Forhåpentligvis første av flere.
Nykode Therapeutics ASA - Mandatory Notification of Trade by Closely Associated Party of a Primary Insider
Ser ut som något är på gång
Er vel begrensinger på inside kjøp, grunnet stille periode? ( under 4 uker til Q)?
Trodde egentlig all form for inside handel var forbudt i denne perioden?
Da er tiden inne for storfiskene å bunnfiske fremover
Artikkelen viser nettopp at storfiskene har prøvd på det, uten å lykkes.
Tragisk tap for mange. Mine tanker går til de.
Radforsk skal vel lage en podkast eller minnestund om ikke så lenge og da får vi kanskje noen flere forklaringer eller bortforklaringer.
Skravle på norsk på en globalt selskap. Radforsk podcast bør bli stengt umiddelbart. Bare tull. Norske små investører blir lurt.
Skjønner ikke hvorfor flere her inne skal drive å skylle på alle andre enn seg selv, når man investerer i biotech så burde man være inneforstått med at det er en helt utrolig stor risk i feltet generelt. Det eneste selskapet som jeg kan erindre bevisst har “lurt” sine eiere er Nano. Resten har feilet i hytt å pine på enten dårlige data som ingen kan kontrollere eller konkurranse.
Konkurranse messige feilsteg kan man til dels legge skyld hos ledelsen men som investor er det ikke en del av vår oppgave å gjøre oss opp en mening om dette før vi investerer?
Styret i Nano stoppet vel studien nettopp pga for dårlig effekt. Så bli vel samme ulla som de andre?
Sitc poster i kveld?
Trist men det er bare å si Good Night til norsk bio.
Det som er leit, er at Regeneron også er Amerikansk
Men, not to be to konspiratorisk
er vel sagt at Trump, å Trompetenes tilhengere er å regne som vaksine motstandere.
Men, kjøper vi virkelig en politisk unnskyldning fra ledelsen i Nykode, som forklaring for at samarbeidet avsluttes?
Noe tynt, eller?
https://www.nytimes.com/2024/06/14/us/politics/trump-anti-vax.html
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022103119302628
Det er jo Christian Åbyholm som jobber for Andenæs familien som sitter i styret i Nykode som er primærinnsidere, men poenget er kanskje unntaket med at dette er «ikke-pliktig» rapportering av tall. I tillegg må man jo nesten si at i biotek bransjen er regnskapstall ikke det sentrale, og viktig informasjon som f eks partnerskap ble jo nettopp delt med markedet.
Er bare å få byttet navn til Vaccibody igjen Nå begynner vi vel å nærme oss kursene vi kunne kjøpe på i 2017 også. Ny start.
Ser ikke ut som eierskapet av data i utgangspunktet tilfaller Nykode. Det må forhandles om og de må kanskje betale noe for det. Og da må Engsig og co prioritere nok en gang, så det kommer nok for en dag om dataene vurderes gode nok til å satse videre. Det synes vel også klart at dataene har vært kjent i Genentech og Nykode i lang tid. Men troen er fortsatt sterk, og Nykode har jo fortsatt finansiell handlingsrom bedre enn de fleste, bare de nå klarer å gjøre riktige valg.
Det er et godt spørsmål.
Engsig var veldig tydelig avslutning ikke er relatert til data eller sikkerhet på noen som helst måte, men kun strategisk/politisk og med referanse til klausulene i kontrakten. Og jeg er overbevist juridisk sett så er alt på det tørre. Samtidig er jeg overbevist den egentlige årsaken er data. Og da har man plutselig et kjempeproblem med hvordan dette fremstilles på.
Indirekte betyr det at kontrakten og måten hele opplegget er sydd sammen på muliggjør en kamuflering av underliggende årsak til terminering av avtalen. Og dermed også direkte falske forhåpninger til investorer. Det vil i så fall ikke være første gangen sannheten vris på for portefølje selskapene til Radforsk, men det får bli en diskusjon til en annen gang.
Det er mitt standpunkt helt til jeg ser faktiske data fra N-02 studien som viser noe annet. Og HVIS dette er gode data så er det i Nykd sin interesse å få dette ut asap zulu. I motsatt fall så kan man drenere å peke på data eies av andre, tar tid sammenstille, må betales for osv. osv.