Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Hva ser du av verdier i dette Polygon?

Altså om Regeneron avtalen nå skulle terminerer den å.

Hva har Nykode gående selv? Å kan dette forsvare en fremtidig avkasting?

Det er jo en totalvurdering som Roche har gjort. Det er ikke slik at data enten er fantastiske eller elendige. Det er en lang skala hvor man sannsynligvis har havnet et sted på midten. Dette var en sekkestudie hvor man uansett bare kunne finne signaler om effekt hvis man sammenstilte kliniske data med immunresponser etc. Jeg tror som @Roc at dataene ikke kan ha gitt særlig sterke signaler om effekt, for da hadde aldri Roche latt dette gå gratis og meget mulig bli en fremtidig konkurrent til den andre neoantigen-vaksinen de utvikler sammen med BioNTech. Men at ledelsen i Nykode ikke forteller markedet at det (primært) var data som var årsaken til termineringen betyr ikke at de lyver selv om data bare var sånn passe.

6 Likes

Om Regeneron-avtalen skulle termineres den også, så ville jeg blitt vesentlig mer bekymret, for det ville bety at vaccibodymolekylet ikke har vist signaler på effekt på flere områder med flere kandidater i flere prekliniske forsøk.

1 Like

Men da kan man heller ikke si at det ikke er dataene som er årsaken. Det du sier kan stemme. Det vet ikke noen av oss sikkert (enda). Om tilfellet er som du sier så er det jo data som faktisk avgjør. Så da kaller man ikke en spade for en spade. Det blir for en aksjonær ren ljug.

Ingen kritikk til deg. Du kan masse og mye mer enn meg. Men det blir for tynt om dette er tilfellet og Engsig sier som han gjør. Misledende

Dersom dataene Engsig har fått se hadde gitt sterke signaler om effekt, så hadde han ganske sikkert sagt nettopp det. Og så har sikkert Roche/genetech lagt vekt på at det er interne prioriteringer etc.

Dette er jo en sånn klassisk “Det er ikke deg, det er meg”-rutine når man dumper noen :sweat_smile:

Burde han da ikke bare sagt det som det er og ikke kun si helt andre ting? Da er de ikke lenger transparente med aksjonærene. For meg så blir det for dumt.

Ledelsen i Nykode mener meget mulig genuint at det er håp for VB10.NEO selv om Roche (tror jeg) ikke gjorde det. Fullstendig transparente blir de kun på det tidspunktet de kan dele data. Om det er en vesentlig del av vil dele data også, slik @Roc mistenker - først da kan man beskylde dem for ikke å være transparente.

Om det da viser seg begrenset data. Hva tenker du da om ledelsen?

Om de bevisst holder tilbake data som Genentech har gitt dem tillatelse til å dele, så ville jeg miste all tillitt. Og om de ikke kan begrunne det på en god måte med konkurransenhensyn el. , så gjør de faktisk noe ulovlig også

2 Likes

Mener du at samarbeidet er så begrenset at Genentech kan sitte med info uten å dele med Nykode? Eller at de ikke får lov til å si noe før de er ferdig forhandlet? Fordi om det er det siste må jeg påstå at det er enormt negativt for aksjonærer å få terminert en så god avtale uten at selskapet har mulighet til å si sannheten.

Når Engsig på fredag sa at de iht. avtalen med Genentech ikke kan dele data fra VB-N-02 nå, så tror jeg ham på det ja.

1 Like

Nå handles Nykode, under cash.

Om Regeneron fortsatt ( som nevnt av ledelsen flere ganger) finner tech til Nykode interessant.

Hvorfor legger dem ikke inn et bud på selskapet? Altså, hele selskapet?
Å implementerer det de finner interessant av Nykode sin pipeline, å legger rest i en skuff.

Er vel nok av store, å små aksjonærer som er slitene og lei. Å som sikkert hadde akseptert et bud på kr 10.- pr aksje ( dette krever kun 2 milliarder NOK. Da selskapet har 1.4 selv i cash)

Er ikke det et small bet for Big Pharma?

Re:

Det norske kreftselskapet skal nå hete Nykode Therapeutics og inngår samarbeidsavtale med amerikanske Regeneron som kan bli verdt 8,3 milliarder kroner.

Ingen BP vil eie ting med lav sannsynlighet for å lykkes uansett hvor billig det er

2 Likes

Men da er det helt håpløst. Da tenker jeg at det sier seg selv. Det var ikke gode nok tall. De dropper jo ikke uten videre og det er bare tull fra Engsig som bruker andre unnskyldninger. Hva med å bare si at det kan være fra vb n 02 men det vet vi ikke før vi får tallene? At han skylder på noen høyere oppe blir ren ljug. Greit nok at han ikke kan dele, men si heller ikke noe annet sprøyt.

Gennentech har et stort samarbeid med Biontech; de velger å prioritere dette fremfor samarbeidet med nykode. Det trenger ikke være så dramatisk. Men nykode burde legge frem dataene, så alle kan gjøre seg opp sin egen mening. Sånn det er nå har jo ingen lenger noe tro på selskapet

Hvis det er mulig å se til noe som kan gi tro på ferden videre så kan man se til transaksjonen fra Anda AS og sammenlikne med hva innsidere og relaterte gjorde i U når svarene kom. De fleste var ute på Initium fail, de holdt seg ikke fast eller økte.

Nå har NYKD kjørt tre stang ut, riktignok to i samme indikasjon, men en relativt erfaren investorfamilie med forbindelse til styret øker på.

Ensig kan selvsagt ha en agenda hvor han glatter over ting, det så vi på podkast etter nedleggelsen. De skyldte på misforståelser rundt Roches uttalelser. I så fall var markedet mer fremoversynt enn ledelsen; de fikk rett!

Men i teorien burde Anda sitte på nok innsikt til å fatte en forsvarlig beslutning om kursfallet er legit eller om det fundamentalt representerer en oppside. (Ikke en traders oppside fra 1,9 til 2,4 intradag)

Jeg forsto aldri det navnebyttet, Vaccibody hørtes jo helt konge ut

2 Likes

Det ventes nyheter denne uken. Etter hva jeg kunne tolke fra casten forrige uke skulle det være positive nyheter. Noen som vet hva dette kan dreie som om?

Hvor i casten har du oppfattet at det skal komme (positive) nyheter denne uken? Greit med litt dokumentasjon så du ikke blir stemplet som en hausser…

Agnete Fredriksen nevnte dette under webcasten fredag. Jeg forsto det som positive nyheter. Anbefaler deg å høre hele webcasten