Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Sirkulerende, ikke sirkulær - hvor mye DNA man finner i blodet.

Og greia er vel at det var primært surrogatendepunktet ctDNA man rapporterte i april, mens man nå rapporterte mer moden PFS fra de samme 104 pasientene. Og så kommer altså OS til slutt i 2025.

Og når data var meh både i april og nå, så er det jo ikke så rart at markedet ikke priser dette selskapet så høyt.

Men hvis man bare ønsker å trekke frem vaksineselskaper som er verdsatt lavt, så er det bedre med IO Biotech. De har en allerede snart fullrekrutert proper fase 3, mye mer cash, og er allikevel kun verdsatt litt over Gritstone. Men relevansen for Nykode er ganske liten vil jeg si.

4 Likes

Ja, sirkulerende og ikke sirkulær. Gikk gikk litt Circio i hodet med oversettelsen i dag tidlig. Får skylde på dårlig søvn, mye som skjer i verden.

Enig, ser selskapet meldte data i April. Aksjekursen ble jo også straffet hardt den gang, og som nå, så meldte selskapet at de skulle hente penger rett etter hva de anså som “gode” data. Merker meg at ved første dataslipp i april så mente de å se en PFS benefit i høy risiko pasienter, men nå altså så ser de motsatt. Virker litt random.

Jeg synes det er litt rart at de straffes så hardt, selskapet er tilsynelatende nærmere en fase 3 og har data fra fase 2 som de mener supporterer å gå videre. Spennende å se hva FDA mener. I tillegg, synes det er fint at de har en kontrollarm som får SOC, men skjønner ikke hvorfor intervensjonsgruppen også får IPI. Hva tenker du, hvorfor er selskapet så lavt priset og hvorfor IPI bare i intervensjonsarmen?

Ellers, så deres off the self vaksine ble publisert i Nature Med i april. Ikke dårlig

2 Likes

Den sedvanlige gavepakken til flipperne?

Det er sånn det fungerer i Norge nå - noen få store investorer og meglerhusene som klør hverandre på ryggen på bekostning av mindre aksjonærer og dem som av en eller annen grunn ikke er inne i varmen.

4 Likes

“Lottoaksjen” Nykode, her spares det ikke på kruttet. Lenge siden Vaccibody var alle storinvestorenes pengebinge.

Spares ikke på krytt nei, FA er ganske forutsigbare, bruker de KI for denne type artikler? :sunglasses:

Neppe, tror ikke KI bruker så fantasifulle beskrivelser. FA og deres eier er generelt negative til bransjen.

Det var ment som en spøk, men journalistene har vel noen maler klare, litt klipp og lim med navn og selskap som er mye gjort vil jeg tro…

1 Like

Kan se ut som om stolleken er over så mulig vi etterhvert kan få litt mer fornuftig prising av aksjen og ikke bare basert på bytting av aksjer blant de som egentlig ikke vil eie den.

Jepp, tenk om selskapet nå kunne presentert en grunn til at folk skal kjøpe a :sweat_smile: kunne blitt champagne på granca da :champagne:

Kommer når du minst venter det :see_no_evil: jeg har brukt fallet til å få ned snittet, håper det er noe krutt i “plan B” :sweat_smile:

Hadde vært kult å hørt fra Regeneron. Det er snart 3 år siden de gikk inn i et samarbeid. Vet at ting tar tid, men jeg kan ikke å ha sett noe oppdatering der i det hele tatt. Det bør komme om ikke for lang tid. Folk kan være tolmodige, men noe info synes jeg er på sin plass uavhengig at ting tar tid. Noe har de gjort på disse årene. Hadde det vært håpløst ville de også avbrutt samarbeidet.

Ser PSD Biotech kom med gode kliniske data på lokal avansert cervix cancer i dag. Mulig er godt kjøp den aksjen. I den forbindelse, til dere som leste NYKD sin Q2 rapport og hørt Ensig på siste pod, er dette samme indikasjon som NYKD nå skal fokusere på i tillegg til Head & Neck?

3 Likes

Den rapporten kom kl. 16. ville ikke markedet reagert negativt om dette var negativt for Nykode?

Spørs hvor mange som følger PDSB og NYKD tett, eller?

1 Like

Vanskelig å si. Men sånt sprer seg vel som ild i tørt gress? Uansett så er det jo en flott nyhet. Spørsmålet vil være om nykode er bedre eller ei. Hvis dette er noe som går på samme pasientgruppen. Det vet vi riktignok ikke enda ettersom nykode er langt unna tall på dette

Er ikke dette bare data fra 8 pasienter ?

Results Seven of 8 patients (87.5%) enrolled on IMMUNOCERV demonstrated a complete response (CR) on PET at 3 months. For comparison, 40 of 54 (74.1%) patients treated on a prospective tissue collection protocol with standard of care chemoradiation had a CR on PET after 3 months.

For lærdommen sin del. Hva er “prospective tissue collection protocol” (er det en form for historisk data?). Dersom 6 av 8 pasienter i IMMUNOCERV hadde hatt CR så ville jo disse dataene vært identiske?

1 Like

N=17 så bare å se bort ifra. Syns faktisk dette er litt påfallede at du legger noe vekt på dette og fastslår at det er gode data. Du har jo tidligere avfeid Nykd sine data pga lav N.

2 Likes

Nykode er i “high-risk locally advanced cervical cancer” som er en egen indikasjon hvor pembro er/kommer til å bli godkjent. Og VB-C-05 skal altså kjøres med pembro. Derfor innebærer ikke dette lille signalet om effekt fra PDS sin kandidat i kombo med chemo noen direkte utfordring for Nykode.

Så her må du jobbe videre :stuck_out_tongue:

Denne her er mer relevant i så måte:

4 Likes

Bra jeg får laget litt liv på tråden da. Tenkte meg at det ville være litt respons når jeg la ut denne og dro på en joggetur :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Har jeg det? Min kritikk har primært vært sentrert rundt studiedesign, men siden du sier det så bastant så kan det hende jeg også kan ha vært kritisk til antall pas som har vært brukt til å trekke konklusjoner. Ikke at jeg kan erindre det.

Mitt innlegg rundt PDSB’s indikasjon og vis a vis NYKD sin var oppriktig. Ikke for å irritere dere, men siden dette var ferske nyheter fra i dag og jeg var nysgjerrig. Jeg har halvveis fulgt med på PDSB over tid, dette er 3 studie som viser samme trend. Den første var i head & neck som viste 30 mnd OS vs 12 mnd. Den andre initiert av NCI som viste 42mndr OS og 88% ORR vs to 12mndr og 18% ORR og nå denne studien hvor dette dataslippet er på 17 pas og studien totalt har 22 pas. PET er jo veldig sensitivt så du trenger ikke så mange pasienter og de er tross alt fulgt lenge hvor de bruker en prospektiv kontroll (hvor de går fremover i tid, så ikke historisk kontroll @VBR).
Det virker som at selskapet nå skal rigge opp en pivotal (fase 3) studie, VERSATILE-003 i HNCCC, men de har kun $57m på bok så må nok reise litt mer penger for alle kliniske programmene.

Nå skal jeg ikke pushe PDSB her. Var ment som å sette dagsaktuelle nyheter fra feltet på radaren. Hvis dere føler det blir støy så kan jeg droppe det.

3 Likes