Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det er jo først og fremst Roche som har kastet penger i et sort hull. Dagnes MCAP er nok fortsatt høyere enn egenkapitalen som er blitt bidratt med fra tidligere og nåværende aksjonærer. At Roche/Genentech skal ha blåst mer enn 2 milliarder kroner uten å se vesentlige data fra VB-N-02 anser jeg som komplett usannsynlig. Vi må gå ut i fra at de dataene var dårlige og at dermed VB10.NEO er død.

2 Likes

Jeg tenker det er overveiende sannsynlig at topplinje data fra VB.NEO studien har vært tilgjengelige for visse innsidere hos NYKD i noen måneder nå. Så hvorfor større aksjonærer plutselig nuller seg ut såpass brått, basert på flimsy melding, stinker litt. Hadde ikke sagt det hadde det vært personer med høy integritet vi snakket om, men “can a leopard changes its spots?”

6 Likes

Nå VAR det jo en god grunn å selge før nedleggelsen av VB-C-04 også. Men du mener altså at de satt med innsideinformasjon om begge deler da de valgte å selge da?

Det kan være greit å merke seg at CMO bedyret at han ikke visste noen data fra VB-N-02 på forrige Q

NYKD webcast nå kl 10: Webcast: Nykode Therapeutics – Update Call - 1697542

Hvor mye var dette selskapet verdt på det høyeste, 17 milliarder? Vanvittige verdier fra toppen som er tapt her.

Roche har ikke terminert noen andre IO avtaler vidt meg er bekjent siden den meldingen. TIGIT failure og bedre intergrasjon av Genetech med Roche har vært det folk har forklart reorg med. Nå tjener Roche meste av pengene sinde i cancer. Så ja, jeg tror Roche kastet kortene i NYKD pga dårlig data. Disse data har vært kjent for enkelte i systemet over en viss tid.

Termineringen hadde ikke noe med data å gjøre, nykode sitter på samme data genentech har. Det blir diskusjoner med genentech ang data release og hvem som eier data.

Termineringen kom fra høyt opp i Roche, nykode ledelsen ble overrasket over termineringen spesielt da tilbakemeldingene fra teamet i genentech som jobbet med nykode var positive.

Overnevnte er fra callen med CEO

7 Likes

Ja han var veldig tydelig på det. Jeg tror ikke de ville løyet rett ut om dette.

1 Like

CEO nevnte også angående forhandlinger om kjøp av dataene og pris - “not a lot”…Vet ikke om opptak blir gjort tilgjengelig, skulle gjerne hørt den eksakte ordlyden igjen. EDIT: mener han sa “certainly not a lot”, men må høre det igjen :wink:

1 Like

Opptaket vil komme iløpet av dagen tror jeg, mener jeg hørte det samme ang data eierskap

1 Like

Så dataene er gode? Det høres jo veldig rart ut…

Eierskap av data må jo ha vært tydelig definert i avtalen når kjøper ikke velger å videre.

1 Like

Det er tilgjengelig allerede

1 Like

1 Like

De påstår at beslutningen er tatt på mye høyere nivå. Håper de puliserer da, så vi kan skjønne litt hva som faktisk har skjedd.

Nykode er ikke eneste selskap som blir økset i dette…

Det hørtes veldig ut som CEO var fornøyd med dataene uten at han spesifikt har lov til å si det, da det vil klassifiseres som inside i klartekst.

Her er det nok “høye herrer” som har valgt et annet fokus område høyt oppe i Roche

Ca. 27:40 “If so, then certainly not a lot” var det han sa.

1 Like

Det kan vel hende at Roche bare tenker at personlized kreft-vaksiner blir for dyrt. Eller at avtalen var for dårlig/ for fordelaktig for Nykode. Ting så jo veldig anerledes ut da de inngikk denne avtalen.

Det kan vel være at dataene er ganske bra, men ikke sensasjonelt bra. Hadde de vært det ville det vært underlig at de trakk seg ut. Er dataene ganske bra er det naturlig at NYKD ønsker å gå videre med dem. Så blir det spekulasjoner om man tror at dataene er så gode at det er mulig eller sannsynlig med en ny partner etterhvert. Inntil NYKD publiserer data blir alt dette ren tipping.

Så må vi huske på at dette bare er fase 1-data.

Ser ut som markedet ble noe beroliget av callen hvertfall, kanskje greit å ta det før åpning neste gang😅

1 Like