Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ser ut som First, Alden, Hifo, og UBS blant de som kjøpte i Radforsk-nedsalget ble sittende med alt, mens Tycoon og Apollo Asset flippet noen av aksjene. I tillegg har du meglerhus som Bank of New York Mellon som flipper aksjer til Euroclear hvorpå de kanskje finner noen trygge hender (eller ikke) . Kan dermed se ut som ca 3 mill aksjer var/ er i spill i stolleken omtrent som du antyedet @VBR. Mye var/er nok gjort alt, kanskje noe igjen, men etterspørselen etter aksjer på disse innbruddsprisene vil nok ta unna, slik vi så tendenser til idag.

2 Likes

Årsaken til at Nykode aksjen løfter seg LITT i dag er visstnok at Roche har uttalt seg posistivt om mulighetene som ligger i persontilpassede vaksiner innen kreftdivisjonen deres på en “Pharma Day” tidligere i uken.

6 Likes

På dette webinaret?

2 Likes

Ok, et par treff i presentasjonen på den siden:

Prøv å sjekk et transcript for personalised vaccines.
Er bare på mobil nå. Forsøker senere selv.

1 Like

CEO Thomas Schinecker i Roche svarer på et spørsmål om Genentech rund 2:08: “In Genentech we had basically two oncology groups. One was the cancer immunotherapy group and the other one was the molecular oncology group. In fact, we know more today that if you look at the tumor micro-environment those two are very much overlapping. So we felt that it is actually better to have one group instead of having two seperate groups addressing that. TIGITs … we had higher hopes with TIGIT, but there are other programs that we have in-house, like the personalized cancer vaccine and other areas where we do believe that cancer immunology will play a significant role. But again, I do not think it makes sense to have two different groups working on these topics. You can use the synergies much better this way”

Tror i alle fall vi kan utelukke en snarlig avslutning av det samarbeidet med Nykode!

11 Likes

Kan du forklare hva TIGIT, er?

En nylig spektakulær feilet fase 3 hos Roche innen immunologi

https://www.fiercebiotech.com/biotech/roche-stops-pivotal-tigit-trial-after-keytruda-lands-knockout-blow-first-attempt

4 Likes

Grattis med god dag på børs i dag.

Bare en generell kommentar: det hadde jo vært rart om Roche ikke snakket i positive ordlag rundt kandidater de fremdeles har under utvikling og har betalt store beløp for partnerskap med.

Regner med at de fleste skjønte det, men til de som ikke tok det så lett. Merk dere at det Roche/Genetech trekker frem på neoantigen fronten i pipelinen sin i de to slidene fra som @tverilytt limte inn over her er kandidaten autogene cevumeran også kjent som BNT122, dvs den Roche har i partneskap med BioNTech. Det kjøres 3 fase 2 og 1 fase 1 studie på cevumeran. Nylig kom det 3-års overlevelse på cevumeran og 18 mnd data ble publisert i Nature.

Viser bare at det hjelper å vise til kliniske data på produktene for slik å skape optimisme ;). NYKD kandidaten hadde nok sikkert vært nevnt den også om det fantes noe kliniske data på den, men det får vi vel ganske snart :relaxed:

https://investors.biontech.de/news-releases/news-release-details/three-year-phase-1-follow-data-mrna-based-individualized/

image

1 Like

Morsomt at du enda tror det er fundamentale forhold som har sendt aksjen så brutalt ned:)

2 Likes

Du gjentar gang etter gang at det ikke finnes data NEO studien, men det er en sannhet med modifikasjoner.

Ikke det formatet du ønsker deg, men altså data fra 41 pasienter.

Og dette kommer også bare et par dager etter at du trakk frem en studie som hadde gode data basert på 8 - åtte - pasienter.

Hadde jeg ikke visst bedre skulle jeg nesten tro det lå en agenda bak…

5 Likes

Jeg har ikke kommentert prising mye, men har riktignok redegjort for mitt syn på NYKD i flere tidligere innlegg.

Men du kan jo kanskje fortelle litt hvilke fundamentale triggere siden Genentech dealen ble inngått som tilsier at NYKD teknologien virker eller har derisket caset?

@Boms kanskje du kunne oversette disse data til overlevelse eller PFS? Føler ikke de dataene gir meg så mye klinisk relevans, men utbroder gjerne du den kliniske relevansen av disse dataene.

Den studien jeg linket inn i går var nyhetsslipp fra i går og tangerte en indikasjon relevant for NYKD og jeg stilte et oppriktig spørsmål. At dataene var fra 8 og 17 pasienter ligger i sakens natur for en fase 1 studie, spesielt når hele studien er på 22 pas. Men de måler jo PFS og vil måle OS og tar i bruk PET CET, så vil jo gi noe info, selvom få pasienter.

Kan ikke du heller fortelle oss hvilke fundamentale forhold som har sendt kursen fra 90 kroner helt ned til 4 kroner?

2 Likes

Jeg har ganske inngående redegjort for mitt syn på aksjen. Siden der var du som syntes det jeg skriver var morsomt så passer det vel bedre at du forteller hva du mener. Mitt syn finner du lengre opp i tråden her og går tilbake til innlegg fra 2021

1 Like

Er fullt klar over ditt syn på selskapet ja, det kan du være trygg på. Men mener du dette er grunnen til at aksjen ligger der den ligger nå?

Jøsses. Du har brukt så mye tid på noe du ikke har tro på?

1 Like

Ja, det kan du si. Er ikke på sosiale media foruten dette og Twitter så blir litt døtid her ja.

3 Likes

Fint skille mellom narsissist og kompetent bidragsyter på et anonymt aksjeforum! Tenk sjæl og stå for egne valg! God helg🥂