Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

3 programmer på kreft. 2 på infeksjonssykommer. Tror ikke nykode har noen samarbeid på autoimunitet. Ennå…

https://www.fiercebiotech.com/biotech/vaccibody-now-nykode-celebrates-new-name-a-new-regeneron-deal-worth-900m-plus

2 Likes

Den vurderingen, altså hvor langt utviklingsløp vaksinene ville ha hatt, gjorde de garantert når de la penger på bordet. Når de investerer i noe så er det en investering i hele løpet.

@AltruHauk og @Peterdawn takk for korreksjonen :+1:

Ja det gjorde de sikkert. 4 år siden det og ting skjer og forandrer seg underveis. Skrives vel ikke i stein slike ting.

Hva kliniske studier koster er ganske forutsigbart. Både nå og for 4 år siden. Endepunktene, størrelse og det meste er likt forutsatt at fase 2 studien leverte slik de antok. Eneste man må ta høyde for er økning i kost pga årlig prisjustering. Kostnader tilknyttet videre utvikling er høyest trolig ikke årsaken til at de lar dette gå. Det er nettopp slikt Roche er gode på.

Men hva tenker dere i de korte bilde da?.Vi som fikk kjøpe oss in på 1.60 og opp til 2.Tror dere denne vil komme tilbake på 4-5 kroner ganske kjapt. Eller er de bare drømmer.

Da NYKD var på 5 skulle den bounce tilbake til 10 på første og beste melding.

Da NYKD lå å vaka på 12-13 var den klar til å bounce tilbake til 20-ish.

Osv…

NYKD trenger å bevise at tech fungerer. I mennesker. Tilstrekkelig. Og det har de ennå ikke klart å presentere data på. Trolig fordi tech ikke virker bra nok.

Dersom det skal komme noe tiltro tilbake hit, så er det noe sånt som må til.

2 Likes

Ser kontanter pr Aksje er 4,59.-kr. Og Bokført verdi per aksje NOK 5,12…

Ja, men for et biotek så betyr det fint lite når de fremtidige inntektskildene trekkes i kraftig tvil.

Ultimovacs har vel mye mer cash pr. aksje pdd. Hjelper ikke kursen tilbake.

1 Like

Jeg synes du blander sammen og mistenker ledelsen og styret i Nykode for litt vel mye her nå. Om reduksjonen i organisasjonen som ble annonsert like etter forrige kvartalspresentasjon skulle være på grunn av at ledelsen visste at data fra VB-N-02 var dårlige, så løy i så fall CMO rett ut på den kvartalspresentasjonen. Det tror ikke jeg han gjorde. Han sa da klart og tydelig at han ikke hadde sett data på det tidspunktet. Og jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan akseptere at reduksjonen var kun pga. nedleggelsen av VB-C-04 slik ledelsen kommuniserte.

Det vi jo er enige om er at vet ledelsen i Nykode i hvert fall en del av data fra VB-N-02. Men vi har ingen grunn til å tro at de har visst om dem lenge.

Jeg tror heller ikke de kan være veldig imponerende, og jeg tror heller ikke at det er noe håp for VB10.NEO. Men selv om man skal være så pessimistisk som oss og tro at det ikke er noe håp for VB10.NEO betyr det ikke at det er grunnlaget for Nykode, vaccibodymolekylet, som ikke fungerer. Det kan like sannsynlig være at det var metoden for seleksjon av neoantigener, eller hele konseptet neoantigener i avansert kreft som ikke fungerte. Det betyr ikke at det ikke er håp for VB10.16, autoimmun eller infeksjonsmedisin og alle andre fremtidige kandidater som starter med VB

8 Likes

En bekreftelse på at det fortsatt er håp i Regeneron samarbeidet, kan få fart på butikken.

Men virker ikke som at ledelsen vurderer å ta en tlf, for å prøve å få lov til å presentere noe positivt til aksjonærene.

Å helt ærlig, hvorfor skal de stresse?
Lønna tikker inn den, å om/vis dagen kommer, hvor krokodilletårer må presses ut, å selskapet bare må beklage at alt sviktet.
Så er det gjort på et par timer. Å de går Home free 🫡

3 Likes

I motsetning til ledelesen i en del andre norske bioteks, så tror jeg styret i Nykode er SÆRDELES på ballen for å skape verdier for aksjonærene fremfor ledelsen.

3 Likes

Jeg undres litt hvorfor det ikke har kommet noen flere innsidekjøp. Mulig fordi de nå sitter på noe data som de ikke kan dele enda.
Lønningene burde gi grunnlag for litt innsidekjøp ihverfall på generelt grunnlag.

1 Like

Tror du det kommer noe mer info annet en Q3 resultater i år?

I en situasjon som dette burde jo selskapet virkelig kommunisere, å prøve å bygge tillit igjen. Å ikke minst, nå ut til den store massen!

Denne Plan B, som ble nevnte på Q2. Er presentert i EN avis. healthtalk. INNTET annet sted.
Hvordan er dette mulig?

Samme med info som kom frem i Radium, en liten podcast, med veldig begrenset publikum.

Hva med alle andre? Skal ikke de informeres?

Engsig kom til å kalle VB-C-05 for plan B i et intervju uten at det var klart hva han refererte til. Men det var altså bare det. Det er ikke noe vesentlig som bare er delt noen steder.

Jeg aner ikke om det kommer noe mer vesentlig i år annet enn det endelige designet på nettopp VB-C-05. Når Healthtalk skriver at resultatene fra den først skal være “klare mot neste tiår” så vet de ikke hva de skriver om. For nettopp det er hva vi venter på å få vite med dette designet.

Og så kan man gå ut i fra at det ikke var forrige ukes nyhet Engsig tenkte på da han for et par måneder siden uttalte “Så har vi de to partnerskaber. Og vi kan ikke sige andet, end at samarbejdet går godt, men hvis jeg var en investor, ville jeg sidde og håbe på, at der også snart kommer noget omkring dem.” - Kanskje man altså får noe positivt fra Regeneron snart.

1 Like

Ikke for å være kulten mot en ny bruker, men jeg tror vel en som skulle velge å være din personlige chatgpt og gi deg det du spør om vil bruke omtrent like mye tid på å skrive et svar som du totalt har brukt på å lese på dette forumet (denne tråden)?

2 Likes

Den handler langt under cash, bare å kjøpe bunnet ut på fredag. Kan bli humpete. Ikke bruk belåning.

Synes det er rart om det nå i ettertid skulle vise seg at dataene var grunnlaget for termineringen. Da tenker jeg at aksjonærene nesten burde starte et søksmål. Om det er tilfellet at dataene er dårlige burde man bare rive av plasteret med en gang. Mer å tape å ljuge om dette.

Nå hadde jo Ulti også bare en studie selv da. Og så tror jeg kanskje Nykode har valgt å outsource litt mindre enn det Ulti gjorde. Der var alt fra statistikk/design til CMC gjort av eksterne

Hva gjør de gjenværende 150 egentlig?

Slik jeg har forstått, er det ingen studier on-going?

Hvorfor er de så utrolig mange ansatte?

Jo. VB-C-03 er i høyeste grad on-going. Og VB-C-05 er altså snart det.

2 Likes