke. Stuffers eier 20 % av selskapet P53 Invest som solgte 950K rett før siste store fall. Hun solgte også 50K aksjer privat.

2 Likes

Plot twist - se for deg at denne gjengen kjøpte aksjene fra Radforsk :nerd_face:

Er lov å håpe på en solid kjøper på morgen dagens liste.
Kunne vært rekyl bringende :crossed_fingers:t3:

Og …da var NYKD=cash :partying_face:

Da har man altså beveget seg fra en prising av Nykode (da Vaccibody) som betydde tilnærmet 100% sannsynlighet for at .NEO ville bli medisin, til nå at det er tilnærmet komplett usannsynlig at hverken .NEO, 10.16, noen av de fire kandidatene til Regeneron eller autoimmun blir det. Velfungerende kapitalmarkedet :roll_eyes:

3 Likes

Hvis Nykode fortsatt er priset til cash om 1 år, hva er aksjekursen da?

2 Likes

Og hvis de skal brenne av 220 MNOK pr halvår så har de ikke tidevannet med seg akkurat…

image

Nei, altså hvis Nykode ikke klarer å generere noe som helst fortsettelse/utvidelse av eksisterende avtaler eller noen som helst nye i løpet av de kommende 12 månedene som innebærer litt mer cash i banken, så er sikkert 3,1 riktig prising om et år. Men man er jo rimelig pessimistisk om man tror det. Og oppsiden er definitivt mer enn 1,3 per aksje

5 Likes

Flere triggere på kort sikt som kan avbryte denne dødsspiralen av en kursutvikling vi har sett siste tiden. Positivt at Radforsk har kvittet seg meg gjelden sin.

Hvilke av de utestående triggerne på det bilde er det som man tenker skal gi størst byks på aksjekursen og hvor mye gikk aksjen på de 3 triggerne som allerede har blitt oppnådd?

Er vel kanskje nyheter fra Genetech/Roche og Regeneron partnerskapene som er det viktigste triggerne som kan virkelig gjøre en impact på kursen er det ikke? De som ramses opp her er vel ikke helt rocketfuel?

2 Likes

Med unntak av guidet oppdatering på autoimmun i Q4 har du nok rett i det. Jeg tror vi får beskjed om noe vedr. Regeneron før 2025

1 Like

Mange ledende spørsmål. Men enig, isolert er fremstår ingen av punktene som rocketfuel, som er ditt ord. Men det vil i hvert fall komme en nyhetsflow som kan påvirke markedets oppfattelse av selskapet. I tillegg er eventuelle nyheter fra partnerskapene, som du nevner, kanskje mest interessant.

Enig, var nok ikke helt gode åpne spørsmål :sweat_smile:

Ja - på autoimmun så hadde det vært fint (og forventet) å se en melding om IND på en vaksinekandidat inkl indikasjon. Det betyr at de er klare til å avansere en kandidat fra dyr til mennesker. For min del så er det ikke så verdibringende å vise ytterligere dyredata hvor vaksinen funker (slike data kan de fleste vise til), men heller at de er klare til å gå i klinikk og har en klinisk strategi.

Ellers så hadde det vært fint om det sto når oppdateringene fra partneskapene er forventet. Det er dette som de fleste venter på nå, på kortsikt.

4 Likes

9 dager i minus etter børsslutt på rad. Helt uten noen nyheter. Foruten salg fra Radforsk som ikke har noe med hva selskapet leverer. Det er litt som å holde med et nedrykkslag. Når kommer seieren? :joy: ganske sykt spør du meg. Hadde jeg hatt cash nå hadde jeg nok kjøpt. Dette er galskap selv til Biotech å være.

Famous last words, nok av de strofene der på våre biotektråder…

4 Likes

Mr Ensig kommer med uppdatering när kursen är 0 kanske ?

Å prøve å snitte ned på dette, er farlig spill.
Å når fasit er at 9.9/10 Biotech selskap feiler.
Er det vel neppe lurt å kjøpe mer en et par lodd.

Lenge siden noe jeg har kjøpt har stupt 16% så raskt :sweat_smile:

Men, som selskapet nevnte til et fåtall, som lyter til radium podcast ::

Michael og Agnete snakker om bakgrunnen for at de tok beslutningen om å avbryte studien, hvor utrolig tøft det er å se ansatte gå - men at det tross alt er mye positivt som skjer også:

➜ Nykode har nylig etablert datterselskapet Nykode Tolerance som samler satsingen innen autoimmune sykdommer. Dette er en skikkelig hot-spot innen biotek/pharma og selskapet er godt posisjonert
➜ Partnerskapene med Genentech/Roche og Regeneron går bra, den nylige omorganiseringen i Genentech er ikke så dramatisk som man først kunne få inntrykk av
➜ Fram til jul 2024 kommer det flere milepæler